hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 25., csütörtök - Géza.
hirdetés

Zöld marketing

Nem minden zöld, ami annak látszik

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közzétette ún. „Zöld marketing” tájékoztatóját, mely a vállalkozásokat támogatja a környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó, megfelelő reklámgyakorlat kialakításában.

hirdetés

Az elmúlt években egyre növekvő elvárás a vállalkozásokkal szemben a környezetbarát működés, és ezzel párhuzamosan nő a környezettudatos vásárlók aránya is, akik figyelembe veszik fogyasztásuk bolygónkra gyakorolt hatását. A versenyhatóság tapasztalatai alapján ezért az utóbbi időben számos terméket, szolgáltatást népszerűsítenek „zöld állításokkal”, vagyis a vállalkozás működésének környezetbarát, fenntartható jellegére utaló reklámüzenetekkel. Ezen reklámok között egyre gyakoribb az ún. „zöldre mosás” (greenwashing) jelensége, azaz olyan marketing- vagy PR-stratégia alkalmazása, melynek keretén belül egy vállalkozás környezetbarátként, a környezetvédelemért felelősséget vállalóként tünteti fel magát, miközben ez nem mutatkozik meg működésében, vagy a termékére, szolgáltatására vonatkozó, ilyesfajta állítások nem igazolhatóak.

A versenyhivatal egy korábbi összefoglalójában már figyelmeztette a fogyasztókat az ilyen típusú, megtévesztő hirdetésekre, ezúttal pedig a vállalkozások számára tett közzé olyan tájékoztatót, amely segítséget nyújt számukra a kereskedelmi kommunikáció kialakításában az esetleges jogsértések elkerülése érdekében.          

Forrás: 123rf

Az útmutató összegzi, milyen szempontokat érdemes szem előtt tartani a reklámtervezéskor: kitér többek között egyes, jellemző zöld állítások (pl. „újrahasznosítható”, „bio”, „organikus”, „lebomló”) alátámasztásának követelményeire, illetve a tanúsító címkék alkalmazásának kereteire.

A hatóság célja a tájékoztató közzétételével a vállalkozások tisztességes versenyének minél hatékonyabb támogatása, egyúttal a fogyasztók tudatosságának növelése.

A tájékoztató elérhető a Hivatal honlapján.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!