hirdetés
hirdetés
2021. január. 21., csütörtök - Ágnes.
hirdetés

Reklámok

Bizarr reklámok a múltból

Idegesítő reklámokból ma sincs hiány, de ha kicsit elkezdünk keresgélni a múltban, egészen bizarr darabokat találunk azokból az időkből, amikor a szexizmus, az állat és gyerekvédelem, vagy a cigi okozta tüdőrák még ismeretlen fogalmak voltak.

hirdetés

Menjünk egy kicsit vissza egészen a második világháborúig, amikor a dohányipar robbanásszerű fejlődésnek indult, és cigifüstben tobzódott a nyugati világ, na meg a háborús frontok.

Egy pakli dohány annyira evidens volt akkoriban, hogy a katonáknak a lőszer és az élelmiszer mellett a cigarettát is osztották, egyszerűen a katonai lét szerves része volt. Bárhol és bármikor rá lehetett gyújtani, a katonai hadseregek pedig a legnagyobb megrendelői lettek a gyártóknak, akik mindent megtettek, hogy reklámjaikkal még jobban népszerűsítsék a terméküket. A Marlboro sem cicózott, ők egyenesen kisdedekkel reklámozták a dohányterméküket.

A cigaretta férfias volt, hozzátartozott az izzadt macsóssághoz, és persze senki sem beszélt arról, hogy függőséget okozhat, hogy elsárgulnak tőle a fogak vagy hogy a túl sok dohányzásba bele is lehet halni. Innen, 2020-ból nézve, amikor már jól tudjuk, hogy a dohányzás minden módon káros a szervezetünkre, elég bizarr látni az Chesterfield cigaretta szlogenjét, ami így szólt:

„Szívd még, szívd, van elég!”

Egy kicsit később, a hetvenes években egy még ennyire sem vicces reklám született a Babyi Soft megrendeléséből. A piperetermékekkel foglalkozó cég nem riadt vissza attól, hogy egy gyereket szexuális tárgyként szerepeltessen és az ajakrúzsát egy kislánnyal népszerűsítsen. Szerencsére ez már nagy eséllyel nem menne át a mai reklámfelügyelőségen, főleg nem egy ilyen szlogennel:

„Mert az ártatlanság szexibb, mint hinné.” 

A reklámfotón pedig egy felnőtt nőre sminkelt, és tupírozott hajú pár éves forma kislányt láthatunk. Ez már több mint bizarr, inkább érthetetlen és felháborító, hogy ilyen kontextusban ezt a fotót meg lehetett jelentetni, minden következmény nélkül.

Korábban egyébként egyáltalán nem volt ritka, hogy gyermekekkel reklámoztak felnőtteknek szánt termékeket: fegyvereket, gyógyszereket, alkoholt. Ebben a videóban pont egy ilyen gyűjtést találunk, és ebből az is kiderül, mennyire gyakori volt az 1900-as évek Amerikájában, (ami ma szerencsére már teljességgel elképzelhetetlen), hogy fekete gyerekekkel reklámoztak szappant. Például így:

Azért itthon is van miből válogatni

Egy kicsit hazai vizekre evezve és a szocializmus idejébe ugorva, nem lehet elmenni a Skála áruház egyik emlékezetes reklámja mellett, amelyben egy téli vásárt reklámoznak egy medvével.

Akkoriban még egy ilyen reklám megszületése miatt nem jelentek meg dühös, állatvédelmi aktivisták, hogy – teljesen jogosan – festéket locsoljanak az elmés marketinges fejére. Teljesen oké volt, hogy órákon keresztül, le-föl sétáltattak egy szerencsétlen medvét, ami egyébként ilyentájt és jobb esetben a téli álmát alussza. Pontosabban aludta volna, ha épp nem láncra verve a Skálában botorkál két lábon. 

A szocializmus alatt a Casco biztosító is nagyon ment a reklámjával, a hülyének is megérte velük üzletet kötni. Ebben a reklámban épp arról próbálják meggyőzni a kedves elvtársakat és elvtársnőket, hogy milyen jól jöhet egy biztosítás autóbaleset esetén. Ami rendszerint akkor történik persze, amikor a férfi az utcán grasszáló nőket stíröli, ugye…

Az apró, de akkoriban teljesen átlagos szexista narratíván túllendülve, a videómániás Dancsó Péter azt is kiszúrta, hogy a bravúrosan megrendezett jelenetben már az ütközés előtt szétesik az autó. Innen nézve a reklámot, nem lehet vitatkozni a készítőkkel: ha ilyen megbízhatatlan autóba ülsz, akkor legalább Casco biztosításod legyen. 

(forrás: nlc.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!