hirdetés
hirdetés
2021. október. 20., szerda - Vendel.
hirdetés

Beruházás

Lucart: 80 millió eurós terv az európai növekedéshez

80 millió eurós beruházási tervről számol be a Lucart, a papír alapú higiéniai megoldások (tissue, airlaid és MG papír) gyártásában vezető szerepet betöltő európai vállalat. A beruházás a 2022-2024-es időszakban valósul majd meg a franciaországi Laval sur Vologne-i üzemben, ahonnan hazánkba, a nyergesújfalui telephelyre is szállítanak nyersanyagokat.

hirdetés

Az újrahasznosított papír termelési kapacitásának növelése

A terv középpontjában egy új papírgép 2024-ig történő üzembe helyezése és három új feldolgozósor telepítése áll a francia Laval sur Vologne-i termelőüzemben, melyek lehetővé teszik az üzem újrahasznosított tissue papír gyártási kapacitását és differenciálják a késztermék vonalakat. A PM15 névre hallgató új papírgép évi 40.000 tonna kiváló minőségű tissue papír előállítását teszi majd lehetővé, és egy technológiailag fejlett cellulózelőkészítő üzem fogja kiszolgálni, amely képes lesz mind a fogyasztás előtti, mind a fogyasztás utáni újrahasznosított papír feldolgozására. A Laval-i telephely így eléri az évi 100 000 tonna tissue papír termelési képességet, és képes lesz kiszolgálni a csoport más üzemeit is, ugyanezen termelőüzem átalakítása mellett.

CO2-kibocsátások csökkentése

A Lucart stratégiai terveit és növekedését vezérlő környezetvédelmi irányultsággal összhangban a program magában foglalja a gyártóközpont építésével kapcsolatos energiaszükségletek fedezését is. A Lucart egy olyan biomassza erőmű telepítését tervezi, amely a Laval termelőüzemet körülvevő területeken folyó erdőgazdálkodásból származó faapríték felhasználásával termelne hőt, és a becslések szerint évente több mint 12 000 tonnával csökkentené a CO2-kibocsátást.

Hatékony elosztási logisztika

A terv egy új logisztikai központ építését is előirányozza az északkelet-franciaországi Vogézek megyében, amelyet nagymértékben automatizált és alacsony környezetterhelésű ingajáratok fogják kiszolgálni, a Lucca tartománybeli Diecimo és Altopascio üzemek között Olaszországban már sikeresen kipróbált modell alapján. A Csoportra jellemző folyamatos fejlesztés szellemében a létesítmény tovább emeli az ügyfélkiszolgálás színvonalát. 100 000 négyzetméteres területet foglal majd el, amelyből 25 000 négyzetméter lesz fedett, és amely a raktározási igények növekedésével 45 000 négyzetméterre növelhető.

A Lavar sur Vologne-i termelőüzem

A Laval-i telephely stratégiai logisztikai pozícióban van, mivel az európai kontinens szempontjából központi helyet foglal el. Az üzemet 2008-ban vásárolta meg a Lucart, és tíz év alatt megduplázta forgalmát, hivatkozási ponttá változtatva az újrahasznosított tissue papír és a Fiberpack® papír, az újrahasznosított Tetra Pak® italos kartondobozokból származó papír gyártása és feldolgozása terén.

A Lucart célja, hogy megszilárdítsa a csoport nemzetközi jelenlétét, amely Európa második legfontosabb szereplője az Away from Home ágazatban (higiéniai papírtermékek professzionális használatra), egy olyan stratégiai jelentőségű területre összpontosítva, amely alapvető fontosságú a közép- és észak-európai piacok elérése szempontjából. Ugyanakkor a vállalat ambiciózus környezetvédelmi célok elérése révén hozzájárul az iparág CO2-mentesítési folyamatához.

„Örülünk, hogy egy ilyen nagyságrendű beruházási tervről tudunk beszámolni, amely számunkra fontos stratégiai lépést jelent a nemzeti határokon kívüli üzleti tevékenységünk megszilárdítása és növekedésének erősítése szempontjából” – mondta Massimo Pasquini, a Lucart S.p.A. vezérigazgatója. „Az új beruházásoknak köszönhetően a Laval sur Vologne-i üzem még központibb szerepet fog játszani az európai piacokon való terjeszkedésünk előmozdításában. Emellett különösen büszkék vagyunk arra, hogy a felelős és fenntartható növekedés olyan modelljét exportálhatjuk, amely éppúgy értékeli a környezeti eredményeket, mint a gazdasági teljesítményt”.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai