hirdetés
hirdetés
2021. október. 20., szerda - Vendel.
hirdetés

Fenntarthatóság

A Coca-Cola HBC vállalja, hogy karbonsemlegessé válik 2040-ig

A Coca-Cola HBC AG ma vállalást tett arra, hogy 2040-ig a teljes értéklánca karbonsemlegessé válik. A tudományosan megalapozott célkitűzés révén a vállalat 2030-ig 25%-kal, a következő évtizedben pedig további 50%-kal csökkenti az üvegházhatású gázokból keletkező közvetlen és közvetett kibocsátását a teljes értékláncon belül. Mivel a vállalatcsoport teljes értékláncában a kibocsátások 90%-a harmadik féltől származik, ezért a Coca-Cola HBC kibővíti beszállítóival kötött partnerségi egyezményeit annak érdekében, hogy a vele együttműködő partnerek is a lehető legnagyobb mértékben hozzájárulhassanak a klímacélok eléréséhez. Ahol a problémát nem lehet teljesen megszüntetni, ott a vállalat más klímavédelmi intézkedéseket célzó beruházással mérsékli azt.

hirdetés

Zoran Bogdanovic, a Coca-Cola HBC AG vezérigazgatója így nyilatkozott a bejelentésről: „Az évekkel ezelőtt megkezdett utunk legfontosabb állomása ez a kötelezettségvállalás. Teljes mértékben összhangban van a közösségeink társadalmi-gazdasági fejlődését támogató és a pozitívabb környezeti hatás kiváltására törekvő filozófiánkkal. Mindkettő a jövőbeli növekedésünk szerves részét képezi. Bár még nincs mindenre válaszunk, a tervünk, az eddigi eredményeink és partnerségi megközelítésünk bizakodással tölt el bennünket, és hisszük azt, hogy képesek leszünk teljesíteni azt, amit a mai napon vállaltunk.”

Egy alapos terv

Célkitűzéseinek elérése érdekében a Coca-Cola HBC AG

  • 2025-ig 250 millió eurót fektet be olyan kezdeményezésekbe, amelyek nyomán jelentősen kevesebb üvegházhatású gázt tud kibocsájtani a vállalat működése során;
  • az energiahatékonyság folyamatos javításával és innovációkkal, a 100%-ban megújuló villamos energiára és alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiaforrásokra való átállással csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a közvetlen működésében;
  • olyan, a csomagolások körforgását támogató technológiákba fektet be, amelyek jelentősen csökkentik az ezzel járó szén-dioxid kibocsátást. Ez a vállalás például az újrahasznosított PET alapanyag mennyiségének növelése, a csomagolásmentes és újratölthető csomagolás alternatívák bevezetése, valamint a műanyag alapanyag másodlagos csomagolásokból történő eltávolítása nyomán tud megvalósulni;
  • energiatakarékos és környezetbarát hűtőberendezéseket biztosít a vevőpartnerei számára;
  • csökkenti a mezőgazdasági alapanyagokból származó ÜHG-kibocsátást;
  • a „Zöld flotta” program bevezetésével alacsony vagy zéró szén-dioxid-kibocsátású alternatívákra vált.

Mindezeken felül a Coca-Cola HBC a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését továbbra is beépíti a hosszútávú vezetői ösztönző terveibe.

Kiemelkedő eredmények

A Coca-Cola HBC AG volt az egyik első piaci szereplő, amely elkötelezte magát a tudományosan megalapozott célok mellett, és meg is valósította azokat. Az elmúlt évtizedben a vállalatcsoport a felére csökkentette közvetlen üvegházhatású gázok kibocsátását, és a párizsi klímaegyezmény a melegedést 1,5 Celsius-fokra korlátozó 2030-as irányelvével összhangban álló szén-dioxid-csökkentési tervét támogatta és jóváhagyta a Tudományos alapú célok kezdeményezés (Science Based Target initiative – SBTi). A Coca-Cola HBC AG 2021 márciusában az eddigi legmagasabb pontszámmal került a Dow Jones Fenntarthatósági Index élére, mint a világ legfenntarthatóbb italgyártó vállalata. A vállalat az elmúlt 7 évben összesen 5 alkalommal végzett a lista élén. A Coca-Cola HBC AG a legjobban teljesítő vállalatok között szerepel az olyan fenntarthatósági értékeléseken is, mint a CDP, az MSCI ESG és az FTSE4Good.

Partnerségek

„Büszkén dolgozunk együtt ügyfelünkkel, a Coca-Cola HBC-vel azon, hogy az üvegházhatású gázokra vonatkozó, 2030-ig vállalt célkitűzéseink megvalósulhassanak. Egy csapatként azon munkálkodunk, hogy felére csökkentsük az italdobozos termékek szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra” – Kathleen Pitre, a Ball Corporation kereskedelmi és fenntarthatósági igazgatója

„A Crown büszke arra, hogy a fenntarthatóság iránt elkötelezett Coca-Cola HBC beszállító partnere lehet. Az ambiciózus, új fenntarthatósági céljaik összhangban vannak saját kezdeményezéseinkkel, beleértve a karbonsemlegességi és tudományos alapú célkitűzéseinket is, és mi teljes mértékben támogatjuk őket ezen az úton” – dr. John M. Rost, a Crown Holdings fenntarthatósági és szabályozási ügyekért felelős alelnöke

„Mivel a Tetra Pak is karbonsemlegességi és az SBTi által jóváhagyott, 1,5 fokhoz igazított célokat tűzött ki maga elé, várakozással tekintünk a Coca-Cola HBC-vel való együttműködés elé az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és közös céljaink elérése érdekében” – Markus Pfanner, a Tetra Pak fenntarthatósági alelnöke

Az új kötelezettségvállalást a We Mean Business nevű koalíció is támogatja, valamint a Coca-Cola HBC Csoport csatlakozott a Race to Zero nevű kezdeményezést támogató vállalatok listájához is.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai