hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Fenntarthatóság

A Coca-Cola komoly energiákat fordít a fenntarthatóságra Európában (is)

Jól halad saját fenntarthatóságra vonatkozó célkitűzéseinek megvalósításában a Coca-Cola Europacific Partners (CCEP). A fejlődés markáns indikátora például az is, hogy a cég kettő gyártóhelyét nemrég immár hivatalosan is széndioxid-semlegesnek minősítették.

hirdetés

A svédországi Jordbróban, illetve a spanyolországi  Vilas del Turbónban található létesítmények az első fecskék a CCEP azon telephelyei között, amelyeknek szénlábnyomát egyik kísérleti programja keretében 2023 végéig meg kívánja szüntetni a társaság.

Bár ez a program elsősorban az egységek saját értékláncának „emissziómentesítését” célozza meg,  különböző, hitelesített kibocsátáskompenzációs projektekbe irányuló befektetések is fontos elemét képezik. Ezen iniciatívák között is a cég főként azokat részesíti előnyben, amelyek a légkörben már jelenlevő szén-dioxid eltávolítására irányulnak.

A CCEP jordbrói létesítménye a vállalat egyetlen svédországi gyártóüzeme, amely évente több mint 350 millió liter italt állít elő. Az elmúlt öt évben az egység teljes kibocsátását sikerült mindössze 1274 tonna CO2-egyenértékre lecsökkenteni. A gyárban készülő szénsavas italokban használt szén-dioxid szénsemleges forrásból származik. A telephely raktárában mind ezen felül LED-es megvilágítás mellett folyik a munka, a helyszínen tevékenykedő targoncák pedig elektromos meghajtással működnek.

Forrás: Adobe Stock

A Vilas de Turbónban található ásványvízüzem teljes emissziója az elmúlt fél évtizedben mindössze 87 tonna CO2-egyenértékre zsugorodott. Ezt úgy sikerült elérni, hogy a gyár egész területére energiatakarékos LED-es világítást telepítettek, a vízkivétel hatékonyságának növeléséhez pedig korszerűsítették az egység vízszivattyúit. Az idei év végén ugyanezen a telephelyen egy fosszilis tüzelőanyagok helyett fenntartható forrásból származó fapellettel működő, biomassza üzemű kazánt is installálni fognak.

A két helyszín fennmaradó kibocsátását a CCEP úgy kompenzálja, hogy a Gold Standard által hitelesített karbonkreditek vásárlásával támogatást nyújt egy kolumbiai újraerdősítési projektnek. Ezen szén-dioxid-megkötésre irányuló kezdeményezés elsődleges küldetése egy mezőgazdasági célból kiszipolyozott, egykori szavanna ökoszisztémájának rehabilitációja lesz.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Food Digital)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.