hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 27., vasárnap - Adalbert.
hirdetés

Kozmetikumok

Túl sok penészgomba többféle hennafestékben

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt fogyasztóvédelmi ellenőrzés során csaknem hatvan szépségápolási cikk esett át laborvizsgálaton, miközben minden egyéb termék megfelelt az előírásoknak, nyolc hennafesték a mikrobiológiai tisztaság szempontjából megbukott, ezek forgalmazását megtiltották - közölte a tárca az MTI-vel.

hirdetés

Az ITM akkreditált vegyipari laboratóriuma összesen 59 női kozmetikumot és borotválkozás utáni balzsamot vizsgált. A folyékony rúzsok, szájfények, szemhéjtusok, alapozók és hennafestékek esetében a nehézfémtartalmat és mikrobiológiai tisztaságot ellenőrizték a szakemberek. A jogszabály a fogyasztók egészségének védelme érdekében egyértelműen rögzíti, hogy a szépségápolási termékekben a legkisebb mértékben sem fordulhat elő például arzén, kadmium vagy ólom.

A nehézfémtartalom szempontjából a 49 női kozmetikum mindegyike megfelelt a vonatkozó előírásoknak.

A mikrobiológiai tisztaság vizsgálata során azonban 19-ből 8 henna tartalmú növényi haj- és testfesték megbukott az ellenőrzésen. A színezőporok kozmetikai termékekben meg nem engedett mennyiségben tartalmaztak penészgombát és egyéb mikrobákat, ezeknek csak egy része pusztul el a forró víztől, amellyel a hennát használat előtt össze kell keverni.

Forrás: 123rf

A határértéket meghaladó mennyiségű mikrobák, gombák bőrproblémákat, sérült bőrfelületen vagy az arra érzékenyeknél gyulladást okozhatnak. A fogyasztóvédelmi hatóság ezért megtiltotta a laborvizsgálaton kifogásolt hennafestékek forgalmazását, és arra kötelezte a gyártókat, hogy a továbbiakban csak az előírásoknak megfelelő termékeket árusítsanak - emelte ki Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.

A 10 borotválkozás utáni balzsam a mikrobiológiai tisztaság, a termékekben található tartósítószer mennyisége és a címkén található, kapcsolódó tájékoztatás megfelelősége szempontjából is kifogástalan volt.

A kozmetikai termékek laborvizsgálatának eredménye termékcsoportonkénti bontásban a kormányzati honlap fogyasztóvédelmi oldalán érhető el.

A magyar fogyasztóvédelemben a vásárlók biztonsága az első, ezért az ITM akkreditált laboratóriumai rendszeresen vizsgálják a különböző termékekből elérhető kínálatot. Az ellenőrzések nemcsak a magyar családok védelmét szolgálják, hanem tisztességes piaci magatartásra ösztönzik a vállalkozásokat is - hangsúlyozta közleményében a minisztárium.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!