hirdetés
hirdetés
2021. január. 17., vasárnap - Antal, Antónia.
hirdetés

Sertéságazat

Most jön a sertéshús főszezonja

A minőségi elvárások, az ünnepek idején a hagyományos ételek miatt megélénkülő kereslet, valamint az állatjóléti és fenntarthatósági szempontok egyaránt indokolják a prémium magyar sertéshús vásárlását – nyilatkozta Lengl Tamás, az MCS Vágóhíd Zrt. vezérigazgatója.

hirdetés

A Magyarország legnagyobb és legmodernebb sertésvágóhídjának számító mohácsi üzem vezérigazgatója hozzátette: a Bonafarm Csoport stratégiai partnereként felkészültek arra, hogy kielégítsék az ünnepekre évről évre jelentősen megnövekedő keresletet.

– Már kellő számban hizlalják a Bonafarm sertésintegrációs programjának keretein belül azokat a sertéseket, amelyek az ünnepi asztalra kerülnek, és a mohácsi vágóhíd felkészült a feldolgozásukra is – mondta el Lengl Tamás, az MCS Vágóhíd Zrt. vezérigazgatója. A cégvezető hozzátette: az egyébként alapelvárásként teljesítendő uniós, illetve magyar élelmiszerbiztonsági szempontoknál is szigorúbb feltételek garantálják, hogy a prémium termékek megvásárlása gasztronómiai, állatvédelmi és környezettudatossági szempontból is a legjobb választás.

Decemberben több sertéshús fogy

A téma azért is különösen aktuális, mert a korábbi évek adatai alapján a sertéshús főszezonja következik az év utolsó hónapjában, az ünnepek közeledtével. A december ugyanis hagyományosan az a hónap, amikor a leginkább keresett a sertéshús, ilyenkor átlagban mintegy 25 százalékkal több fogy belőle Magyarországon. Az évről évre érezhető növekedés nem véletlen: a sertéshúsból készült téli, ünnepi fogások szerves részét képezik a hazai gasztronómiai hagyományoknak, legyen szó akár a karácsonyi töltött káposztáról, a kocsonyáról vagy ünnepi sertéssültről.

Lengl Tamás kifejtette: „a mohácsi vágóhíd a Bonafarm Csoport stratégiai partnere, melynek sertésintegrációjával együttműködve olyan szigorú rendszert alakított ki az elmúlt években, amely garantálja, hogy a legjobb minőségű sertéshús kerüljön a vásárlókhoz. Az MCS Vágóhíd Zrt. PICK Friss hús prémium termékcsaládja mögött olyan zárt, egységes rendszer van, amelynek minden mozzanata - a takarmánytermeléstől a malacelőállításon és hizlaláson át a vágásig és csomagolásig - Magyarországon zajlik, ráadásul egy kézben van. A zárt rendszer és a magyar eredet nem csak az ellátás folyamatossága miatt fontos, hanem élelmiszerbiztonsági szempontból is kiemelt tényező.”

Szigorú elvárások szerint

Az időnként a kereskedelemben óhatatlanul is megjelenő, bizonytalan eredetű, minőségében is gyengébb sertéshús helyett a szigorú élelmiszerbiztonsági feltételeknek megfelelő, GMO-mentes takarmányozás mellett előállított, kiváló gasztronómiai jellemzőkkel bíró PICK Friss hús termékek minősége messzemenőkig megfelel az igényes vásárlók elvárásainak. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a teljes egészében magyar eredetű, zárt, ellenőrzött rendszer egy esetlegesen kialakuló nemzetközi logisztikai nehézség idején sem akadályozza az ellátást – tette hozzá a vezérigazgató.

Az a tény, hogy a PICK Friss húsok mögött egy tisztán magyar terméklánc áll, egyben fenntarthatósági kérdés is, hiszen mind a magyar takarmány, az itthon született és hizlalt sertés és a hazai feldolgozás lényegesen kisebb ökológiai lábnyomot jelent, mint a külföldi eredetű élelmiszer. Fontos, hogy itt nem csupán a rövidebb távon történő szállítás jelent kisebb környezetterhelést – a tartás és a vágás-darabolás feltételei szintén. A hatékony tartás, az energia- és víztakarékos mohácsi vágóhíd és a kis távolságra történő szállítás együttesen jelent lényegesen kisebb környezetterhelést, mint más, külföldi eredetű termék esetében.

Egyre több a tudatos vásárló

Mindezen előnyök az idehaza is egyre nagyobb számban megjelenő tudatos vásárlói réteget szólítják meg elsősorban – véli Lengl Tamás. Érdekesség, hogy bár a magyar termékek preferálása és az ezt indokló racionális érvek több mint egy évtizede széles körben terjednek, az idei évben ezek a szempontok különösen felerősödnek. A magyar termelők támogatása, a magyar munkahelyek védelme, a logisztikai közelség fontosabbá válnak a mostani helyzetben, miközben a gazdasági, környezetvédelmi és állatjóléti szempontok továbbra is megszólítják a tudatos vásárlókat.

A minőség és a fenntarthatóság olyan szempontok, amelyeket a hétköznapokban is érdemes figyelembe venni, az ünnepek azonban mindenképp megérdemlik, hogy a legjobbat válasszuk – fogalmazott Lengl Tamás.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!