hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Fenntarthatóság

A konkurencia üres palackja és alumíniumdoboza is érték

Szelektív kukákat helyezett ki saját és versenytársai italautomatái mellé egyes magyarországi bevásárlóközpontokban  a Coca-Cola.

hirdetés

Mindannyiunk célja egy körforgásos gazdaság létrehozása. Ez azonban csak közös erőfeszítésekkel történhet, és úgy, ha a csomagolási hulladékok a megfelelő kukákba kerülnek. Ebben hisz a Coca-Cola, és ez vezérli “Az üres palack is érték” kampányát, amelyben az egyes csomagolási anyagokat, azok jellemzőit és újrahasznosítási módjait mutatja be amellett, hogy szelektív hulladékgyűjtésre buzdít. Az üdítőitalgyártó szerint mindegy, hogy Coca-Coláról vagy más márkákról, PET palackról vagy alumíniumdobozról van szó, az italcsomagolások csak akkor tudnak újrahasznosulni, ha nem a természetben eldobva végzik. A vállalat ezért hazai bevásárlóközpontokban saját és versenytársai italautomatái mellé is szelektív kukákat helyezett ki.

A Coca-Cola portfóliójában egyaránt találunk PET palackos és alumíniumdobozos kiszereléseket is, ahogy üvegbe és kartondobozba csomagolt termékeket is. A vállalat januárban elindított “Az üres palack is érték” kezdeményezésében többek közt a különféle csomagolóanyagokat is bemutatja, és fogyasztói segítségét is kéri ahhoz, hogy ezek újrahasznosulhassanak. Egy vállalat sem tud egyedül fenntarthatóbb jövőt kialakítani, ez csak szélesebb összefogással valósulhat meg.  Függetlenül attól, hogy melyik márkáról van szó, a fenntarthatóság közös cél. Erre hívja fel a figyelmet a vállalat a kampánya keretében most indult akciójával is, mely során több budapesti bevásárlóközpontban szelektív kukákat helyezett ki nemcsak saját termékei, de versenytársai italautomatái mellé is.

A párbeszéd különösen fontos a fenntarthatóság, a körforgásos gazdaság jövőjét illetően - ezt mutatja az a jelenleg közel kétezer, de folyamatosan növekvő számú észrevétel és javaslat is, mely a Coca-Cola közösségi médiában megosztott posztjai alá érkezett a fogyasztóktól. A vállalat a visszajelzéseket be tudja építeni további fejlesztéseibe, miközben a fogyasztók számára is információt nyújt a csomagolási hulladékokról és az újrahasznosítási lehetőségekről. A téma iránti nagy érdeklődést igazolja az is, hogy a Coca-Cola március 31-éig tartó nyereményjátéka a jatek.coke.hu oldalon a korábbi hasonló, bár témájában eltérő kódfeltöltős játékok átlagánál sokkal jobban teljesít. A résztvevők egyfelől az oldalon tájékozódhatnak az újrahasznosításról, másfelől a regisztráció csak úgy lehetséges, ha leteszik voksukat a szelektív gyűjtés mellett. A Coca-Cola arra is talált módot, hogy a kültéri reklámjaihoz használt anyagok se végezzék egyszerhasználatosan, szemétként. Egy korábbi kampányuk épülethálóiból újrahasznosítással táskákat készíttettek, ezeket hamarosan szintén megnyerhetik a vásárlók.

Mindeközben az üdítőitalgyártó cég több területen is dolgozik a fenntarthatóbb működésen: idén februárban mutatta be a Paboco dán startup vállalattal kollaborációban a papírpalack prototípusát, melyet először Magyarországon próbálnak majd ki a fogyasztókkal közösen, várhatóan a nyár folyamán. Emellett a PET Kupával együttműködve a Hulladékmentes Tisza kezdeményezés is folytatódik, már tavaly majdnem teljesült a kétévre kitűzött, 80 tonnányi hulladék begyűjtésére irányuló cél. A program továbbra is aktuális, mivel jelenleg is árad a Tisza, nagy mennyiségű kommunális hulladékot hoz magával, mely főként a folyó felső szakaszát veszélyezteti.

A Coca-Cola globális alapítványa által finanszírozott projekt keretében a PET Kupa csapata azt is vizsgálja, hogy a hazánk folyóiban lebegő palackok hová és mennyi idő alatt jutnak el. Ehhez három jeladós palackot készítettek, amelyeket a Bodrogon indítottak útnak, miután GPS chipet, rádiójeladót és akkumulátort, valamint öt nyelven megfogalmazott projektleírást tettek azokba – hamarosan pedig újabb 4 GPS palackot engednek majd el.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!