Szépségipar
Kozmetikumok kipróbálása kiterjesztett valóságon keresztül
A kiterjesztett valóság technológiájának területén jártas cégekkel együttműködésben hozott létre a szépségápolási termékek virtuális kipróbálására alkalmas, internetes felületet a Google.
Virtuális sminktükröt csatolt online keresőjéhez a Google. A szolgáltatás célja, hogy a vásárlók, anélkül próbálhassák ki magukon a kozmetikai termékeket (rúzsokat és szemhéjfestékeket), hogy a járványhelyzetben ki kellene mozdulniuk otthonról.
A szoftver kifejlesztéséhez az óriásvállalat kettő, a kiterjesztett valóság területén otthonosan mozgó cég, méghozzá a ModiFace és a Perfect Corp segítségét vette igénybe. A csupán a digitális térben létező sminket főleg a ModiFace-et is birtokló L’Oréal, a MAC Cosmetics, a Black Opal és a Charlotte Tilbury szépítőszereiből lehet összeállítani.

Az ötlet egyébként egyáltalán nem új, a Google megoldásával azonban a kiszemelt termékek megvásárlása állítólag sokkal gördülékenyebbé tehető.
A digitális interfész jelentős szépséghibája, hogy az USA-n kívül egyelőre máshol nem lehet hozzáférni, de a fejlesztők idővel ezt a hiányosságot vélhetőleg kozmetikázni fogják.