hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Csomagolás

Megvannak a HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny 2021. évi díjazottjai

A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) 2021-ben a 38. Hungaropack Magyar Csomagolási Versenyt hirdette meg.

hirdetés

A verseny alapvető célja az évtizedek során nem változott, a hazai csomagolástechnika előrehaladásának bemutatása és az újdonságok mielőbbi széleskörű elterjesztésének önzetlen segítése. E célt a verseny bizonyosan betölti, mert fél évszázad után nemcsak megmaradt, hanem meg is tartotta a szakmát mozgósító erejét.

Az elmúlt évi verseny díjazottjai közül hét társaság indult a WorldStar csomagolási világversenyen és hárman összesen két díjat és egy oklevelet (szavazatarány pont 50%) nyertek, amivel 117-re emelkedett az 1997 és 2020 között elért elismerések száma.

A 2021. évi versenyre 32 vállalattól 53 nevezés érkezett, ezek közül 39 a fogyasztói és gyűjtő-, 14 pedig a szállítási csomagolás kategóriába tartozott. A nevező cégek között rendszeres pályázó 22, visszatérő 3 és először pályázó 6 (ebből 3 társnevező) vállalat volt.

A zsűri döntése értelmében Hungaropack díjat kapott – abc-rendben:

A DS Smith Packaging Hungary Kft., az Infineon Technologies AG Cegléd és az OMV-Karsai Zrt. közös nevezése, az Infineon Econo innovatív csomagolási megoldás. A HUNGAROPACK díjon felül a nevezés Polimerek szaklap különdíját is kiérdemelte.

A pályázó felülvizsgálta és újratervezte az Infineon Econo termékeinek csomagolási folyamatát, ezzel az alábbi eredményeket sikerült elérni:

-    logisztikai optimalizálás mind a külső, mind a belső folyamat tekintetében,

-    automatizálás: a fejlesztés eredményeként vált lehetővé a csomagolási folyamat teljes automatizálása,

-    gyártói oldalon egy teljesen digitalizált folyamat került bevezetésre,

-    CO2 lábnyom csökkentése a hullámpapírlemez alapanyag-optimalizálásával,

-    100%-ban újrafelhasználható anyag választása: PU alapanyag kiváltása visszaforgatható PET-re,

-    univerzális dobozkonstrukció kialakítása hatféle különböző termék számára,

-    terméksérülések kiküszöbölése: az újcsomagolási konstrukcióval, a kevésbé sérülékeny, robusztusabb és hatékonyabb kialakításból adódóan, nagyobb védelmet biztosít a termékeknek a külső hatásoktól,

-    felhasználói élmény növelése: egyszerűen, eszköz nélkül is nyithatóvá, valamint automatizálásban is alkalmazhatóvá és egyben dézsmabiztossá vált a csomagolás.

Összességében az új csomagolás sikeresen teljesítette az autóipart jellemző szigorú csomagolási sztenderdeket. A projekt eredményeképpen éves szinten az elért eredmény:750.000 € költség- és 100 tonna anyagmegtakarítás.


A Green Packaging Kft. ésaz Adient Hungary Kft. közös nevezése:Összecsukható tengerentúli csomagolás fejlesztése

A feladat a folyamatosan dráguló jelenlegi, rétegelt lemez rakodólap+doboz kombináció költ-séghatékony alternatívájának fejlesztése, saving (költségmegtakarítás) elérése volt.

A pályázatra benyújtott csomagolás az alábbi feltételeket teljesíti:

-    nem tartozik IPPC (integrált szennyezés-megelőzés és csökkentés) rendelkezés alá,

-    környezetbarát megoldást kínál,

-    igazodik a szállítandó termékek tulajdonságaihoz,

-    nem okoz túlcsomagolást,

-    megtartja a jelenleg használt csomagolás előnyeit, különös tekintettel az ellátási lánc során történő kezelésre, illetve a dobozméretekre.

A fejlesztés eredményeként két termék típus alakult ki:

-    2 lábú változat, amelynek tömege nem haladja meg a 150 kg-ot,

-    3 lábú változat, a 150 kg-t meghaladó termék tömeghez.

A csomagolásoptimalizálás éves szinten 34%-os megtakarítást eredményez, ami összesen 230.000 EUR-t jelent.

 

Az Intergraf Digiflex Kft. ésa Mondi Békéscsaba Kft. közös nevezése: Goood kutyaeledel termékcsalád csomagolóeszközei.

A pályázott termékcsalád csomagolóeszközének anyagszerkezete papír-polietilén összetételű, mégpedig:

-    1,8 kg töltőtömeg esetében: 108 g/m2 papír és 40 µm fedett fehér polietilén,

-    10 kg töltőtömeg esetében: 108 g/m2 papír és 120 µm fedett fehér polietilén.

Az előoldalt jelentő papírra, 8 színnel (CMYK, 3 Pantone szín, lakk), 48 vonal/cm rácssűrűséggel flexoeljárással nyomtatták. A nyomtatáshoz alkalmazott nyomóforma készítési eljárás 4000 dpi-s HD Flexo klisétechnológia. A kliséfelületi-mintázat (Pixel+ technológia) alkalmazásával a jobb részletgazdagság, erősebb denzitások és nagyobb színerők érhetők el.

A nyomdai előkészítés során kihívást jelentett a CMYK háttéren megjelenő, kisebb méretű negatív szövegek olvashatóságának megtartása, a grafikai megjelenés komolyabb változtatása nélkül. A hátoldali piramis motívum 5. színként olvad össze a CMYK képpel, anélkül, hogy vizuálisan gondot okozna. A 0%-ba kifutások és a csúcsfények nyomatminősége kiemelkedő.

 

Logipack Packaging Kft.: Ásványvíz promóciós és szállítási csomagolása nevezéséért.

A pályázó ügyfele a 2021-re halasztott dubai víz világkiállításra készülve terméke figyelemfelkeltő bemutatásához kérte egyedi megjelenést nyújtó fogyasztói, promóciós és szállítási csomagolási feladatokat is betöltő csomagolás tervezését.

Csomagolás felépítése:

Külső öv (pánt) (a képen középen): összefogja és rögzíti a 6 db fogyasztói csomagolást, így gyűjtődobozként használható az egység. Az övön a hajtásoknál benyomható rögzítési pontok találhatók, amelyek azt biztosítják, hogy a belső dobozok semmilyen körülmények között se eshessenek ki, egyben a stabil egységbe fogást segítő pántszalag megvezetését is szolgálja. Található rajta egy feltépő perforáció is, ami az öv (pánt) könnyű eltávolíthatóságát segíti elő.

Fogyasztói dobozok: kialakítását úgy tervezték, hogy maximálisan biztosítsa a feltűnő termékmegjelenést. A dobozon található ablak formája a grafikai kialakítással együtt utal a világkiállítás helyszínére azzal, hogy Dubai város ikonikus épületének, a Burj Al Arab felhőkarcolónak ívelt alakjára emlékeztet.

Belső betétek: két különböző belső betét is megtalálható a dobozon belül. Az alsó betét egy extra megjelenést kölcsönöz azzal, hogy enyhén emelkedik ez által vonzza a tekintetet a márka nevére, amely pont a betét pereme felett található. Az alsó és a felső betét is a termék rögzítését biztosítja, illetve a segédhajtás miatt megtört oldal merevítését is szolgálja.

 

Sz.Variáns Kft.: St.Andrea borászat díszdobozai nevezéséért.

 

St.Andrea borászat egy-, illetve kétpalackos díszdobozait, a pincészet prémium kategóriás borainak csomagolására készítették.

A megbízó azzal az igénnyel fordult a pályázóhoz, hogy a magas prémium hatású, visszafogott eleganciával bíró minimalista dizájnt képviselő dobozt szeretne gyártatni.

Így született meg az az ötlet, hogy legyen az alapszín fekete és azt a színt mélyítsék el egy plike fóliával, ami nem csak a színt teszi homogénné, de kölcsönöz a terméknek egy bársonyos érzetet is. Így a doboz a tapintás-érzékszervekre is hatással bír.

Az egyszerű dizájnt mind a prégelés mind az UV lakkozás tekintetében 3D eljárással tették izgalmasabbá. A kétpalackos kivitelnél az elválasztó betétet lézertechnológiával vágták ki, ezzel nem csak az üveg körüli pontos sziluettet tudták biztosítani, de a hullámot is stabilabbá tették, azaz a stancoláskor nem roppan össze a hullámborda, így stabilabban fekszik a fészekben az üvegpalack.

Limitált széria esetén a borok a dobozban történő megjelenítését egy kreatív szalagpánt segítségével lehet megoldani. Az alapanyagok mindegyike FSC minősítésű.

 

Sz.Variáns Kft.: Stühmer Elegance kollekció csomagolása nevezéséért.

 

A 150 éves jubileum alakalmával a Stühmer Kft. egy magas minőségű termék család megjelentetésével akart tisztelegni az alapító Stühmer Frigyes előtt.

Előhívva a múltat, így született meg a Stühmer Elegance termékcsalád, amelynek csomagolóeszköze egyfajta újraélesztése a múltnak. A cég kezdetben kizárólag magas minőségben és nagy hozzáadott értékkel készített bon-bonier díszdobozokat alkalmazott. A megbízó a múltbélihez hasonló, de a mai kor által alkalmazott technológia mellett szerette volna megterveztetni a jelenleg elkészült kollekciót.

Alapanyag és formai kialakításkor ezen elvek alapján történt a tervezés. A külső megjelenés mellett az az igény is meghatározó volt, hogy a belső betét kialakítása és alapanyaga csak és kizárólag papírból készülhet.

 

Hungaropack Fenntarthatósági díjat kapott:

Dunapack Kft.: ATTA papír rakodólap nevezéséért.

  

Négyéves fejlesztési folyamat eredményeként született meg a rakodólap piac első, újrahasznosított papírból készült terméke, az ATTA.

A fejlesztés három társaság együttműködésének eredménye, a rakodólap automatizált gyártásához a CB Pallett Technik GmbH. biztosította a technológiai hátteret, a Global Paper Pallet Zrt. az üzemeltetés tevékenységet vállalta, a pályázó pedig hozzátette a hullámpapírlemez feldolgozásban szerzett több évtizedes tudását.

Az ATTA rakodólapot a Széchenyi István Egyetem Logisztikai és Szállítmányozási Tanszékének akkreditált Csomagolás és Környezetállósági Vizsgálólaboratóriumában az ISO 8611-2-es szabvány szerinti laboratóriumi körülmények között vizsgálták és már „éles bevetésen” is szerepelt, amely azt is bizonyította, hogy a speciálisan kezelt felülete ellenáll a nedvességnek is.

A felhasznált anyagok: 100%-ban újrahasznosítható hullámpapírlemez, vízbázisú ragasztó, felületkezeléshez használt lakk és egyéb papíralapú összetevők.

A rakodólap szélessége: 800 mm, hossza: 1200 mm, magassága: 150 mm, tömege pedig: 5 kg

A rakodólap kis tömegéből adódóan egy kézzel könnyedén mozgatható.

Az ATTA megrakodás után 4 oldalról kezelhető mind targoncával, mind „békával”, használható görgősorokon, automata pántolón és nyújtható fóliás egységrakományrögzítő gépeken.

A rakodólap statikusan 3500 kg-ig, dinamikusan 1000 kg-ig, polcrendszerben pedig 800 kg-ig terhelhető.

Azért, hogy az ATTA megbízható, modern és leginkább hatékony módon ipari mennyiségben lássa el a piacot, teljes mértékben automatizált gyártósoron készül, 1700 db rakodólap/nap kapacitás mellett.

Jelenlegi ismeretek szerint a világpiacon az ATTA az egyetlen csak környezetbarát alapanyagokból készített rakodólap, amely az „EUR” rakodólap által teremtett magas elvárásoknak eleget tenne minden tekintetben.

 

Hungaropack Ipari kreativitás díjat kapott:

Pikopack Zrt.: Hazai gyártású easy-open konzervdobozfedél nevezéséért.

 

A pályázó a fém csomagolószerek egyik legnagyobb hazai előállítója. Az easy-open fedelek gyártásának tervezési szakaszában a funkcionális paraméterek mellett a biztonságos és nagy volumenű gyárthatóságára került a fő hangsúly.

A tervezést a vállalat fejlesztési osztálya végezte és a paramétereket úgy választották meg, hogy a termék különböző átmérőkben is biztosítsa a végfelhasználók elvárásait.

A forma kialakítása mellett a megfelelő alapanyag kiválasztása is neuralgikus pont volt, mert a megfelelő alakíthatósági és szilárdsági jellemzőket is optimalizálni kellett.

Az easy-open fedél gyártását a több lépcsős, a fedél saját anyagából kialakított szegecs és fül egyesítése teszi rendkívül összetetté. A biztonságos és könnyű nyitás mellett meg kellett oldani a töltött és lezárt dobozok hőkezelése során fellépő mechanikai igénybevételekkel szembeni ellenállóságot is.

Ezidáig értékesített 240 millió db easy-open fedelet valamennyi magyarországi töltővállalat használja, reklamációk nélkül. Ez a szám annak tükrében is figyelemre méltó, hogy a hazai gyártású termékek mind minőségben, mint megbízhatóságban felveszik a versenyt a külföldi, nagy múltú versenytársakkal.

A vállalat kiemelten fontosnak tartja, hogy egy olyan terméket állít elő és forgalmaz, mely a legmagasabb nemzetközi elvárásoknak is megfelel és ugyanakkor versenyképes alternatívát jelent az import termékek beszerzésével szemben.

 

Hungaropack Marketing díjat kapott:

Keskeny és Társai 2001 Kft.: Hell Energy céges ajándéktermék díszdoboza nevezéséért.

  

A díszdoboz 2 mm-es könyvkötő lemezből, mágneses záródással készült. A lemezek minden oldala nyomtatott és karcmentes fóliával lett kasírozva. A mágneses tábla ezüst prégelést kapott, amely esztétikus és elegáns látványt kölcsönöz a doboznak.

A doboz betétkialakítása sem szokványos. Az alapját egy 2 mm lemezből készült szerkezet adja, melyre külön-külön lettek rögzítve a termékeket tartó fészkek. A harmonikus látvány eléréséhez a betét kreatív fekete kartonból készült takaró elemmel lett lezárva, amely a termékek formáját is követi. Szatén szalagok segítik a behelyezett ajándékok kiemelését.

A doboz kifejezetten ajándékozási célt szolgál, ennek megfelel a csomagolás exkluzivitása.

 

Hungaropack PRINT díjat kapott:

DS Smith Packaging Hungary Kft.: Akkumulátoros sövénynyíró többcsatornás csomagolása nevezéséért. 

 

Az akkumulátoros sövénynyíró csomagolási koncepciójának kidolgozása kapcsán a megrendelő részéről több, egymástól eltérő követelmény fogalmazódott meg, amelyekre egyszerre, egy konstrukcióval kereste a pályázó a megoldást.

Elvárások:

-    100%-ban papír alapanyag felhasználásával készüljön a csomagolás,

-    ún. omnichannel alkalmazás: hagyományos, bolti és e-kereskedelmi értékesítés.

A pályázó a fejlesztési munkát szoros együttműködésben végezte a megrendelő marketing és műszaki csapatával, közösen keresték, vizsgálták a lehetőségeket, hogyan tudják harmonizálni a szervezeten belüli marketing és a technikai igényeket, valamint a különböző értékesítési csatornák követelményeit, így a bolti környezetnek való megfelelést és az Amazon ISTA6A szempontokat (ISTA: International Safe Transit Association, 6A: Amazon).

Csomagolási megoldás:

-    a csomagolás 100%-ban papír alapanyag felhasználásával készült. A hullámpapírlemez doboz takarékos anyagigényű, ofszetnyomtatott, míg az ugyancsak hullámpapírlemez belső insert (mozgásmentesítő betét) nyomatlan. Emellett önzáró technikai megoldást alkalmaztak a kézi összeállítású konstrukcióhoz.

Eredmény:

-    a csomagolás teljes mértékben megfelel az ISTA6A követelményeknek, a legmagasabb szintű besorolás szerint (FFP),

-    a termék védelmét sikeresen biztosítja a doboz és a betét (insert) együttes rendszere,

-    a vevői élmény fokozását szolgálja doboz grafikai kialakítása és nyomtatása.


Hungaropack Save food
díjat kapott:

Az Intergraf Digiflex Kft. és a Pandan Kft.: Gierlinger Streaky Bacon csomagolóanyaga közös nevezéséért.

   

A pályázat ötszínes (CMYK, fehér), hátoldalán 59 vonal/cm rácssűrűség mellett flexonyomtatott, PET/PE-EVOH-PE összetételű társított csomagolóanyag.

A nyomtatáshoz alkalmazott nyomóformakészítési eljárás 4000 dpi-s HD Flexo klisétechnológia. A kliséfelületi-mintázat (Pixel+ technológia) alkalmazásával a jobb részletgazdagság, erősebb denzitások és nagyobb színerők érhetők el.

A grafika úgynevezett „fekete füst" mintája szándékosan minimális árnyalati terjedelemmel rendelkezett, és különösen érzékeny volt a színkorrekciókra.

Az American Streaky Bacon prémium kategóriájú, nemzetközi piacra szánt termék, ezért a mélynyomtatás minősége volt az elvárás, amelyet sikerült elérni flexónyomtatással is.

A fedőfólia tervezésénél további cél volt a vásárlókat segítő könnyebb nyithatóság.

A tálca anyaga újrahasznosítható polipropilén.

 

A Store Insider szaklap különdíját kapta:

Edelmann Hungary Packaging Zrt.: Adventi kalendárium doboz és insert nevezéséért.

  

A Megrendelő környezettudatos törekvése nyomán, a műanyag csomagolóanyagok leváltását megcélozva került kifejlesztésre az egyanyagú, GC típusú szűzkartonból készült adventi kalendárium. 

A külső rész alul-felül akasztott bedugónyelves kivitelű, többszínnyomtatott. A márkára jellemző színek és formák jelennek meg rajta. A betét egy darabból, kimetszéssel készült, három ponton ragasztott kivitelben. Egyik oldalán a felállítási pozíciót bedugónyelvvel stabilizálják. 

A betét és a külső rész megfelelő irányban való összeállítását egy feltűnő nyíl segíti. A fejlesztés során a Pályázó a Vevővel közösen dolgozva alakította ki a színnyomott betéten belül a különböző formájú csokoládék helyét, amelyek biztonságosan rögzítik a termékeket, mégis azok felbontás után kényelmesen eltávolíthatóak. A nevezés egészénél migrációszegény festék- és lakkbevonatot használtak, melyek biztonságosan alkalmazhatók az élelmiszercsomagolásoknál. 

A nevezett termék gyártása nagyon pontos gyártástechnológiát igényel, hogy a külső részen és a betéten elhelyezkedő „fészkek” precízen illeszkedjenek egymáshoz. A betét fejlesztése során kiemelten nagy figyelmet fordítottak a praktikumra, így a termék a szállítása során a lehető legkisebb helyigénnyel rendelkezik, és a gyártó üzemben pár mozdulattal összeállítható.

 

Keskeny és Társai 2001 Kft.: ChocoMe Raffinée 3 drazséválogatás doboz nevezéséért.

 

A prémium megjelenést a kreatív alapanyagot idéző látvány (amelyet a GC1 karton mázolatlan oldalának nyomtatásával értek el), valamint a prégelés és dombornyomás használata segítik.

A háromfajta drazsé különválasztása nem a szokott módon, betételemekkel történt, hanem három különálló kis dobozka ötletes egyesítésével, ami egyedi megoldást eredményezett.

Élelmiszerbarát festék és lakk alkalmazásával, fóliamentes csomagolóeszköz készült, amely az újrahasznosításnál előnyt jelent.

Gémes-Németh Annamária, a Keskeny és Társai 2001 Kft. formatervezője (jobbra) és Ács Dóra, a Store Insider Szaklap főszerkesztője
 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!