hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 27., vasárnap - Adalbert.
hirdetés

Munkaerőhiány

Robotok dolgoznak a tokiói boltokban

Japán a „legöregebb” társadalom a világon, ami annyit jelent, hogy a japán populáció egyharmada 65 vagy afölötti életkorú egy 2019-es kutatás szerint. Az elöregedő társadalmak (amelyekbe a legtöbb nyugati ország is beletartozik) egyik égető problémája, hogy jelentős mértékű munkaerőhiány keletkezik a piacon. A cégek ezt a problémát a folyamatos robotizációval próbálják megoldani, Japánban többek között olyan szupermarket franchise-ok is, mint a FamilyMart vagy a Lawson.

hirdetés

Ezen a héten a Lawson állította munkába az első robot „alkalmazottját” egy tokiói boltjában. A FamilyMart a múlt hónapban kezdte el tesztelni ugyanezeket a robotokat, és azt tervezi, hogy 2022-re már minimum 20 üzletben fognak ilyeneket foglalkoztatni, írja a CNN.

A robotot a japán Telexistence startup cég fejlesztette ki, és Model-T-nek nevezte el arról a Ford autómodellről, amelyik úttörőnek számított a futószalagos sorozatgyártás beindításában. A robot kétméteres, mikrofonokkal, szenzorokkal, hangszórókkal és kamerákkal van felszerelve. Mindkét kezén három „ujj” van, amelyek lehetővé teszik, hogy kisebb termékeket is polcra tegyenek.

A robotot távolról irányítja a bolti személyzet. Az irányító ember egy VR- (virtuális valóság) szemüveget és speciális kesztyűket visel azért, hogy teljes mértékben érzékelje azt, amit a robot is. A mikrofonok és hangszórók segítenek az irányítónak kommunikálni a roboton keresztül a vásárlóval. 

A Telexistence nem tervezi, hogy közvetlenül értékesíti saját fejlesztésű robotjait a szupermarketeknek, inkább bérbe adná. Szerintük a robot nem véglegesítené a munkaerő árát, de versenyképes lenne az emberi dolgozó alkalmazásának költségeivel.

A robotok segítenek a koronavírus elleni védekezésben is, hiszen lecsökkentik az ember és ember közötti kontaktust. Matt Komatsu, a Telexistence üzletért és fejlesztésért felelős vezetőjének elmondása szerint a járvány kezdete óta megnövekedett érdeklődést tapasztalnak a Model-T iránt. Ugyanakkor a robot még mindig fejlesztésre szorul, hogy ugyanolyan gyorsan végezze el feladatait, mint egy humán dolgozó. Például: a robotnak nyolc másodpercébe telik, hogy felrakjon egy terméket a polcra, míg egy embernek csak ötbe ugyanez a mozdulat. Jelenleg olyan mesterséges intelligencia segítségével fejlesztik ezen hiányosságokat, amely segíthet a robotnak automatikusan lemásolni az emberi mozdulatokat.

(forrás: CNN/index.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!