hirdetés
hirdetés
2021. január. 25., hétfő - Pál.
hirdetés

COVID-19

Koronavírus: fogkrémes védekezés?

Klinikai kutatási program keretén belül vizsgálják a szájápolási termékek szerepét a vírus terjedésének csökkentésében: a Colgate laboratóriumi vizsgálatai kimutatták, hogy bizonyos fogkrémek és szájvizek 99.9%-ban semlegesítik a COVID-19 megbetegedést okozó vírust.

hirdetés

Laboratóriumi vizsgálatok szerint a cinket vagy ónt tartalmazó fogkrémek, illetve a cetil-piridinium-klorid (CPC) tartalmú szájvizek 99.9%-ban semlegesítik a COVID-19-et okozó vírust.

A vizsgálatok a Colgate kutatási program részét képezik, amely keretén belül megfertőződött embereken végeztek klinikai vizsgálatokat, hogy felmérjék a szájápolási termékek hatékonyságát a szájban megtalálható vírus mennyiségének csökkentésében, amely hozzájárulhat a COVID-19-et okozó vírus terjedésének lassításához.

Akár 30 másodperc elég a hatáshoz

A laboratóriumi vizsgálatokban - amelyekben elsőként vizsgáltak fogkrémet - a Colgate Total és a meridol fogkrémek 2 perc után semlegesítették a vírus 99.9%-át. A Colgate Plax és Total* szájvizek már 30 másodperc után hasonlóan hatékonynak bizonyultak a vírus semlegesítésében. Az októberben befejezett vizsgálatokat a Rutgers New Jersey Medical School (NJMS) Közegészségügyi Kutató Intézetével és a Regionális Biológiai Biztonsági Laboratóriumokkal együttműködve végezték.

Az eredmények azt mutatják, hogy egyes fogkrémek és szájvizek segíthetnek csökkenteni a SARS-CoV-2 vírust, amely a COVID-19 megbetegedéseket okozza, azáltal, hogy ideiglenesen csökkentik a szájban található vírus mennyiségét. Az Egyesült Államok Betegségmegelőzési és Járványügyi Központja szerint a vírus cseppfertőzés útján terjed, tehát amikor egy fertőzött személy köhög, tüsszent, énekel, beszél vagy levegőt vesz.

A klinikai eredmények ígéretesek

“Klinikai vizsgálataink korai szakaszában járunk, de az előzetes laboratóriumi és klinikai eredményeink nagyon ígéretesek” - mondta Dr. Maria Ryan, a Colgate klinikai igazgatója. “Jóllehet, a fogmosás és a szájvizes öblögetés nem számítanak kezelésnek, illetve nem nyújtanak teljes körű védelmet, segíthetnek a vírus továbbadásának csökkentésében és terjedésének lassításában, kiegészítve a maszkviselés, szociális távolságtartás és a gyakori kézmosás által biztosított védelmet.”

Dr. David Alland, a Fertőző Betegségek divízió vezetője és a COVID-19 Elhárítási és Pandémiás Felkészültségi Központ (CCRP2) igazgatója, aki Dr. Pradeep Kumar és Dr. Riccardo Russo orvos kollégáival a Rutgers NJMS tanulmányt vezette, a következőket mondta:

“Tekintettel arra, hogy a nyál olyan mennyiségű vírust tartalmazhat, mint ami az orrban és a torokban található, valószínűsíthető, hogy a szájból származó SARS-CoV-2 vírus hozzájárul a betegség továbbadásához, főként tünetmentes fertőzött személyeknél, akik nem köhögnek. Ez alapján a szájban lévő vírus mennyiségének csökkentése segíthet megakadályozni a vírus továbbadását a szájápolási termékek hatástartama alatt.”

A laboratóriumi vizsgálattal párhuzamosan a Colgate szponzorált egy további klinikai vizsgálatot is, amelyben mintegy 50 fő COVID-19 fertőzött, kórházban ápolt személy vett részt. Ez a tanulmány kimutatta, hogy a Colgate Total (CPC-vel és cinkkel), a Colgate Peroxyl és a Colgate PerioGard szájvizek** átmenetileg jelentősen csökkentik a vírus mennyiségét a szájban. A kutatók decemberben tervezik megosztani eredményeiket. További, a Colgate által támogatott klinikai kutatások a fogkrémről és a szájvízről folynak a Rutgers-ben, a brazíliai Sao Paulo-i Albert Einstein Intézetben, az Észak-Karolinai Egyetemen és a Chapel Hill Adams Fogorvosi Iskolában, mintegy 260 fő COVID- 19 fertőzött bevonásával.

Szájápolás a járvány elleni küzdelemben

"A Colgate világszerte számos kutatóval együttműködve végez klinikai kutatásokat, vizsgálva a szájápolási termékek szerepét a szájüregben található vírusmennyiség csökkentésében. Úgy gondoljuk, hogy az egyéb megelőző intézkedések mellett a szájápolás jelentős szerepet játszik a járvány elleni küzdelemben.” - mondta Dr. Ryan.

“A járványhelyzet idején minél többet tudunk a vírusról, annál hatékonyabban tudjuk felvenni ellene a küzdelmet, ezért nagyon örülök, hogy a Colgate egy ilyen lenyűgöző kutatási programot folytat. Folytatnunk kell az egészségügyi hatóságok által ajánlott óvintézkedések betartását, azonban ezekkel a tanulmányokkal további módszereket is alkalmazhatunk a fertőzés továbbadásának megelőzése érdekében olyan szituációkban, ahol elkerülhetetlen a személyes kontaktus, például fogorvosi vizsgálatok során.” - mondta Dr. Mark Wolff, a Pennsylvaniai Egyetem fogorvosi karának dékánja.

A szájápolási termékek vezető gyártójaként, a Colgate elkötelezett amellett, hogy elöljáró szerepet töltsön be a tudományban és termékei megfeleljenek az egészségügyi kihívásoknak, valamint kielégítsék a fogyasztói igényeket. Ha többet szeretne megtudni a jó szájhigiénia általános egészségre gyakorolt hatásáról, a maszk viselés okozta szájhigiéniai problémákról, valamint egyéb témákról, látogasson el a www.colgate.com weboldalra.

Itthon ne keresse

---

*A Colgate Total szájvíz Magyarországon nincs kereskedelmi forgalomban.

**A Colgate Total, Colgate Peroxyl és a Colgate PerioGard szájvizek Magyarországon nincsenek kereskedelmi forgalomban.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFP pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!