hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

Esélyegyenlőség

A P&G összefog Harry herceg és Meghan hercegné alapítványával

A Procter&Gamble a napokban több évre szóló együttműködést jelentett be Harry herceg és Meghan hercegné alapítványával, az Archewell Foundationnel, hogy közös értékeiket összefogva előmozdítsák a nemek közti egyenlőség, valamint az együttérzőbb, befogadóbb közösségek és online terek létrejöttét.

hirdetés

A világszinten több tízezer munkavállalóval rendelkező nagyvállalatoknak rendkívül jelentős szerepük van a társadalmi egyenlőtlenségek növekedésének megállításában. A P&G és az Archewell Foundation hosszútávú együttműködésének célja, hogy empatikusabb közösségeket építsenek közös értékeik mentén. Az Archewell Foundation a hercegi pár nonprofit alapítványa, melynek célja a rendszerszintű kulturális változások előidézése. A több évre tervezett együttműködés célterületei: a nők és férfiak közötti esélyegyenlőség megteremtése, együttérzőbb, biztonságosabb és megbízhatóbb online közösségek létrehozása, és a sport közösségépítő hatásának támogatása.

A P&G elkötelezett az előítéletmentes világ megteremtésében, esélyegyenlőséget biztosítva minden egyén számára, így a vállalaton belül globálisan minden szinten 50-50%-os nemek közötti egyensúly elérésére törekszik. Vezetőik 48 százaléka, középvezetőik 52 százaléka nő.

A P&G Magyarországon: egyenlő esélyek a foglalkoztatás és a fizetések terén is

Miközben az EU-ban a nemek közötti egyenlőtlenség az oktatásban kiegyenlítődni látszik, a foglalkoztatásban, a fizetések mértékében, a szociális ellátásban, a nők vezető szerepében a munkahelyeken és a nyugdíjak esetén az egyenlőtlenségek továbbra is fennállak. Az Európai Bizottság célja, hogy a nők vállalati pozíciókban legalább 40 százalékot foglaljanak el.

A P&G kiemelt célja a nemek közti különbségek leküzdése mind a foglalkoztatási ráta, a fizetések, valamint a női vezetők arányának kiegyenlítésében. A vállalatnál dolgozó vezető beosztású nők aránya átlagon felüli, 41,5 százalék. A karrierépítésben ugyanolyan lehetőség nyílik mindkét nem számára a vállalat által működtetett pozíciókban, így a cég magyarországi egységeinél évről évre növekszik a női munkavállalók aránya mind a teljes létszámot, mind a vezetői szinteket tekintve. A budapesti irodában dolgozók 68 százaléka nő, akiknek több mint a fele (51,6%) vezető beosztásban dolgozik. A gyöngyösi gyárban a vezető beosztású hölgyek aránya 40%, míg Csömörön 33%, mely folyamatosan növekszik műszaki környezetben is. A műszaki pályát választó hölgyek aránya is nő, ez összefüggésben van azzal, hogy a karrierlehetőség, a fejlődés nem nemhez, hanem teljesítményhez kötött.

Az egyenlő értékű munkáért járó azonos díjazás jogát ugyan rögzítették Európában, az Eurostat legfrissebb adatai szerint a nemek közötti nem kiegyenlített bérszakadék az EU27-ben 2019-ben még mindig 14,1 százalék volt. Ez azt jelenti, hogy a nők EU-szerte átlagosan 86 euró centet keresnek ellenben minden egyes férfi által keresett egy euró értékéért. A P&G munkabérekre vonatkozóadatai alapján a női munkavállalók átlagban közel 21 százalékkal keresnek többet férfi kollégáiknál: a márkamenedzserek 7,5 százalékkal, a pénzügyi kollégák 3,2 százalékkal, a HR munkatársak pedig 1,7 százalékkal. A különböző szakterületeken dolgozók foglalkoztatási adatai szerint az informatika, logisztika és értékesítési területek népszerűbbek a férfiak körében, ezeken a területeken több férfi dolgozik, mint nő, viszont az adminisztratív területet inkább a nők preferálják.

A járvány hatásai a nőket aránytalanul terhelik gazdasági és társadalmi viszonylatokban is. A nők számára nehezebb megbirkózni az üzleti, a magán- és a családi felelősségek összeegyeztetésével, a nők által vezetett vállalkozások méretüknél fogva is kiszolgáltatottabbak. Az európai női vállalkozók támogatására a P&G programot indított #WomenEntrepreneurs4Good néven, amely jelenleg három ország pályázói számára áll nyitva, és segíti a nők európai gazdasági szerepvállalását, fokozza a beszállítók sokszínűségének és esélyegyenlőségének megteremtését. A program egyedülálló erőforrásokkal és képességekkel ruházza fel a női vállalkozókat az innovációra és a vállalkozások bővítésére, fenntarthatósági technológiai megoldásokra ösztönzik őket, majd testreszabott kapacitásépítő programban részesülnek. A Pantene márka Lengyelországban programot indított a helyi, női vállalkozók támogatására, amely kezdeményezést a vállalat a régió más országaira is szeretné kiterjeszteni.

A P&G generációk óta támogatja a fogyasztókat és közösségeket, és elkötelezett a közösségekre gyakorolt pozitív hatás, az egyenlőség, a befogadás, valamint a környezeti fenntarthatóság területén. A vállalat az Archewell Alapítvánnyal együtt közös értékeket képviselve, többet kíván tenni a közösségekért, az egyenlőségért és a globális kollektív jólétért. A nemek közötti esélyegyenlőség megteremtése mellett, a két szervezet már korábban is támogatta az online terek könnyebb átláthatóságát és elszámoltathatóságát. Most közös erőfeszítéseket tesznek egy jobb online környezet kialakítására. Továbbá mindkét szervezet hisz a sport átalakító erejében és azokban a sportolókban, akik példát mutatnak egy álom eléréséhez, valamint akik karitatív cselekedeteikkel érdemi hatást gyakorolnak a sportra és közösségekre.

[1]https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/8832ea16-e2e6-4095-b1eb-cc72a22e28df/language-en

[1] https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_05_20/default/table?lang=en

[1] https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/aid_development_cooperation_fundamental_rights/annual_report_ge_2021_en.pdf

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.