hirdetés
hirdetés
2021. március. 02., kedd - Lujza.
hirdetés

Zöld Béka

A fenntartható üzleti modelleké a jövő

A Lidl Magyarország kapta az idei Deloitte Zöld Béka Díjat, a Nanushkáé a különdíj.

hirdetés

A Deloitte Magyarország 20. alkalommal hirdette meg a Zöld Béka Díjat, amely a nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgál hazánkban. Az őszi pályázati időszakot követően egy 13 tagú, független szakértői zsűri előre meghatározott kritérium- és pontrendszer alapján értékelte a beérkezett jelentéseket, amelyek közül végül egyhangúlag két, 2020-ban először jelentést készítő vállalat bizonyult a legjobbnak. Mint arról már beszámoltunk, a Legjobb Fenntarthatósági Jelentés Díjat a Lidl Magyarország, míg a különdíjat a Nanushka International Zrt. kapta.

„A Lidl első alkalommal készített jelentése kiemelkedően jól strukturált, széles körű, a vállalat minden működési területére (üzletek, logisztikai központok, központi irodaház) és helyszínére kiterjedt. A jelentés tartalmát a 2019-ben elvégzett lényegességi felmérésük eredményei és a Lidl Felelősségi Modell (LRM) alapján, a GRI Standards iránymutatásai szerint elkészítette. Stratégiája 5 pilléren alapszik, mely konkrét és érthető. A mérőszámok egyértelműek, bázisértékkel, folyamatos értékeléssel, a teljesítésükre kitűzött határidőkkel. ISO és GRI szabványoknak megfelelő KPI-ok aránya magas, jól követhető, átlátható módon megjelenítve. Környezeti és társadalmi hatásait is bemutatja a Fenntartható Fejlődési Célokhoz (SDG-k) történő hozzájárulásukat ismertetve” – értékelte a Lidl jelentését Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlesztésért (BCSDH) ügyvezetője, a Zöld Béka Díj zsűrijének elnöke.

„Kiemelkedő első jelentést olvashattunk a Nanushka-tól is: kiválóan megfogalmazott riportjuk egyfajta hitvallásként is értelmezhető, világos jövőbeli célokkal, miközben átlátható, informatív és egyértelműen átadja az elköteleződést, nemcsak jelentés szintjén, hanem a tényleges működés fenntarthatóvá tétele céljából is” – indokolta a Nanushka különdíját Márta Irén.

A teljes ellátási lánc fenntarthatóságára törekszenek

„A Lidl Magyarország a fenntarthatóságot a teljes értéklánc mentén értelmezi, az alapanyagok megtermelésétől a vásárlókkal való kapcsolatig. Kiemelten fontosnak tartjuk a fenntartható alapanyagbeszerzést, a magyar beszállítók támogatását, a műanyaghasználat csökkentését, felelős munkáltatóként a folyamatos bérfejlesztést. Törekszünk az egészséges, fenntartható és hazai forrásból származó termékkínálat bővítésére, segítjük a hátrányos helyzetű családokat. Büszkeség számunkra, hogy a fenntarthatósági céljainkat és eredményeinket bemutató első Jelentésünk szakmai körökben ilyen megtisztelő elismerésben részesült” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. 

„A Nanushka nemzetközi növekedésével egyértelművé vált, hogy a fenntarthatóságot stratégiai fontosságú területként kezeljük, amelynek része, hogy transzparensek legyenek a működésüket, anyaghasználatukat és a folyamatainkat illetően” – ismertette Gubicza Ágoston, a Nanushka igazgatósági tagja, a GB & Partners többségi tulajdonosa. „Mérföldkő számunkra, hogy elkészítettük első fenntarthatósági riportunkat, amelyet ezután évente tervezünk publikálni, biztosítva belső és külső átláthatóságunkat és elszámoltathatóságunkat. Folyamatosan növeljük a tanúsítottan fenntartható anyagok arányát a kollekciókban és 2025-re kitűzött célunk a 100 százalékban fenntartható forrásból származó, tanúsítvánnyal rendelkező anyagbeszerzés. Emellett továbbvisszük stratégiánkat az etikus ellátási lánc, körkörösség és karbonkibocsátás csökkentés terén. Célkitűzésünk, hogy 2030-ig 50 százalékkal csökkentsük kibocsátásunkat, 2050-re pedig a karbonsemlegesség elérése” – fejtette ki Baldaszti Péter, a Nanushka igazgatósági tagja, a Vanguards Group CEO-ja.

A 2021-es év kihívásai a jelentéstételben

„A vállalati jelentéstétel 2021-ben jelentős átalakuláson megy majd keresztül, mivel az új Európai Bizottság felülvizsgálata lezárul a nem-pénzügyi jelentések szabályozásáról és új szigorúbb szabályozás bevezetése várható 2021 márciusában. A Budapesti Értéktőzsde ESG Guide-ja a társadalmi egyeztetéseket követően szintén kiadásra kerülhet majd, amely így alapvető hatással lesz a tőzsdei vállalatok fenntarthatósági jelentésére és bevezeti azon nemzetközi standardeket idővel, melyek minőségi javulást hozhatnak a hazai fenntarthatósági jelentések terén. Az idei évben várható a COP26 nemzetközi klímatárgyalás Glasgow-ban, amelyre a Science Based Targets Initiative például egy új Net-Zero címkével készül, egy olyan minőségi standard-al, amellyel a világ vállalati kitűzhetik a tudomány megállapításaival szinkronban lévő karbonsemlegességi céljukat. Jelenleg nagyon kevés a karbonsemleges célt állító vállalatok száma Magyarországon, és világszinten is kevés a tudományosan megalapozott célokat választók. Ezek a trendek már ettől az évtől begyűrűznek a magyarországi jelentésekbe is, de várhatóan az idei évről jövő évben készülő jelentésekben lesz tetten érhető. A jelentésírás standardjai is egy harmonizációs folyamaton mennek majd keresztül, amelynek pozitív hatása lehet a vállalatok jelentéstételére és reméljük egyszerűsíti, de egyben erősíti a jelenlegi számtalan standard közötti eligazodást és a szakmai szempontokat egyben” – mondta el Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatóság és klímaváltozás üzletágának vezetője.

Az idei győztes fenntarthatósági jelentések letölthetőek az alábbi weboldalon.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.