hirdetés
hirdetés
2021. március. 07., vasárnap - Tamás.
hirdetés

Környezetvédelem

Környezetbarátabb csomagolási koncepció a Henkelnél

A fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság iránti elkötelezettsége jegyében megújította toalett tisztítói flakonjainak csomagolását a Henkel.

hirdetés

Jelentősen megnőtt az újrahasznosított polietilén (PE) mennyisége a Henkel toalett tisztító géljeinek* csomagolásában – az általános toalett tisztítók esetében, például a Bref márkánál elérte az 50 százalékot, a Pro Nature termékcsalád tisztítószerei esetében pedig akár a 75 százalékot is.

Az anyag háztartási végfelhasználásból származó újrahasznosított műanyag. „Fontos lépés számunkra, hogy ilyen jelentős mértékben tudtuk növelni az újrahasznosított PE arányát a toalett tisztítóink csomagolásában. Elvégre a műanyagból származó kiváló minőségű újrahasznosított anyagok elérhetősége továbbra is korlátozott. A siker egyben motiváció is. Célunk, hogy csomagolásainkban még tovább növeljük az újrahasznosított anyagok arányát” – mondja Ulf Timmann, a Henkel Global Packaging Innovation Toilet Care & Hard Surface Cleaning terület vezetője.

Az új csomagolási koncepció nemcsak több újrahasznosított műanyagot tartalmaz, hanem összességében véve kevesebb műanyagot is. Ez 11 százalékkal csökkenti a flakon súlyát. Ezzel a csomagolási innovációval évente 480 ezer kilogramm új műanyagot takarítunk meg, mely évi 800 tonna CO2 megtakarításnak felel meg. A kompakt flakonkialakításnak köszönhetően körülbelül 10 százalékkal több flakon fér el egy raklapon. Az újrahasznosított anyagok fokozott használata mellett ez pozitív hatással van az ökológiai lábnyomra is, mivel szállítás közben szén-dioxid-kibocsátás takarítható meg.

Az új csomagolási koncepcióval a Henkel világszerte bevezetett egy szabványos tervezésű WC-tisztító flakont. Mostantól minden flakon egységes formátumban kapható, anyaga polietilén. A termékek 2021 januárja óta kaphatók az üzletekben.

A kép illusztráció (Forrás: 123rf)

Ambiciózus célok a fenntartható csomagolás és a klímavédelem érdekében

Az új WC-tisztító flakon hozzájárul ahhoz, hogy a Henkel elérje ambiciózus csomagolási céljait. A vállalat azt az ambiciózus célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-ig 50%-kal csökkenti a fosszilis forrásokból származó szűz műanyagok mennyiségét a fogyasztási termékeinek csomagolásában. Ezt úgy foga elérni, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag arányát több mint 30%-ra növeli, csökkentve a teljes műanyag mennyiségét és egyre inkább bioalapú műanyagot fog használni. Ezenkívül a Henkel által használt csomagolóanyagok 100 százaléka újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz**. A fenntartható csomagolási megoldások hozzájárulnak a Henkel klímavédelmi célkitűzéseihez is. 2040-re a Henkel célja, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon.

*Kivéve azokat a termékeket, amelyekre nagy tisztítási teljesítményük miatt különleges biztonsági előírások vonatkoznak.
**Kivéve azokat a ragasztó termékeket, amelyekben a maradékanyagok befolyásolhatják az újrahasznosíthatóságát vagy szennyezik az újrahasznosítási folyamatokat.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

Kiadónk társoldalai