hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 24., kedd - Emma.
hirdetés

Tesco Akadémia

Virtuális oktatási csomagot dolgozott ki a Tesco Akadémia

Az Ipar 4.0 hatására átalakuló munkavégzés és a koronavírus-járvány jelentette kihívások egyre inkább elengedhetetlenné teszik a teljes értékű digitális képzéseket. A Tesco Akadémia ezért olyan virtuális oktatási csomagot dolgozott ki, amely egy egyszerű okostelefonon is bárhol, bármikor használható akár modern technológiát alkalmazó rendszerekhez kapcsolódó gyakorlati ismeretek elsajátítására is. A kereskedelmi képzéseket kínáló Tesco Akadémia ezzel a rendkívül rugalmas és fejlett oktatási módszerrel váltja ki hagyományos képzései 90 százalékát, a megoldást pedig egyéni megrendelők számára is elérhetővé teszi testre szabott formában.

hirdetés

A szakképzés és felnőttképzés óriási átalakuláson megy keresztül. Az Ipar 4.0 terjedésével az iparban használt technológiák, eljárások jelentősen megváltoznak, ami a munkaköröket is érinti. A robotizáció és automatizáció új feladatokat és ezzel összefüggésben új kompetenciákat kíván, ami szükségessé teszi az oktatás átalakítását is. A szak- és felnőttképzésnek az automatizált termelés és szolgáltatás működtetésére kell felkészítenie a tanulókat, ami hagyományos oktatással nem megvalósítható. A koronavírus-járvány szintén felülírta a tantermi képzés eddigi kereteit, egyben pedig arra is rámutatott, hogy a megszokott módszerek nem ültethetők át egy az egyben a digitális térbe.

Tesco Akadémia képzési központ ezt felismerve olyan virtuális oktatási megoldást fejlesztett ki, amely bármilyen, internetcsatlakozással rendelkező eszközről használható külön alkalmazás letöltése nélkül. A kurzusok úgy vannak felépítve, hogy a viszonylag rövid egységekre tagolt tananyagok időkorlát nélkül, a nap bármely időszakában elvégezhetők akár tableten vagy okostelefonon, nincs szükség sem laptopra, sem nagy sávszélességre a tanuláshoz.

„2012 óta nyújtunk OKJ-s és államilag elismert más képesítést adó képzéseket, illetve biztosítunk gyakorlati helyet felnőttképzési programban résztvevők és kereskedelmi szakiskolások számára. Csak a tavalyi évben több mint 850 OKJ képesítést szereztek meg nálunk a Tesco munkatársai. Ugyanebben az időszakban közel 3500 tescós munkavállaló számára mintegy 420 képzést tartottunk tanteremben, amelynek a 90 százalékát idén áthelyeztük új virtuális platformunkra. Az oktatási szoftver segítségével nemcsak az elméleti, de a gyakorlati oktatást is továbbra is magas színvonalon tudjuk biztosítani úgy, hogy a tanulók semmiben nem szenvednek hiányt, és még külön utazniuk sem kell, hogy részt vegyenek az órákon. Az eszköz szimulálni tudja a kereskedelemben használt gépek működését, például egy önkiszolgáló kasszáét, de egy készletgazdálkodási program kezelőfelülete is ugyanúgy jelenik meg a digitális platformon, mint az áruházi rendszerben, ezáltal a funkciók távolról is jól begyakorolhatók. A gyakorlati kontaktórák hatékonysága jelentősen javult, mivel a résztvevők már felkészülve, a gépek tulajdonságait, kezelését megismerve kezdik meg a gyakorlati képzést. A jövőben is szeretnénk kihasználni ezt az oktatási lehetőséget, hiszen a pandémiától függetlenül a kereskedelmi szakmákat is érintő technológiai fejlesztések alapvetően megkövetelik a virtuális szakmai tréningeket”– mondta Balogh Csaba, a Tesco Akadémia vezetője.

Az interaktivitást és a motiváció fenntartását számos funkció segíti a platformon. Chatben azonnal feltehetők és megválaszolhatók a kérdések, aki pedig extra teszteket is elvégez, illetve teljesít bizonyos küldetéseket, az ajándékokra beváltható virtuális javakat gyűjthet. A kurzus résztvevői egymást is kihívhatják, így további jutalmakért cserébe megmérettethetik magukat például váltópénz-kezelésben. A szoftver a tudásszint fenntartását is elősegíti többek között azzal, hogy az élesben még nem, vagy csak keveset végzett, de nagy felelősséggel járó, így kihívást jelentő feladatok helyes végrehajtását külön ismertetőkkel segíti. Ilyen lehet például egy széf tartalmának precíz leszámolása és adminisztrálása, amelyen a széf oldalán látható QR-kód leolvasásával elindított rövid videó vezeti végig az illetőt.

„A múlt tanévben közel 1 000 szakiskolás vett részt a Tescónál szakmai gyakorlaton. Hogy a pandémiás helyzetben se hagyjuk magukra a tanulókat, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, valamint a szakképzési centrumokkal összefogva elsőként álltunk át a digitális gyakorlati oktatásra a kereskedelmi szektorban. A tapasztalatainkat felhasználva fejlesztettük ki a mobiltelefonra optimalizált képzési platformunkat, így szükség esetén mostantól azonnal át tudunk váltani a digitális, illetve a hibrid oktatási modellre a szakképzésben. Sokoldalú virtuális képzésünkkel pedig a kkv-szektort is támogatjuk azáltal, hogy megrendelésre az adott szakma feladatait felölelő, testre szabott tananyagot dolgozunk ki a platformra”– tette hozzá Balogh Csaba.

A Tesco nagy hangsúlyt helyez az önfejlesztésre, és munkatársainak lehetőséget nyújt arra, hogy a szakmai kurzusok mellett a mindennapokban is fejlesszék képességeiket. Ezért is támogatja a Tesco Akadémia a Back2Human programsorozatot, amelynek keretében októberben és novemberben hat különleges előadó hat izgalmas témában tart online gondolatformáló előadásokat. A rendezvényeken egyedülálló módon összesen 6 000 tescós kolléga vehet részt ingyen.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!