hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Webshop

Nagyot nőtt a műszaki cikkek online forgalma

Közel háromszor annyi online rendelés érkezett az Euronics műszaki áruházlánc webshopjába a tavaszi boltzár alatt, mint a tavalyi év azonos, már akkor is rekordokat döntő időszakában.

hirdetés

A weboldal több mint 2 millió látogatója 2021. március 8. és április 6. között összesen 268 százalékkal nagyobb értékben vásárolt házhozszállítással, mint 2020 tavaszán, a pandémia miatti lezárások első heteiben. Egy-egy rendelésnél idén is átlagosan 50 ezer forint körül költöttek a vásárlók. A vállalat mind az 1100 munkavállalóját megtartotta, közülük közel 700-an április 7-ével visszatértek az országszerte újranyitott 68 áruházba.

Ahogy az a streaming platformok (Netflix, HBO Go stb.) tavalyi felfutásából is várható volt, az Árukereső.hu oldalon és az Euronics webshopjában is rendkívül nagy volt az érdeklődés a TV-készülékek iránt. Az elmúlt hónapban továbbá kiugróan megnőtt az okostelefonokat és tartozékaikat keresők száma, idén ezek voltak a legkeresettebb készülékek. Általában érdeklődünk az okoskészülékek iránt: az okosórákat és az okosotthonokhoz szükséges eszközöket háromszor annyian keresik, mint tavaly tavasszal, és az egész otthonunkat lefedő WiFi-routerek is háromszor olyan népszerűek voltak, mint 2020 azonos időszakában.

„Magunk is meglepődtünk, milyen hatalmas felfutást produkált az online értékesítés. Nem számítottunk rá, hogy közel megháromszorozzuk a tavaly tavaszi webshop-árbevételt,” mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. „Az Euronics a háztartási kisgépek kategóriájában négy-ötszörös növekedést ért el tavaly március-áprilishoz képest, keresettek voltak a takarítógépek, porszívók, robotporszívók. Ugyanakkor a hagyományos erősségeinknek számító TV, háztartási nagygép és IT termékkörökben is kivétel nélkül a tavalyi legalább kétszeresét forgalmaztuk március 8. és április 6. között.”

A tavalyi karanténban elharapózott főzőszenvedély töretlen: az Euronics adatai alapján rengeteg konyhai kisgépet vásároltunk, az olajsütők iránti kereslet például több mint 4-szeresére, a botmixerek és turmixgépek forgalma közel háromszorosára nőtt. Talán nem meglepő, hogy az otthon töltött órák ismételt növekedésével, illetve a következő generációs PlayStation és Xbox modellek megjelenésével duplázott a játékkonzol kategória, de – lehetséges, hogy már a járványhelyzet utánra, a tavaszi-nyári baráti összejövetelekre készülve – a hifirendszerek, vezeték nélküli hangszórók, partyboxok iránti kereslet is kétszeresére nőtt. Most, hogy a ház körüli munkákra is van időnk, kitűnően teljesített az Euronics tavaly bevezetett új kert és barkács-termékköre, kevesebb, mint egy év alatt stratégiai termékcsoporttá nőtte ki magát.

„Közel 400, a logisztikában és a kiszolgáló területeken dolgozó munkatársunk az elmúlt hónapban is megállás nélkül a vásárlók kiszolgálásán ügyködött, 68 üzletünk mintegy 700 dolgozója pedig a tegnapi nappal visszatért az áruházakba,” tette hozzá Fazekas Bálint. „Büszke vagyok rá, hogy vállalatunk mintegy 1100 munkavállalóját meg tudtuk tartani, nem volt szükség létszámcsökkentésre, és megőrizhettük sokuk akár két-három évtizedes tapasztalatát, vevőismeretét.”

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Indul a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startolunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!