CEO-interjú
Nyolcadik születésnapját ünnepli a Bonami
2020-as évértékelés a vezérigazgató szemszögéből.
Fennállásának nyolcadik évét ünnepli a Bonami webáruház, ami a kezdeti startupból mára szépen kinőtte magát. Alapértékeiben, mint a nyitottság, a kreativitás és a minőségre való törekvés továbbra sem ismer kompromisszumot. A Bonami még a világjárvány idején is sikeres volt, 2020-ban csaknem 2,5 milliárd forinttal növelte a bevételeit, a profit több mint háromszorosára nőtt, ami már eleve okot ad az ünneplésre.

Melyek voltak a legnagyobb kihívások az elmúlt években, és miért egyre fontosabb az offline és online világ összekapcsolása? Többek között ezeket a kérdéseket is megválaszolja Pavel Vopařil, a Bonami CEO-ja a vele készített interjúban.
“Olyan tartalmat szeretnénk létrehozni, amely szórakoztat, inspirál és segít.” (Pavel Vopařil)
A cseh központú webáruház vezérigazgatója jövőre további beruházásokat és saját márkás termékek bevezetését tervezi, ami a magyar vásárlóknak is kedvez majd. A Bonami közzétette tavalyi üzleti eredményeit, amelyeket a globális koronavírus-járvány formájában jelentkező következmények ellenére az eladások és a nyereség növekedése jellemzett. A vállalat éves szinten több mint 40 százalékkal növelte bevételeit, a magyarországi növekedés elérte a 70 százalékos szintet. A társaság vezérigazgatója szerint az összes nyereséget vissza fogják forgatni a vállalatba és annak fejlesztésébe.
A Bonami eladásai nemcsak azt a rugalmasságot tükrözték, amellyel minden folyamatot hozzá igazítottak a tavalyi helyzethez, hanem azt a bátorságot is, hogy a globális válság idején is befektettek nagyobb fejlesztésbe és az ügyfélszolgálat bővítésébe.
Érdekességképpen látható a tavalyi évi magyarországi eladásokból, hogy a legerősebb kategóriák az ülőgarnitúrák (1151 eladott termék), ezen belül is a sarokkanapék, és a szőnyegek (427 eladott termék) voltak sok egyéb közkedvelt termék mellett, a legnagyobb mértékben növekvő kategória pedig a kert volt.
2020-ban 160 kollégával bővült a csapat, ebből is látszik, hogy mennyire fontos a Bonami számára az erős vállalati kultúra és a nagyszerű csapat, mert akkor minden könnyebb és gyorsabb.
Sok bátorság és pénz kellett ehhez a döntéshez, de megérte.
“A tavalyi év sok vállalat számára fordulópont volt, alapvetően meg kellett változtatniuk működésüket, és minél inkább az online világhoz kellett igazodniuk. A Bonami a kezdetektől fogva egy online platformra épült. A világ és a piac gyorsan változik. Ha egy vállalat fenn akar maradni, akkor ehhez alkalmazkodnia kell.” (Pavel Vopařil)
Úgy tűnik, hogy Pavel Vopařil, a Bonami CEO-ja vegyes érzelmekkel állt a tavalyi évhez. Alkalmazottaival abban fogadtak, hogy magára tetováltatja a cég logóját, ha a novemberi bevétel meghaladja a 2,7 milliárd forintot. Újonnan már ott díszeleg a Bonami emblémája a vezető karján, ami azt szimbolizálja, hogy a társaságnak sikerült elérnie ezt a kitűzött célt.
A tavalyi év kellően felhívta a Bonami vezetőségének figyelmét, hogy az online és az offline világ közötti különbségek egyre inkább elhomályosulnak. A hagyományos kereskedőknek nagy összegeket kell befektetniük a technológiába, az e-kereskedelem játékosainak pedig meg kell tanulniuk az offline világban dolgozni. Akinek sikerül jobban összekapcsolnia a két világot, az nyer. “Ezért tavaly a Bonamiban hat boltot nyitottunk Csehországban, és három országba (köztük Magyarországra) vezettük be a kiszállítást saját futárszolgálattal és a hozzá tartozó kiegészítő szolgáltatásokkal. Röviden: megpróbáljuk megtanulni, hogyan kínáljuk az ügyfeleknek mindkét világ legjavát.” – osztotta meg Pavel Vopařil a vele készített interjúban. A tavalyi járványügyi helyzet következtében a Bonami rövid időre eltolta magyarországi üzleteinek megnyitását.

A másik nagyobb változás a raktárbővítési procedúra volt a cseh cég életében, aminek hatásait Magyarországon is lehetett már érezni. Megkétszereződött a raktáron lévő termékek száma és a szállítás is felgyorsult. A Bonami az elsők között volt tavaly, akik szigorú higiéniai intézkedéseket hajtottak végre a tárolástól kezdve a szállításon át az áruk végső átadásáig. Erre máig is odafigyelnek.
"Tavaly meggyőződtünk arról, hogy az új stratégiánk működik, ezért folytatni akarjuk a folyamatot nemcsak Csehországban, hanem más piacokon is, ahol jelen vagyunk.” (Pavel Vopařil)
Amint a jelenlegi helyzet lehetővé teszi, a Bonami megnyitja első üzletét Magyarországon is, ami inspirációt nyújt majd a vásárlók számára és lehetőséget kínál az áruk személyes kipróbálására. Mindemellett ebben az évben a raktárak további bővítését tűzte ki célul a vezetőség, aminek köszönhetően kétszeresére is megnövekedhet a cég kapacitása.