hirdetés
hirdetés
2020. október. 20., kedd - Vendel.
hirdetés

Csomagolóanyag

Lucart Fenntarthatósági jelentés 2019

A Lucart 15. Fenntarthatósági jelentéséből kiderül, hogy tavaly két nagy projektjük valósult meg: új NovaLT12 gázturbinát telepítettek, valamint újrahasznosított papírból készült új csomagolóanyagot fejlesztettek.

hirdetés

Az idei év is biztató: energiamegújítási tervüknek megfelelően 10 millió eurót különítettek el egy új kogeneratív turbina telepítésére.

Csoportszinten 6,4%-os árbevételnövekedés

A Lucart Csoport 2019-ben 515 millió euró árbevételt ért el, amely az előző évhez képest 6,4%-os növekedést jelent. Hazai leányvállalatuk még ennél is grandiózusabb, bő 66%-os éves növekedés mellett 5,55 milliárd Ft árbevétellel zárta a 2019-es üzleti évet. Mindezt a cég az innováció, a társadalmi felelősségvállalás és az európai Green Deal célkitűzések iránt való elköteleződés mellett érte el.

Új gázturbina és forradalmi csomagolóanyag

A GRI Standard szerint készített Fenntarthatósági jelentésükből kiderül, hogy tavaly a Lucart két fontos projektet is megvalósított a fenntarthatóság jegyében.

Az olasz diecimoi üzemben új NovaLT12 gázturbinát építettek be, amely 12,5 Mw teljesítményt képes biztosítani 85%-os kapcsolt (villamos és hő) energiatermelési hatékonysággal. Porcariban található üzemükben pedig újrahasznosított papírból készült új csomagolóanyagot fejlesztettek rugalmas csomagolópapír felhasználásával a Grazie Natural és az Eco Natural termékcsoportok termékeihez. Ezek az innovációk mind hozzájárulnak a már korábbi kezdeményezéseikhez.

Eredmények számokban

· a CO2 és NOx kibocsátás 6,8, illetve 16,9%-kal csökkent 2014-hez képest;

· a gyártott papír minden egyes tonnájára vonatkozó hulladék mennyisége 13,8%-kal csökkent 2014-hez képest

· a víz- és energiaforrások felhasználása javult, ezen belül a vízfogyasztás 13,3%-kal csökkent 2013-hoz képest, míg az energiafogyasztás 8,1%-kal lett kevesebb 2014-hez képest;

· az újrahasznosított papír arányának felhasználása nőtt, amely elérte a vegyes termelés 55%-át, és 2%-os növekedést mutat 2018-hoz képest;

· a termelésből származó hulladékok kezelése ugyancsak javult, 62%-át a körkörös gazdasági szemlélet jegyében újra felhasználták.

Két fontos díjat is kapott a Lucart a fenntarthatóság jegyében

A Lucart az új technológiákba történő beruházásoknak köszönhetően két fontos elismerésben részesült 2019-ben. A European Cleaning and Hygiene Awards a Municipal Material Cycle® projektet „a professzionális takarító ágazat profiljának javítását célzó legjobb kezdeményezésként” ítélte meg. A Coop Italia pedig a Coop for Future kitüntetéssel jutalmazta a vállalatot a környezetvédelem iránti elkötelezettségéért.

„Az egészségügyi és gazdasági válság, amelyet átélünk, arra késztet bennünket, hogy elgondolkodjunk életstílusunkon, szokásainkon és ebből következően azon is, ahogy a vállalkozást értelmezzük” – jelentette ki Massimo Pasquini, a Lucart ügyvezető igazgatója. „2019 volt az az év, amikor a gazdasági, társadalmi és környezeti jellegű témák közötti kapcsolat fontosságának tudatosítása egyéniről kollektív szintre helyeződött át, amint ezt az ifjúsági mozgalmak, valamint az európai szinten elfogadott új szabályok és fejlesztési tervek, mint pl. a Green Deal is igazolják.

Ezzel összefüggésben, az olasz kormány és a Confindustria között az európai fenntarthatósági célok irányába mutató ipari stratégiára vonatkozó közelmúltban kötött megállapodás híre megerősíti az évek során hozott stratégiai döntéseink helyességét, és arra késztet bennünket, hogy egyre határozottabban olyan fejlesztési modellekre összpontosítsunk, mint a körkörös gazdaság és az ipari szimbiózis, melyek képesek közös értéket teremteni bolygónk tiszteletben tartása mellett.”

A jövő: Új célok, új csomagolási irányelvek, új turbina

A Lucart ezt az irányvonalat követve 2019-ben a fenntarthatósági programért felelős új bizottságot hozott létre, és felülvizsgálta saját fejlesztési céljait az ENSZ által 2030-ra kitűzött fenntartható fejlődési célok (SDGs) függvényében.

2020-ban a Lucart 10 millió eurót különített el egy új kogeneratív turbina telepítésére Porcariba, mely kiegészíti a csoport energiamegújítási tervét. A turbina által az olasz üzemekben előállított összteljesítmény eléri a 32 MW-ot. Továbbá rövidesen új Fenntartható Csomagolási irányelveket tesznek közzé, amelyek hozzájárulnak a 100%-ban újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolóanyagok megvalósításának 2025-ig történő eléréséhez.

Kétszámjegyű növekedés: a Lucart Magyarországon

2019-ben a Lucart Kft. 5,55 milliárd forintos árbevételt ért el. A 2016-os akvizíció óta a hazai leányvállalat árbevétele 135%-kal, a dolgozók száma pedig 61-ről 88 főre bővült. „Ahogy a Lucart Csoportnál, úgy a nyergesújfalui üzemben is kiemelt figyelmet fordítunk a fenntarthatóságra. Az újrahasznosított papír az olasz anyacégtől érkezik hozzánk, amiből többek közt WC-papír, kéztörlő, papírtörlő készül. Mi vagyunk az egyetlen magyar cég a papíráru piacon, amely rendelkezik az Európai Unió Ecolabel Certificate-jével” – mondta Sandro Pasquini, a Lucart Kft. vezérigazgatója.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!