hirdetés
hirdetés
2021. április. 13., kedd - Ida.
hirdetés

CRM

Hogyan kerüljük el a gyakori hibákat CRM ügyfélkapcsolat-kezeléssel?

Soha nem volt ilyen fontos az ügyfélkapcsolat-kezelésben (CRM) rejlő lehetőségek hatékony kihasználása: a COVID-19 járvány ugyanis teljesen megváltoztatta az üzleti környezetet, új fogyasztói elvárásokat váltott ki. Több fogyasztó választja az internetet vásárlásra személyes bevásárlás helyett. Ennek eredményeként a vállalkozások többsége online felületre költöztette szolgáltatásait.

hirdetés

A digitális átállás és a CRM-rendszerek forradalmasítják a vállalatok és a fogyasztók kapcsolattartásának és kapcsolatépítésének módját. Míg a CRM jelentőségét egyre nagyobb körben ismerik fel, magukat a CRM rendszereket sokan gyakran nem a lehető legnagyobb mértékben használják ki. Nézzük a leggyakrabban előforduló CRM hibákat, melyeknek kezelése most fontosabb, mint valaha!

Továbbra is a silókban használják a CRM-et

Számos hagyományos vállalat továbbra is termékalapú gondolkodásmóddal működik, a CRM-et taktikailag telepítik az egyes részlegekre. Az üzleti vezetők megértik, hogy a CRM-ek kritikus fontosságúak marketing-, értékesítési és ügyfélszolgálati csapatuk sikere szempontjából, de ezek a csapatok gyakran saját silókban működnek, és nem kapnak 360 fokos képet az ügyfelekről.

Ez pedig korlátozott CRM-hez vezet az ügyfelek életciklusai alatt.

A CRM rendszereket nem használják ki megfelelően

Ha egy vállalatnak több CRM-je van, a rendszer nem lehet egyetlen igazságforrás. A beírt adatok gyakran hiányosak, és úgy vannak struktúrálva, hogy az zavart okoz az ügyfélnek. Ez oda vezet, hogy a csapatok értékes időt pazarolnak el az eltérő forrásokból származó adatok értelmezésével. Sokszor küzdenek tisztánlátás hiányával, annak ellenére, hogy analitikai eszközök állnak rendelkezésükre.

“Az ügyféladatok egyetlen platformon tárolása és a CRM-ben rejlő lehetőségek kihasználása jelentős értéket jelenthet a vállalat számára” – emelte ki File Ágnes, a Deloitte Digital Salesforce üzletágának vezetője.

Az AI és az automatizálási funkciókat figyelmen kívül hagyják

Az ügyfelekkel kapcsolatos forradalom hajtómotorja a mesterséges intelligencia és az automatizálás, ezek a technológiák kulcsfontosságúak a CRM és a Customer 360 fokos nézet kialakítása szempontjából. Nemcsak az érékesítő személyzet számára segítik a működés egyszerűsítését és az adminisztratív feladatok csökkentését, hanem a vállalkozások számára is biztosítják az ügyfélút személyre szabásához, valamint termékeik és szolgáltatásaik optimalizálásához szükséges tartalmat, adatokat és betekintést, elősegítve az ügyfelek megtartását és a bevételek növelését.

Milyen eredmények várhatók egy jól integrált CRM esetén?

A jól integrált CRM növeli az ügyfelek elégedettségét és összehangolja egy társaság részlegeit. A változást az ügyfelek is észreveszik: amikor a velük kapcsolatos általános tapasztalatokat értékelik, tízpontos skálán legalább 9-es értéket kap a jól integrált vállalkozások 80 százaléka. Ezzel szemben 57 százalékot tett ki azon szervezetek száma, amelyek nem integrálták technológiájukat CRM platformjukkal.

“A legfontosabb az, hogy a jól integrált CRM egyetlen igazságforrást kínál: azoknak a vállalkozásoknak a 87 százaléka, akik ügyfélközpontú technológiájukat integrálták CRM platformjukkal, CRM rendszere képes egyetlen információforrás biztosítására. A CRM optimalizálása kulcs az intelligens, cselekvést támogató információk összegyűjtéséhez és az ügyfelek 360 fokos nézetének kialakításához” – mondta File Ágnes.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!