hirdetés
hirdetés
2021. március. 07., vasárnap - Tamás.
hirdetés

Palackozás

Növelte zalaszentgróti ásványvízgyártó kapacitását a Coca-Cola

Közel 300 millió forint értékű beruházással bővítette ásványvíz palackozó kapacitását zalaszentgróti üzemében a Coca-Cola HBC Magyarország. A nemrég befejezett beruházás a kapacitás növelése mellett hozzájárul a zalaszentgróti üzem gazdaságosabb, a korábbinál rugalmasabb, a fogyasztói igényeket még jobban kiszolgáló működéséhez és egyben a vállalat fenntarthatósági törekvéseit is szolgálja.

hirdetés

A beruházással a gyártósor kapacitása 20 százalékkal bővült, így a zalaszentgróti üzem naponta akár 1,9 millió liter ásványvizet is képes palackozni. A most lezárult fejlesztés nyomán Zalaszentgróton a megnövelt kapacitás ellenére fajlagosan csökken a felhasznált energia mennyisége, vagyis ezzel a beruházással a vállalat ismét egy fontos lépést tett az ökológiai lábnyom csökkentése érdekében.

A palackozó gyártósor kapacitásának növelése részeként a vállalat korszerűsítette csomagoló gépsorát is, amely a raklapokra helyezett zsugornyi termékek fóliával történő csomagolását végzi, biztosítva azok megfelelő védelmét a logisztikai folyamatok során. A vállalat a fejlesztéssel párhuzamosan az eddig alkalmazott 6 és 12 darab palackból álló zsugor mellett – a fél literes, szénsavmentes NaturAqua termékek esetében – bevezette a 24 darabból álló csomagokat is.

A zalai palackozóüzem zöldmezős beruházást követően 2002-ben kezdte meg a termelést. A Coca-Cola Hellenic vállalatcsoport az elmúlt 18 évben összesen 12,8 milliárd forintot fektetett be Zalaszentgróton. A 685 méter mélységből nyert, 14 ezer éven át szűrődött, kiegyensúlyozott anyagösszetételű vízből palackozza a vállalat a természetes ásványvízmárkáját a NaturAqua-t szénsavas, enyhe és szénsavmentes változatban, valamint az ízesített NaturAqua Emotion termékeket. 2018 óta szintén Zalaszentgróton palackozzák a GLACEAU Smartwater-t. Az okosvíz alapanyaga a cég zalaszentgróti palackozójának ásványvize, amelyből egy felhőképződést utánzó gyártási folyamat során jön létre a különlegesen tiszta és friss ízű, hozzáadott elektrolitokat tartalmazó ital. Az okosvíz előállításához szükséges technológiát Európában korábban csak Nagy-Britanniában és Hollandiában alkalmazták.

Továbbra is cél a Hulladékmentes Világ

A vállalat által gyártott és forgalmazott PET palackok, így a Zalaszentgróton gyártottak is 100 százalékban újrahasznosíthatóak – illeszkedve a vállalat 2018-ban meghirdetett, globális Hulladékmentes Világ stratégiájához. Ennek célja, hogy a cég 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsön vissza, mint amennyit értékesít, ezáltal a termékek teljes életciklusán átívelő, fenntartható körforgás alakuljon ki; illetve, hogy ugyanekkorra 50 százalékra emelkedjen a palackokban az újrahasznosított műanyag aránya. A hazai gyártásban felhasznált műanyag mennyisége az elmúlt években 15 százalékkal csökkent, idén pedig a mintegy 100 millió forintos technológiai fejlesztés eredményeként további 4 százalékkal csökkent a szénsavas üdítőitalok palackjaihoz használt műanyag mennyisége. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a vállalat éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ fel, ami összeségében 24 millió PET palack súlyának felel meg. A PET palackok az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 százalékát teszik ki.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

Kiadónk társoldalai