hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Fenntartható fejlődés

Mennyibe kerül a klímaváltozás a cégeknek?

Ha a világ kormányai és nagyvállalatai nem tesznek radikális lépéseket a klímaváltozás megelőzése érdekében, akkor a tőzsdén jegyzett cégek minimum 66 százaléka irdatlan anyagi veszteségekre számíthat - derült ki a WWF és a Metabolic kutatócsoport közös tanulmányából.

hirdetés

Úgy tűnik, a tudósok megelégelték a nagyhatalmú szereplők tétlenségét, és elkeseredésükben ott próbálnak hatni rájuk, ahol igazán fáj: a pénztárcájuknál - írja a Haszon.hu. A szóban forgó tanulmány rámutatott, hogy ha az óriásvállalatok a „business as usual" forgatókönyv szerint működnek tovább, akkor a következő 15 évben a tőzsdén jegyzett vállalatok befektetői összesen 8,4 billió dollárt, azaz nagyjából 2604 ezer milliárd forintot fognak veszíteni.

A kutatók felhívták rá a figyelmet, hogy a befektetők nincsenek tisztában azzal, hogy az anyagi sikereik milyen nagy mértékben függenek az óceánoktól. Csak hogy néhányat említsünk, a légitársaságok, az éttermek és a kiskereskedők bevételeinek jelentős része köthető az óceánok és tengerek köré épült szolgáltatásokhoz. Elég csak egy kikötőre gondolni, ahol normális esetben napi szinten rengeteg pénz forog, aminek nem tesz jót a hurrikánok rendszeres tombolása.

Nincs idő a tétlenségre

A világ tudósainak álláspontja szerint a klímakatasztrófa megelőzéshez a globális felmelegedés mértékét két Celsius-fok alatt kell tartani. Ez önmagában is óriási kihívás, de a WWF jelentése most rámutatott, hogy ha ez sikerülne, akkor is 3,3 milliárd dollárnyi pénz és vagyontárgy tűnhet el. A legnagyobb veszélyben a partmenti ingatlanok és infrastruktúrák, valamint a halászati iparág van. Az óceánoktól függő iparágak, például a halászat, a megújuló energia és a kereskedelem globális piaci összértéke 2030-ra meghaladhatja a háromezer milliárd dollárt. A hajózásból származó szennyezés, a tengerszint emelkedése, a túlhalászat és a biológiai sokféleség csökkenése kritikusan veszélyezteti a kék gazdaságot. És ez még csak a jéghegy csúcsa.

Forrás: Pixabay
Forrás: Pixabay

A WWF megemlítette az ENSZ november elején esedékes éghajlat-változási csúcstalálkozóját, a COP26-ot. A COP26 klímacsúcs kritikus pontja a cselekvésnek, a pénzügyi szektornak pedig cselekednie és igazodnia kell a Párizsi Megállapodáshoz, amelynek célja, hogy befektetéseiket olyan ügyekre fordítsák, amelyek támogatják a fenntartható, alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövőt.

(forrás: haszon.hu)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!