hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 02., kedd - Lujza.
hirdetés

Gyümölcslé kategória

StoreScanner: gyümölcslé választék-elemzés

Mivel a februári lapszámban az alkoholos italok, azon belül is a szeszes ital kategória választéka került górcső alá, most vizsgáljuk meg a másik oldal egy szereplőjét. Mi a helyzet GYÜMÖLCSLÉ fronton? Gyártók, márkák, láncok.

hirdetés

Ha a gyártók szerinti eloszlást nézzük, akkor elmondható, hogy a termékek darabszámát illetően, lánctól függetlenül mindenhol a Sió-Eckes Kft. áll az első helyen.

 

A nagyobb felbontásért kattintson!
A nagyobb felbontásért kattintson!

Gyümölcslé kategória - Gyártó szerinti eloszlás /2021.01.21 - 01.27/

A legnagyobb előnye a CBA Prímákban van, ahol a 37,7%-os részedését, a második helyezett Rauch Hungária Kft. csak 19,0 %-kal követi. Az Intersparnál is viszonylag tág az olló, hiszen a Sió 31,3%-val szemben a második helyen szereplő Rauch 17,9%-on áll. (A MaspexOlympos Kft. mindkét esetben 1-2%-kal maradt le a Rauch mögött)Ha azonban a Auchant vesszük górcső alá, akkor bár százalékosan nincs akkora lemaradása a Rauch-nak (Sió: 19,5% vsRauch: 11,4%), de ez csak a negyedik helyre volt elég, hiszen a Maspex a maga 14,8%-val második helyen áll, míg a bronzérmet (13,1%-kal) az Auchan saját márkás termékei biztosítják. A Tesconál is hasonló a helyzet, habár itt a Maspex igen közel van a csúcshoz, csupán 1,7% a különbség. (Sió: 23,9 % vs Maspex: 22,2%) Őket követik az itteni saját márkák (16,9%) illetve, a Rauch (14,4%).

A mezőnyből még a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., majd a Sonny Kft. emelkedik ki. (Utóbbinak az Intersparbanminimiális előnye is van: 6,7% vs 5.6%)

Természetesen mindezeket érdemes a vásrlók szemszögéből is szemügyre venni, nem csak a helyezésben. (Pl.: Auchan minden 5. terméke Sió, szemben a CBA Príma minden ~3. termékével)De persze, ebben az esetben mindezt tovább kell árnyalnunk a szereplők számával is! Mivel a 21 szereplő közül (Auchan) elhódítani egy adott %-ot, nem ugyanaz, mint 11 szállító esetén (CBA Príma), nem beszélve a polcok méretéről!

Éppen ezért, ha mind a 4 láncot együttvéve nézzük, az alábbi sorrend alakul ki:

1. Sió-Eckes Kft. 21% (311 termék)
2. MaspexOlympos Kft. 17% (201 termék)
3. Rauch Hungária Kft. 15% (175 termék)
4. Coca-Cola HBC Magyarország Kft 10% (112 termék)
5.Sonny Kft. 6% (69 termék)
6. Auchan Magyarország Kft. 5% (55 termék)

 

Kattintson!
Kattintson!

Gyümölcslé kategória - A bent lévő termékek száma az elmúlt 8 hét során

Ráadásul a Gyümölcslé kategóriában az elmúlt 2 hónap során nem volt túl nagy mozgás, azaz se ki-, se belistázások nem voltak jelentékeny számban (lásd: Hisztorikus adatok grafikon). Így, bár a fenti adatok pillanatfelvételnek tekinthetőek, az arányok nagyságrendileg nem változtak az elmúlt időszakban.

 

A nagyobb felbontásért kattintson!
A nagyobb felbontásért kattintson!

Gyümölcslé kategória - Márka szerinti eloszlás /2021.01.21 - 01.27/

Ha pedig az egyes Márkák megoszlása érdekelne részletesebben, vagy, hogy Kububól van több variáns, netán Hey-Hoból... látogass el a honlapunkra és egy 2 perces regisztrációt követően minden kérdésedre fény derül!

storescanner.hu

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.