hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Külkereskedelem

NAK: Kína a magyar agrárium fontos exportpiaca lehet

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke Várfi Péter kuangcsoui (kantoni) főkonzult fogadta 2021. június 21-én, aki hamarosan megkezdi szolgálatát Kínában. A megbeszélésen a magyar-kínai agrárkapcsolatok előmozdításáról is szó esett; Kína a minőségi magyar agrártermékek egyik legfontosabb exportpiaca lehet a jövőben.

hirdetés

A Kínai Népköztársaságban, Guangdong tartomány székhelyén, Kuangcsou városban nyit új főkonzulátust Magyarország. Az új konzulátus konzuli kerülete Guangdong, Jiangxi, Fujian és Hainan tartományokra terjed ki, amelyek a kínai kereskedelmi és gazdasági élet új központjaivá váltak. A mostani megbeszélés célja az volt, hogy feltérképezzék a főkonzulhoz tartozó régiók és Magyarország agrárkapcsolatainak lehetőségeit.

Kína mezőgazdasági stratégiája egyértelműen meghatározza azokat az elemeket, melyek tekintetében az ország önellátásra törekszik, és azokat, amelyeknél importra szorul. Általánosságban az alapvető élelmiszerekből (gabona, csirkehús, sertéshús, tojás és zöldségek) igyekeznek 90 százalék feletti arányban biztosítani az önellátást. Az utóbbi években a kínai mezőgazdaság is új kihívásokkal szembesül: a termelékenység nem megfelelő, a hazai termékek drágák, a gazdaságok kis mérete miatt a gépesítés alacsony, és a gazdák képesítése is gátja a gazdaságok fejlődésének. Kínának új utakat kell találnia a mezőgazdasági termelékenység javítására, amire a technológiai innováció nyújthat megoldást.

Forrás: 123rf

Mindemellett a következő években Kína a minőségi magyar agrártermékek egyik legfontosabb exportpiaca lehet, a magyar borexportnak már a negyedik legfontosabb célországa. A közép-európai országok közül Magyarország rendelkezik a legtöbb termékcsoportra vonatkozó exportengedéllyel Kínába (sertés-, liba-, kacsa-, marha- és nyúlhús, élő ló, tej, valamint búza). A fejlett keleti partvidéki városokban – amelyek közül számos az új főkonzulátus konzuli kerületében található – már megjelent a nyugati termékeket fogyasztó, magas jövedelemmel rendelkező réteg, ami a minőségi magyar élelmiszertermékek iránti keresletet is növelheti.

Egy ilyen, mind lehetőségeket, mind kihívásokat tartogató relációban kiemelten fontos, hogy – az exportlehetőségek minél hatékonyabb kiaknázása végett – közvetlen munkakapcsolatban legyen az agrárszektort tömörítő kamara a hazai külképviseleti hálózattal. Ennek jegyében a megbeszélésen megállapodás született arról, hogy a főkonzul közvetlenül fogja tájékoztatni a kamarát a magyar agrár-élelmiszeripari vállalkozások számára elérhető üzleti és együttműködési lehetőségekről, illetve kiállításokról.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!