hirdetés
hirdetés
2021. április. 18., vasárnap - Andrea, Ilma.
hirdetés

Tészta

Együtt mozog a tészta eladási és a covid fertőzöttségi görbéje

A tésztagyártók pandémia válság nagy nyertesei. Németországban különösen megy az üzlet. A németek többségének az élelmiszerfelhalmozás volt az első reakciója a pandémiára. Az olasz Barilla nem győzi bővíteni a termelési kapacitását.

hirdetés

Bármelyik piackutató statisztikáját nézzük, a tésztaeladás alakulása követi a COVID-fertőzöttek számának változást. 2020 áprilisa minden idők legjobb hónapja volt a gyártóknak. Nyáron az értékesített mennyiség lassan visszaállt a megszokott szintre. Október eleje óta viszont megint egyre jobban fogy az olasz konyha világszerte kedvelt alapélelmiszer.

Zakatolnak a tésztavonatok

A világviszonylatban is piacvezető olasz Barillának különösen jól megy az üzlet. 25 százalék körüli piaci részesedésének köszönhetően nagyban profitál a Németországban a korona epidémia kibontakozásával egy időben kezdődött tartósélelmiszer felhalmozási lázból. Az 1877-ban alapított vállalt március elején napi két tehervonatnyi tésztát szállított parmai központi gyárából a németországi logisztikai centrumába, Ulmba. A hónap végén már napi három, október végére pedig napi négyet ígér a cég sajtófőnöke. A németeknek tehát nem kell félniük. Nem tudnak annyit vásárolni, hogy elapadjon az utánpótlás.

Egy szerelvény 16 kocsiból áll. Összesen 32 konténert szállítanak. Mindegyikben 490 tonna tészta van, valamint 100 tonna a Barilla befőttesüvegben árult kész szószaiból. A legtöbb, 60 tonna a paradicsomosból.

A Barillan nem fog a vírus

560 kilométer a távolság Parma és a dél-németországi Ulm között. Az Emilia-Romagna-i város Bergamotól, a COVID itáliai epicentrumától viszont csak 100 kilométerre fekszik. Mégis egész tavasszal zavartalanul folyt a termelés és a szállítás. Még a szigorú, a munkahelyre járást is nagyban megnehezítő kijárási korlátozások két hónapja alatt is. Sőt, kapacitást is tudta bővíteni a Barilla. Az idei első félévben 50 százalékkal több árut szállított Németországba, mint egy évvel korábban. Igaz, a gyártási költségek a szokásosnál jóval magasabbak voltak.

Az évi 3,6 milliárd eurós forgalmat bonyolító cégnél biztosak benne, hogy az ősz és a tél ismét kiemelkedő eladási számokat fog hozni. „Habár eddig a tavaszinál kisebb rohamot érzékelünk” – mondja a szóvivő.

Otthon különösen sok tésztát eszünk

Azt gondolnánk, hogy a vírus-krízisnek negatív kihatásai is vannak a tésztagyártók számára: Az iskolai és munkahelyi menzák jó része zárva, vagy a megszokottnál kisebb kapacitással üzemel. „Tévedés az hinni, hogy a közétkeztetésben gyakrabban tálalnak fel tésztaételeket. A statisztikák azt mutatják, hogy otthon gyakrabban eszünk belőlük” – tájékoztat a Barilla szóvivője.

Újabb meglepetésként azt is elmondja, hogy a kiskereskedelmi keresletnövekedéssel javult a Barilla tésztaszállításának környezeti mérlege. A nagyobb mennyiség miatt egyre több logisztikai központjukba szállítanak kamion helyett vonattal.

Parma és Ulm között teljesen a vasútra tértek át. Így 6 ezer tonnával, 70 százalékkal kevesebb CO2 kerül az atmoszférába. A vonat olcsóbb is a kamionnál. Így a 8 ezer 500 embert foglalkoztató cég képes a logisztikában ellensúlyozni a megemelkedett gyártási költségeket.

 

(forrás: AzÜzlet.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Indul a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startolunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!