hirdetés
hirdetés
2020. november. 25., szerda - Katalin.
hirdetés

Növényi élelmiszer

Burger vagy kolbász is lehet, ami nem az

A növényi alapú élelmiszerekre is lehet használni olyan megnevezéseket és kifejezéseket, amelyekkel korábban csak a húsok és hústermékek kerülhettek forgalomba – döntött október 23-án az Európai Parlament (EP).

hirdetés

Mostantól tehát minden további nélkül fasírt vagy kolbász néven is piacra dobható olyan élelmiszer, amely nyomokban sem tartalmaz állati eredetű nyersanyagot.

A verdikttel az EP elutasította azt a mezőgazdasági és húsipari szervezetek által támogatott javaslatot, ami nem engedélyezte volna a zöldség-burger, szója-steak vagy vegán-felvágott megnevezéseket.

Az európai gazdák legnagyobb érdekvédelmi szervezete, a COPA-COGECA korábban azért szorgalmazta a tiltást, mert szerintük a húsra utaló elnevezések megtévesztik a fogyasztókat. A tiltás ellenesek ezzel szemben azt kérték az EP-től, hogy utasítsák el a javaslatot, mert egy ilyen tiltás megkérdőjelezné az Európai Unió (EU) környezetvédelmi politikájának hitelességét, ráadásul ha nem lehetne az elnevezésben a hagyományos termékek nevére utalni, akkor a növényi alapú helyettesítők láthatatlanabbá válnának a fogyasztók számára.

Az európiai fogyasztóvédelmi egyesületeket tömörítő BEUC állásfoglalása szerint ameddig világosan vegetáriánusként vagy vegánként vannak jelölve a termékek, addig a fogyasztók nem keverik össze a növényi eredetű termékeket a valódi húsból készült élelmiszerekkel. A húsra utaló hagyományos elnevezések ugyanakkor egyszerűbbé teszik a fogyasztók választását.

(forrás: Qubit)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!