hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Fenntarthatóság

A Nestlé 2050-re éri el a karbonsemlegességet

Az élelmiszerellátás jövőjére nézve nagy veszélyt jelenthet az éghajlatváltozás, miközben az üvegházhatású gázok kibocsátásáért többek között az élelmiszertermelés és fogyasztás is nagy mértékben felelős. Ezért a Nestlé a 2050-re vállalt nettó zéró kibocsátás elérése érdekében 2030-ra felére csökkenti karbonkibocsátását.

hirdetés

A nettó zéró azt jelenti, hogy a vállalat egészen az alapanyagok megtermelésétől a fogyasztásig (farm to fork) tartó értékláncon drasztikusan csökkenti az üvegházhatású gázkibocsátást. Ezen felül a további karbonmennyiséget a Nestlé a légkörben található szén-dioxid talajban és fákban való megkötését célzó projektekkel tervezi csökkenteni.

A Nestlé a következő öt év folyamán összesen 3,2 milliárd svájci frankot fordít a nettó zéró kibocsátás elérését célzó átalakulásra, melyből 1,2 milliárd svájci frankkal támogatja a regeneratív (talajmegújító) mezőgazdaságot a teljes ellátási láncon.

Újragondolt gyártási folyamatok Magyarországon is

2025-re a tervek szerint a Nestlé mind a 800 gyártóegysége a világon 100% megújuló forrásból származó villamosenergiát fog használni. A vállalat mindhárom magyarországi gyárában már 2017 óta kizárólag megújuló forrásokból származó áramot használ, és egyik gyárból sem kerül ipari hulladék hulladéklerakóba. A gyárak működése során keletkező hulladékot ehelyett anyagában vagy energiaként hasznosítják újra.

Fenntarthatóbb csomagolás

A Nestlé kizárólag fenntarthatóbb csomagolóanyagokkal érheti el a 2050-es nettó zéró célkitűzését. Ehhez az újrahasznosított anyagok nagyobb arányú felhasználására, több újrahasználható (újratölthető, visszaváltható) csomagolóanyag fejlesztésére vagy akár bizonyos csomagolóanyag típusok teljes elhagyására van szükség. Franciaországban és Svájcban a Nestlé újratölthető és újrafelhasználható csomagolások alkalmazását teszteli, melyek hozzájárulnak ahhoz is, hogy 2025-re a vállalat 30%-kal kevesebb újonnan gyártott műanyagot használjon csomagolóanyagai gyártásához. A magyarországi Nestlé gyárak is jelentős mértékben előmozdítják a vállalás teljesítését, hisz az új megoldásoknak köszönhetően a diósgyőri, üreges csokoládéfigurákat gyártó üzemben 2020 során közel 70 tonnával csökkent a csomagolásokhoz felhasznált műanyag mennyisége. Ráadásul valamennyi itt használt csomagolóanyag újrahasznosításra kész, azaz amennyiben az adott országban létezik erre megfelelő infrastruktúra, ezen csomagolások újrahasznosítása könnyebben megoldható. A Nestlé szerencsi gyárában is egyre több újrahasznosításra kész csomagolású termék készül, például a NESQUIK All Natural kakaópor, melynek papírcsomagolása számos európai országban újrafeldolgozható.

„A Nestlé csomagolóanyagainak világszerte 87 %-a már most újrahasznosítható vagy újrafelhasználható. Szeretnénk, ha ez a szám 2025-re 100%-ra emelkedne”- mondta Noszek Péter, a Nestlé Hungária ügyvezetője.

Forrás: Nestlé

Fenntartható termékek, növényi alapú élelmiszer és italkínálat

A Nestlé a fogyasztókat olyan termékek fogyasztására kívánja ösztönözni, melyek kisebb környezeti lábnyommal rendelkeznek, és könnyebben beilleszthetőek egy kiegyensúlyozott étrendbe, ezért folyamatosan bővíti a növényi alapú élelmiszer- és italkínálatát.

A vegán Garden Gourmet termékcsalád öt termékével a Nestlé Hungária viszonteladó partnereinél már Magyarországon is elérhető: amellett, hogy a növényi alapú termékcsalád Sensational Burgerének előállítása például átlagosan mintegy 80%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a hagyományos marhahúsos burgeré, a Garden Gourmet márka 2022-re a Nespressóhoz hasonlóan karbonsemlegessé válik.

A vállalat az italok terén is vezetett be növényi alapú újdonságokat Magyarországon. A NESCAFÉ Gold Almond és Coconut Latte a vegán étrendet követő kávékedvelőknek, a NESQIUK Kakaós Zabital pedig a gyermekeknek nyújt a kiegyensúlyozott táplálkozás jegyében növényi alternatívát. 

Átállás a regeneratív mezőgazdaságra

A Nestlé globális széndioxid kibocsátásának több mint 2/3-a a felhasznált mezőgazdasági termények előállításából ered. A vállalat világszerte közvetlenül 500 000 termelőtől, szerződött beszállítókon keresztül pedig 4,5 millió gazdától vásárol nyersanyagokat.

Magyarországon a Nestlé Hungária búzát, kukoricát és más gabonaipari termékeket, illetve cukrot, húsipari alapanyagot vásárol közvetlenül magyar gazdáktól és vállalatoktól.

A mezőgazdaságból származó üvegházhatású gázkibocsátás mérséklése céljából a Nestlé a beszállítóival együttműködve alakítja át az élelmiszertermelést: az intenzív talajművelési módszereket a természetre nézve is előnyös, és a gazdáknak is megfelelő, magasabb bevételt jelentő regeneratív mezőgazdasági gyakorlatokra váltja. Emellett a vállalat kiemelt figyelmet fordít a talajegészség megőrzésére, a zéró karbonkibocsátású tejgazdaságokra, valamint a fenntartható forrásból származó kakaó és kávé beszerzésére is.

Egészségestalaj

A világ termőtalajrétegének egyharmada erodálódott. Ennek a folyamatnak a megfordítására a Nestlé kevesebb növényvédőszer használatára, valamint az olyan mezőgazdasági technikák, mint az állandó talajtakarás, a vetésforgó vagy a csökkentett talajművelés alkalmazására ösztönzi és segíti a gazdákat világszerte. Ezek elősegítik a szén és víz nagyobb arányú megkötését a talajban, és egyúttal javítják a talaj egészségét, a termőföldek minőségét. A Nestlé a Franciaországban és az Egyesült Királyságban már futó mezőgazdasági programjai mellett keresi a lehetőségeket, hogy ezeket a gyakorlatokat Magyarországon és Olaszországban is kiterjeszthesse. A vállalat öt éven belül alapvető nyersanyagai 20%-át, 2030-ra pedig 50%-át talajmegújító gazdasági gyakorlatokat folytató gazdaságokból fogja beszerezni.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!