hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Újrahasznosítás

Újrahasznosított hulladékot tartalmazó új műanyag szatyrok a Tescóban

A Tesco újrahasználatra és újrahasznosításra vonatkozó fenntarthatósági gyakorlata túlmutat a termékek csomagolásán. Az áruházlánc mostantól évente 150 tonna műanyagnak ad új életet azzal, hogy a működésében keletkező hulladékot új műanyag hordtasakokban használja fel. Az új zacskók vastagsága és teherbírása nagyobb elődjeikénél, így a Tesco arra ösztönzi a vásárlókat, hogy minél többször használják az új szatyrokat.

hirdetés

Az egyszer használatos műanyag termékek forgalomba hozatalának tiltásával párhuzamosan a Tesco újfajta hordtasakokat vezetett be kínálatába. A korábbi, egyszer használatos műanyag szatyrokat könnyebben újrahasznosítható és többször újrahasználható verzió váltotta fel. A legalább 20 százalékban újrahasznosított hulladékot tartalmazó bevásárlótáskák vastagabbak, mint elődjeik, így többször felhasználhatók bevásárláshoz, alkalmanként akár 15 kilogramm súlyhatárig. A megduplázott teherbírást lehetővé tévő kialakítás miatt a hordtasakok élettartama is hosszabb, így az áruházlánc előrejelzése szerint a korábbi számokhoz viszonyítva mintegy 22 millióval kevesebb szatyrot fog értékesíteni Közép-Európában, ami csökkenti a hulladék mennyiségét és a környezeti terhelést.

„Egyre több vásárlónk keres jó minőségű, egyben környezetbarát hordtasakokat. Új bevásárlótáskáink tökéletesen illeszkednek fenntarthatósági stratégiánkba azáltal, hogy a működésünkben keletkező hulladékot új termékekben hasznosítjuk újra. Vállaltuk, hogy 2025-ig valamennyi sajátmárkás termékünk csomagolása teljes egészében újrahasznosítható lesz, az ehhez vezető út egyik fontos lépését pedig ezek az új szatyrok jelentik. Mivel a zacskók vastagabbak, mint a korábbiak, többször is újrahasználhatók, mielőtt a kukában végeznék, így az újrahasználatra vonatkozó célkitűzéseinkkel is összhangban vannak” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.

A hordtasakok alján a Tesco feltünteti az újrahasznosított tartalomra és a körkörös folyamatra utaló információt, ezzel is ösztönözve a vásárlókat arra, hogy minél többször használják újra a szatyrokat. Amikor erre már nincs lehetőség, a 100 százalékban újrahasznosítható zacskók a szelektív hulladékgyűjtőkbe helyezhetők. Az áruházlánc hosszú távú célja, hogy minden régi csomagolás új életre kelhessen az újrahasznosítási folyamat részeként. A Tescónál már kaphatók újrahasznosított hulladékból készült szemeteszsákok és papír hordtasakok is. További információk a Tesco fenntartható csomagolásáról itt találhatók.

1 millió darab zacskó előállításához a Tesco 5 tonna hulladékot használ fel. 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!