hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Fidelity: Elemzői felmérés 2021

Indul a verseny a nettó zéró karbonkibocsátásért

A Fidelity International (Fidelity) elemzői szerint 2030-ra az összes vállalat csaknem egynegyede nettó zéró karbonkibocsátással rendelkezik majd.

hirdetés
  • Az európai cégek élen járnak ezen a területen, de más térségek is egyre jobban felzárkóznak.
  • A Kínával foglalkozó elemzők 25%-a arról számolt be, hogy a cégeik többsége egyre nagyobb hangsúlyt fektet az ESG témakörére – az elmúlt három évben ez az arány kb. 15% volt.

Az évtized végére minden vállalatnak csaknem a negyede (24%-a) karbonsemleges lesz – ez derül ki a Fidelity International Elemzői Felméréséből, mely rámutat, hogy ágazatok és térségek széles körében egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) megfontolások. Az európai vállalatok már előrébb járnak ezen az úton: az elemzők becslése szerint 2030-ra 30%-uk karbonsemleges lesz, de az ázsiai cégek is kezdik ledolgozni a lemaradást: az ázsiai-csendes-óceáni térségben ötből legalább egy vállalat (23%) várhatóan szintén megvalósítja ezt a célt az említett határidőig.

A Fidelity International évente közzétett Elemzői Felmérése a világ különböző tájain dolgozó saját elemzőink véleményét összegezve kb. 15 000 különálló vállalati kapcsolatfelvétel eredményét foglalja össze annak érdekében, hogy mely fontosabb trendek határozzák meg jelenleg a vállalati szférában zajló eseményeket.* A teljes felmérés itt olvasható.

Az évtized végére az összes vállalat csaknem egynegyede karbonsemleges lesz

Jenn-Hui Tan, a Fidelity International globális fenntartható befektetések vezetője a következőket fűzte hozzá: „Úgy véljük, hogy az éghajlatváltozás a társadalomra, az üzleti életre és a vállalatok és piacok hosszú távú jövedelmezőségére leselkedő egyik legnagyobb veszély. Ezért várjuk el azoktól a vállalatoktól, amelyekbe befektetünk, hogy egyértelműen igyekezzenek foglalkozni az éghajlatváltozás által a működésükre gyakorolt potenciális hatással.”

A Fidelity-nél örömmel látják, hogy a fenntarthatósági kérdések ágazatokon és földrajzi térségeken átívelően évről-évre egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert – ezt a gondolati átalakulást a világjárvány fel is gyorsította. Idén először a Fidelity elemzőinek több mint a fele (54%-a) számolt be arról, hogy a cégeik többségénél ma már rendszeresen szóba kerülnek a fenntarthatósági kérdések. Ez az arány 2020-ban 46% volt, 2017-ben pedig alig érte el a 13%-ot.

A Fidelity nettó zéró kibocsátással kapcsolatos előrejelzései a cégek jelenlegi tervein alapulnak, ezért arra számítanak, hogy a következő években felfelé fognak módosulni, ahogy a jogszabályok mind szigorúbbá válnak és a befektetők alapfeltételként kezelik majd a meggyőző környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) módszerek alkalmazását.

Kína 2060-as nettó zéró célkitűzése ambiciózus, de nem teljesíthetetlen

A Fidelity Kínával foglalkozó elemzőinek 25%-a arról számolt be, hogy az általuk vizsgált cégek többségénél egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az ESG témakörére – ez az arány az elmúlt három év során még csupán kb. 15% volt. Feltételezhető, hogy ebben már Kína 2060-as nettó zéró célkitűzésének hatása is megmutatkozik.

Az ESG-re irányuló figyelem mindenhol nő

„Tapasztaltad-e, hogy az általad vizsgált vállalatok az elmúlt év során növekvő hangsúlyt fektettek az EGS-irányelvek bevezetésére és kommunikálására?”  Forrás: Fidelity Elemzői Felmérés 2021
„Tapasztaltad-e, hogy az általad vizsgált vállalatok az elmúlt év során növekvő hangsúlyt fektettek az EGS-irányelvek bevezetésére és kommunikálására?” Forrás: Fidelity Elemzői Felmérés 2021

Flora Wang, Asszisztens portfólió menedzser és Igazgató, Fenntarthatósági Befektetések, Fidelity International, így értékelte az eredményeket: „Kína karbonemissziója várhatóan 2030 környékén éri majd el a csúcspontját, vagyis az országnak azt követően nagyjából 30 éve lesz, hogy elérje a 2060-as célelőirányzatot. Ehhez képest Európa karbonkibocsátása a 90-es évek elején érte el a csúcspontját, melynek akkori szintje ráadásul jóval alacsonyabb volt a Kína esetében vártnál.

Bár ez egy ambiciózus cél, a vállalatokkal a helyszínen folytatott beszélgetéseink alapján bízom abban, hogy fel fognak tudni nőni a kihíváshoz. Közelmúltban készített China Stewardship Report című összeállításunk arról tanúskodik, hogy Kínában általános és folyamatos fejlődés tapasztalható a befektetések felügyelete terén. Kínának nagyon sok veszteni valója van, ha nem sikerül gátat vetni az éghajlatváltozásnak.”

A 2021-es bizalmi ráta magas

Bár a járvány miatt sok országban még ma is korlátozások vannak érvényben, a Fidelity Elemzői Felmérésből az derült ki, hogy a vállalatvezetők az alacsony kamatoknak, a negatív reálhozamoknak és a támogató költségvetési politikának köszönhetően pozitívan ítélik meg a cégeik 2021-es kilátásait – ez pedig kedvező körülményeket teremthet a globális növekedés 2021-es és azt követő fellendülése számára.

A 2021-es bizalmi ráta magas 

„Hogyan látod, az elmúlt 12 hónaphoz képest mennyire magabiztosan fektetnénk be az általad vizsgált vállalatok vezetői a saját vállalkozásukba a következő 12 hónapban?” Forrás: Fidelity Elemzői Felmérés 2021 Kék: Mérsékelten magabiztosabban 	Narancssárga: Jóval magabiztosabban Balról jobbra: energia, informatika, pénzügyi papírok, nyersanyagok, ipari papírok, közművek, nem alapvető fogyasztási cikkek, távközlés, egészségügy, alapvető fogyasztási cikkek
„Hogyan látod, az elmúlt 12 hónaphoz képest mennyire magabiztosan fektetnénk be az általad vizsgált vállalatok vezetői a saját vállalkozásukba a következő 12 hónapban?” Forrás: Fidelity Elemzői Felmérés 2021 Kék: Mérsékelten magabiztosabban Narancssárga: Jóval magabiztosabban Balról jobbra: energia, informatika, pénzügyi papírok, nyersanyagok, ipari papírok, közművek, nem alapvető fogyasztási cikkek, távközlés, egészségügy, alapvető fogyasztási cikkek

A talpra állás üteme országonként és ágazatonként eltérő lesz, attól függően, hogy hogyan halad a vakcinák terjesztése és milyen hatással járnak az új Covid-variánsok. Kína 2020-as „elsőként be, elsőként ki” szereplőként szerzett előnye vélhetően 2021-ben is érezhető lesz még.

 „Európa és az USA fokozatosan talpra fog állni, ahogy elérhetővé válnak a vakcinák és újraindulnak a gazdaságok – az esetleges nagy fellendülés az év második felére várható. Várakozásaink szerint a járvány során legtöbbet szenvedett ágazatok közül néhány igen látványos felpattanást produkál majd, de ennek mértéke koránt sem mindenhol lesz egyenletes” – tette hozzá Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet európai igazgatója.

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!