hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 02., kedd - Lujza.
hirdetés

CEO-interjú

Nyolcadik születésnapját ünnepli a Bonami

2020-as évértékelés a vezérigazgató szemszögéből.

hirdetés

Fennállásának nyolcadik évét ünnepli a Bonami webáruház, ami a kezdeti startupból mára szépen kinőtte magát. Alapértékeiben, mint a nyitottság, a kreativitás és a minőségre való törekvés továbbra sem ismer kompromisszumot. A Bonami még a világjárvány idején is sikeres volt, 2020-ban csaknem 2,5 milliárd forinttal növelte a bevételeit, a profit több mint háromszorosára nőtt, ami már eleve okot ad az ünneplésre.

 

Melyek voltak a legnagyobb kihívások az elmúlt években, és miért egyre fontosabb az offline és online világ összekapcsolása? Többek között ezeket a kérdéseket is megválaszolja Pavel Vopařil, a Bonami CEO-ja a vele készített interjúban.

“Olyan tartalmat szeretnénk létrehozni, amely szórakoztat, inspirál és segít.” (Pavel Vopařil)

A cseh központú webáruház vezérigazgatója jövőre további beruházásokat és saját márkás termékek bevezetését tervezi, ami a magyar vásárlóknak is kedvez majd. A Bonami közzétette tavalyi üzleti eredményeit, amelyeket a globális koronavírus-járvány formájában jelentkező következmények ellenére az eladások és a nyereség növekedése jellemzett. A vállalat éves szinten több mint 40 százalékkal növelte bevételeit, a magyarországi növekedés elérte a 70 százalékos szintet. A társaság vezérigazgatója szerint az összes nyereséget vissza fogják forgatni a vállalatba és annak fejlesztésébe.

A Bonami eladásai nemcsak azt a rugalmasságot tükrözték, amellyel minden folyamatot hozzá igazítottak a tavalyi helyzethez, hanem azt a bátorságot is, hogy a globális válság idején is befektettek nagyobb fejlesztésbe és az ügyfélszolgálat bővítésébe.

Érdekességképpen látható a tavalyi évi magyarországi eladásokból, hogy a legerősebb kategóriák az ülőgarnitúrák (1151 eladott termék), ezen belül is a sarokkanapék, és a szőnyegek (427 eladott termék) voltak sok egyéb közkedvelt termék mellett, a legnagyobb mértékben növekvő kategória pedig a kert volt.

2020-ban 160 kollégával bővült a csapat, ebből is látszik, hogy mennyire fontos a Bonami számára az erős vállalati kultúra és a nagyszerű csapat, mert akkor minden könnyebb és gyorsabb.

Sok bátorság és pénz kellett ehhez a döntéshez, de megérte.

 

“A tavalyi év sok vállalat számára fordulópont volt, alapvetően meg kellett változtatniuk működésüket, és minél inkább az online világhoz kellett igazodniuk. A Bonami a kezdetektől fogva egy online platformra épült. A világ és a piac gyorsan változik. Ha egy vállalat fenn akar maradni, akkor ehhez alkalmazkodnia kell.” (Pavel Vopařil)

Úgy tűnik, hogy Pavel Vopařil, a Bonami CEO-ja vegyes érzelmekkel állt a tavalyi évhez. Alkalmazottaival abban fogadtak, hogy magára tetováltatja a cég logóját, ha a novemberi bevétel meghaladja a 2,7 milliárd forintot. Újonnan már ott díszeleg a Bonami emblémája a vezető karján, ami azt szimbolizálja, hogy a társaságnak sikerült elérnie ezt a kitűzött célt.

A tavalyi év kellően felhívta a Bonami vezetőségének figyelmét, hogy az online és az offline világ közötti különbségek egyre inkább elhomályosulnak. A hagyományos kereskedőknek nagy összegeket kell befektetniük a technológiába, az e-kereskedelem játékosainak pedig meg kell tanulniuk az offline világban dolgozni. Akinek sikerül jobban összekapcsolnia a két világot, az nyer. “Ezért tavaly a Bonamiban hat boltot nyitottunk Csehországban, és három országba (köztük Magyarországra) vezettük be a kiszállítást saját futárszolgálattal és a hozzá tartozó kiegészítő szolgáltatásokkal. Röviden: megpróbáljuk megtanulni, hogyan kínáljuk az ügyfeleknek mindkét világ legjavát.” – osztotta meg Pavel Vopařil a vele készített interjúban. A tavalyi járványügyi helyzet következtében a Bonami rövid időre eltolta magyarországi üzleteinek megnyitását.

 

A másik nagyobb változás a raktárbővítési procedúra volt a cseh cég életében, aminek hatásait Magyarországon is lehetett már érezni. Megkétszereződött a raktáron lévő termékek száma és a szállítás is felgyorsult. A Bonami az elsők között volt tavaly, akik szigorú higiéniai intézkedéseket hajtottak végre a tárolástól kezdve a szállításon át az áruk végső átadásáig. Erre máig is odafigyelnek.

"Tavaly meggyőződtünk arról, hogy az új stratégiánk működik, ezért folytatni akarjuk a folyamatot nemcsak Csehországban, hanem más piacokon is, ahol jelen vagyunk.” (Pavel Vopařil)

Amint a jelenlegi helyzet lehetővé teszi, a Bonami megnyitja első üzletét Magyarországon is, ami inspirációt nyújt majd a vásárlók számára és lehetőséget kínál az áruk személyes kipróbálására. Mindemellett ebben az évben a raktárak további bővítését tűzte ki célul a vezetőség, aminek köszönhetően kétszeresére is megnövekedhet a cég kapacitása.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!