hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 17., vasárnap - Antal, Antónia.
hirdetés

StoreScanner, avagy a termékek lexikonja

Kockás füzet helyett online platform a StoreScannertől

A járványhelyzet csak ráerősített az információhiányra, a megoldás pedig az üzlethez nélkülözhetetlen, gyártónak és kereskedőnek egyaránt hasznos információk és adatok, hétről- hétre. Esetünkben Boronkai Gábor a marketingvezető és Tóth Péter a volt beszerző. Ők ketten alapították meg a StoreScannert.

hirdetés

Boronkai Gábor


Miért pont most indultak el?

Boronkai Gábor: A most elkészült rendszer két és fél éves munka, sok béta verzió és teszt eredménye. Gyakorlatilag bármeddig el tudnánk húzni a tovább tökéletesítés, a „legyünk még eggyel jobbak” – folyamatát. Azonban a tesztelésben velünk együttműködő cégek arra bíztattak, hogy nincs értelme tovább várni, mert már bőven többet tudunk, mint mások a piacon, és a járványhelyzet miatt is aktuálisabbak vagyunk, mint valaha. Jelenleg öt lánc FOOD termékeit mérjük, ez összesen 25 ezer terméket jelent.

Tóth Péter: Nem azt akarjuk mondani, hogy külföldön ez már nagyon megy, és itthon is jó lennee implementálni, hanem egyszerűen azt, hogy azok a cégek, amelyek ma beszállítanak a kiskereskedelmi láncokba, információhi- ányban szenvednek –, amelyre a járvány ráerősít – és mi erre megoldást kínálunk. Egy FOOD, vagy NON-FOOD szállító - legyen az akár milliárdos forgalmú szereplő –, ha most megkérdeznénk, valószínűleg nem tudná megmondani, hogy melyik láncban pontosan hány terméke van; a csokis ízű termék ott van-e például az Auchanban; az epres íz mennyibe kerül a Sparban; hány akciója volt idén a Prímában, vagy, hogy hányszor jelent meg negyed oldala a Tescós akciós újságban? A versenytársak megfigyelése pedig sokszor teljesen homály. Ez a tudás, amit létrehoztunk két munkakörnek nagyon hasznos: az egyik a láncok beszerzői, a másik pedig a gyártók/disztribútorok key account manager-ei, akik az adott termékért, kategóriáért felelősek.

Így egyszerűbben tudják figyelni a konkurenciát is?

T.P.: Pontosan: ha azt látja egy beszerző, hogy bármelyik versenytársnál, mondjuk a csokis müzlinek levitték az árát, akkor el fog gondolkodni azon, hogy ő is leszállítsa az árat. De követni tud minden mást is, az akciós árakat, az újságos megjelenéseket és a választékot. Egy gyártó menedzsere hasonló információhiányban szenved. Nem tud hozzájutni ezekhez az infókhoz anélkül, hogy megnyitna jó pár weboldalt, vagy megkérné a munkatársát, hogy menjen el és számolja össze az egyes áruházakban a termékeket vagy, azt, hogy a termékek listázottsága milyen, vagy épp, hogy hogyan alakult a választék, melyek a nemrég be- vagy kikerült termékek. A kiskereskedelemben, ha mondjuk, az édesség kategóriát nézzük, akkor akár 30-40 beszállító is lehet egy láncnál. A StoreScannerrel nyomon tudjuk követni minden versenytársunkat. Arról nem is beszélve, hogy sokszor a nagy gyártóknál is kockás füzetekbe vezetik ezeket az adatokat. Mi azért jóval többet tudunk egy kockás füzetnél.

B.G: Sok piackutató szállít adatokat, viszont sokszor csak egy hónapos késéssel. Mi heti frissítéssel, minden hétfőn friss információkat nyújtunk, ezzel segítve a hétfői sales meetingek információellátását. Instant tudjuk mutatni az új adatokat, de meg tudjuk azt is mutatni, hogy mi történt egy hete, vagy akár két hónapja. A hisztorikus adatok megléte a rendszerünkben nagyon fontos szempont. Ha mélységében akarjuk elemezni az adatbázisunk képességeit, akkor a piac madártávlati elemzésétől el tud jutni magáig a termékig: így rálát a teljes kiskerpiacra; a különböző láncokban való megjelenésre; a gyártókra; majd a márkákra és végül magára a termékre. Az adatbázisunk használata emberi erőforrást szabadít fel; pénzt spórolhatunk vele, nem utolsósorban pedig a jelenlegi pandémiás helyzetben óvjuk vele embereinket is.

Hogyan férnek hozzá ehhez a rengeteg adathoz?

B.G.: Többféle módszerrel dolgozunk, és nagyon szigorú rendszerben, aminek a kialakítása nem kevés időt és fejtörést okozott. Egyrészt járjuk a boltokat, és monitorozzuk a webshopokat, valamint digitalizáljuk („excelesítjük”) az akciós újságokat is. Komoly adatrögzítői csapattal dolgozunk. Az adatrögzítők és IT fejlesztők mellett kategóriafelelőseink vannak, akik felelnek saját kategóriáikért, az adott termékek adataiért, napról-napra, hétről-hétre. Napra lebontva szigorúan megvan mindenkinek a saját feladata – összesen 15-en vagyunk minderre.

A 25 ezer termék hány kategóriát jelent?

T.P.: Összesen 51 kategóriát jelent. Mi létrehoztunk egy saját kategória listát, melyet úgy ítélünk meg, hogy a mi ügyfeleink használni szeretnének, és a saját kategóriá- inkhoz hozzárendeltük az áruházak kategóriáiban lévő termékeket – mert, hogy ez jelenleg minden láncnál más és más. Nálunk viszont egy termék egy kategóriába tartozik. Sőt, egy terméknek egy megnevezése, egy termékfotója van! Az egész rendszer lelke az adattisztítás. Ne kelljen ahhoz három-négy kategóriát megvenni csak azért, mert az eltérő láncok különböző rendszerekben gondolkoznak. Ez is nagyon fontos feladat volt a kialakítás során.

Mikor érdemes megvásárolni a StoreScannert?

B.G.: Akkor forduljunk a StoreScannerhez, ha egy olcsó megoldást szeretnénk, ami grafikailag látványos és a kezelőfelülete is egyszerű. Olyan, mint egy terméklexikon, mint, ha a Google-be bepötyögnénk egy termék- nevet és az kidobná, hogy melyik boltba van belistázva, hol mennyibe kerül, és hogy mi a helyzet a versenytársakkal. A jövőben továbbbővülünk, mind a NON-FOOD felé, mind pedig a láncok tekintetében. Egy biztos láb szeretnénk lenni a cégek életében.

MIÉRT ÉRI MEG A FOLYAMATOS HASZNÁLATA?

• Időt, pénzt és energiát spórolok meg.

• Az emberi erőforrást nem arra használom fel, hogy autóval egyik boltból a másikba utazgatva adatokat gyűjtsön, vagy órákat üljön a különböző weboldalakat kutatva, hanem más forgalomnövelő aktivitást tud végezni. Nem beszélve a cégesautó- ról, üzemanyagról órabérről és járulékokról!

• Mivel a StoreScanner hétről-hétre minden
a választékkal, árral és akciós árral kapcsolatos információt kigyűjti a kategória összes termékére vonatkozóan, ezért bármikor, bárhonnan hozzá- férhetek a jelenlegi és a múltbéli adatbázisához.

• Ha pedig még ez sem lenne elég, Bónusz funkciója a RIASZTÁS, képes előre beállított változások figyelésére (például automatikus értesítést kapunk, ha ár vagy választékváltozás történt egy általunk fontos terméknél).

(x)

hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!