hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

Állateledel

Teljesen újszerű csomagolással teremtett új kategóriát a Prevital

Az állateledel-piac az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat az FMCG-piacon. Mindezt jelentősen befolyásolja, hogy egyre több háztartásban szinte családtagként tekintenek a házi kedvencekre. Így a gazdik kifejezetten nyitottak az újdonságokra, ami nagy teret ad az innovációk számára.

hirdetés

Bár a verseny ezen a területen is kiélezett, vannak olyan szereplők, mint például a Partner in Pet Food (PPF), amely, úgy tűnik, nem követni, hanem inkább diktálni szeretné a trendeket. A Prevital márkacsaládjukat a közelmúltban bővítették egy, a kelet-közép-európai régióban egyedülálló, környezetbarát és funkcionalitásában is újszerű csomagolásban megjelenő termékpalettával. Ezzel vélhetően új kategóriát teremtettek a térségben az állateledel-piacon. Mint ahogy Szitai Ádámtól, a PPF magyar piaci vezetőjétől és Márfi Mártától, a cég marketingmenedzserétől megtudtuk, idén még több újdonsággal szeretnének kirukkolni. Nem titkolt céljuk, hogy a vásárlók a hazai macskaeledel-piac leginnovatívabb márkájaként tekintsenek a Previtalra.

Amikor először beszélgettünk a Previtalról bő három évvel ezelőtt, akkor még csak bontogatta a márka a szárnyait. Akkoriban a fő célkitűzésük a márkanév minél szélesebb körű megismertetése volt. Tavaly és idén viszont hetekig futott a Tom&Jerry reklámspotjuk a tévében, amivel a márka végérvényesen a reflektorfénybe került. Most hogyan jellemeznék a Prevital piaci pozícióját?



Szitai Ádám: Jelen pillanatban a macskaeledel-piac második legnagyobb brandje vagyunk volumenben. Mindezt nagy nemzetközi márkák között sikerült elérnünk szűk nyolc év alatt, amire igen büszkék vagyunk. Annál is inkább, mert a márka forgalma dinamikusan fejlődik, évről évre két számjegyű növekedést produkál. Bár a tavalyi és idén tavasszal is futó Tom&Jerry reklámkampányunk természetesen sokat dobott a márka ismertségén, véleményem szerint a piaci pozíciónk folyamatos erősödését elsősorban a következetes építkezésünknek köszönhetjük. A cég a Prevital megjelenése óta igen sokat invesztál a brand népszerűsítésébe. Nemcsak marketinggel, hanem termékinnovációkkal is igyekszünk magunkra felhívni a figyelmet. A közelmúltban megjelent Prevital visszazárható tetra termékcsaládunk bevezetésével is szerettük volna hangsúlyozni, hogy a trendekre odafigyelő és azokat követő, egyik leginnovatívabb márka vagyunk a piacon, amely fontos szempontnak tartja a fenntarthatóságot, odafigyel arra, hogy a termékei funkcionalitásukban is alkalmazkodjanak a vásárlók változó kényelmi igényeihez, és hogy képes bevezetni olyan újdonságokat is, amelyek egyedülállóak a kelet-közép-európai régióban az állateledel-piacon.

Pontosan mitől annyira újszerű ez a termékcsalád az állateledel-piacon?

Márfi Márta: A Prevital tetra recart termékcsalád valós vásárlói igényeket elégít ki, és több szempontból egyedül álló termékelőnyökkel bír az állateledel-piacon a térségben. Újszerűsége elsősorban a csomagolóanyagából adódik.
A tetra recart tulajdonképpen egy korszerű technológiával gyártott kartondoboz, amely körülbelül 75 százalékban FSC, azaz erdőgazdálkodási tanúsítással rendelkező papírt, 20 százalékban műanyagot és 5 százalékban alumíniumot tartalmaz. Szelektív gyűjtés esetén újrahasznosítható. Rajtunk kívül más állateledel-gyártó cég nem használ ilyen csomagolóanyagot termékeinél a kelet-közép-európai régióban. Így mi vagyunk az egyetlenek, akik ezt a választási lehetőséget megadják a környezettudatos vásárlók számára. A különleges kialakítása miatt a doboz visszazárható, így a macskaeledel hosszan megőrzi frissességét. Az új termékcsalád azonban nemcsak csomagolásában innovatív, hanem receptúrájában is követi a legújabb trendeket. Az állateledel-piacon is egyre keresettebbek a természetes összetevőkből készült termékek. A termékfejlesztés során ennek megfelelően alakítottuk ki a jelenleg a piacon jelen lévő termékvariánsokat. A cicák szeretik a változatos ízeket, ezért ügyeltünk arra is, hogy e tekintetben is tudjunk alternatívákat biztosítani. Így jelenleg négyféle ízben kapható a termék, kétféle szószos, a marhás és lazacos, illetve falatkák sügérrel és csirkemájjal aszpikban.

Honnan jött a tetra recart csomagolás bevezetésének ötlete?

Sz. Á.: A PPF csoport tavaly úgy döntött, hogy bővíti a portfólióját, és ennek keretében felvásárolta a Doggy nevű svéd állateledel-gyártó céget, amely már 2005 óta használja a Tetra Pak által készített visszazárható tetra csomagolási technológiát. Annak idején hat termékkel indultak, ma már 24-féle ilyen termékük van a piacon. Így adta magát a helyzet, hogy ha már a cégcsaládunkba került egy ilyen gyártósor és technológia, nekünk pedig van egy hazai márkánk, a Prevital , akkor miért ne használnánk ki ezt a lehetőséget arra, hogy a régióban olyan egyedülálló termékekkel bővítsük a portfóliót, amelyekkel akár új vásárlói rétegeket is megcélozhatunk, és amivel új kategóriát is teremthetünk a hazai piacon. Így indult el ez a termékfejlesztés. A két cég szinergiájának a Prevital visszazárható tetra termékcsalád az első terméke, amely elsőként a magyar piacon debütált.

Hogyan születik meg egy ilyen innováció a gyakorlatban?

M. M.: Első lépésként idén januárban fogyasztói kutatást végeztünk, hogy felmérjük, a hazai fogyasztók miként vélekednek erről az újfajta csomagolásról, és milyen beltartalmú termékeket vásárolnának meg szívesen a házi kedvenceik számára. A megkérdezettek a svéd termékekből kaptak mintát, és ezáltal ismerkedhettek meg az újszerű csomagolással. Nagyon pozitívan fogadták a koncepciót. A felmérésben részt vevők számára egyértelműen a visszazárhatóság, a szagmentes tárolás és a több adagban történő felhasználás lehetősége, a frissesség megőrzése, illetve a termék beltartalmi előnyei jelentette számukra a legnagyobb vonzerőt, így ezek lehetnek a kulcsszavak a vásárlók meggyőzésében.

Mit várnak ettől az innovációtól? Új vásárlói réteget? Egy, a többi állateledel-szegmenshez felzárkózó, kategóriateremtő termékként tekintenek rá?

Sz. Á.: Ez egy új irányzat, terület, réspiac. A macska brand piacon az alutasakos termékek produkálják a legnagyobb forgalmat, aminek a népszerűségét nehéz lenne megközelíteni. Részünkről a mostani lépés egy portfólióbővítés, ami a piacon meglévő konzerves, alutasakos és tálcás termékek mellett újszerű terméket kínál, ezáltal új vásárlói réteget vonzhat be hozzánk.

M. M.: A házi kedvencek tartásának körülményei nagyon megváltoztak. Sokan családtagként tekintenek rájuk, ezért táplálásukban is igyekeznek a lehető legjobb minőséget adni nekik. Ezért az emberi táplálkozásban megfigyelhető trendek előbb-utóbb éreztetik hatásukat az állateledel piacán megfigyelhető innovációkban is. Azt szokták mondani, a macska, mivel ragadozó állat, húst egyen, ne gabonát. Nos, ez a termék grain free, vagyis gabonamentes, és csak természetes alapanyagokat tartalmaz, hozzáadott cukor nélkül. A mi termékcsaládunk is e szemlélet alapján készült, ezáltal beltartalmában prémium, magasabb minőséget képvisel az árkategóriájában fellelhető termékekhez képest. Ezt a termék csomagolásán is igyekeztünk jól láthatóan hangsúlyozni.

Ennek megfelelően is pozicionálták a termékeket? Milyen a fogadtatása a kereskedelemben a tetra recart termékeknek?

Sz. Á.: A termékeket július végén vezettük be, most vagyunk a terjesztés fázisában, ez még több hónapos munka, de terveim szerint év végére kiépül az országos disztribúciónk. A kereskedők többsége jól fogadta az új termékcsaládot. Általában igaz ezen a piacon, hogy a kereskedők nyitottak az innovációkra, mert látják, hogy a vásárlók szívesen kipróbálják az újdonságokat, akár márkát is könnyen váltanak, ha valami kecsegtető újdonsággal találkoznak. És az van bőven. Nemcsak nálunk, a versenytársainknál is. A kedvező fogadtatáshoz azonban hozzájárul az is, hogy az elmúlt években a Previtalnak sikerült olyan imázst kialakítanunk a piacon, hogy tudják a partnereink, nálunk mindig történik valami. Folyamatosan beruházunk a brandünkbe, megyünk előre, ezért nyitottak az új ajánlatainkra.
Hozzájárul a kedvező fogadtatáshoz az is, hogy a termék árát egyedi csomagolása és magas beltartalmi értékei ellenére az alutasakosokétól picit magasabbra, de ugyanabba az árkategóriába lőttük be, így ár-érték arányban kifejezetten kedvező pozicionálással jelentünk meg a piacon.

M. M.: Amiről még nem szóltunk, de az értékesítést támogatja az a termékelőny is, hogy ez a csomagolás „könnyített”. Vagyis mind az üres karton, mind a késztermék szállításánál sokkal kisebb a CO2 -kibocsátás – a konzervcsomagolás súlyánál 20-60%-kal, míg az alutasaknál 14%-kal könnyebb –, így a környezetvédelem egyik legfontosabb kihívásának, a CO2 -kibocsátás csökkentésének is megfelel a termék. Téglalap alakja miatt pedig kevesebb helyet foglal, hatékonyabb a szállítást és polckihelyezést tesz lehetővé.

Mit várnak ettől a termékcsaládtól, pontosabban milyen eredményekkel lennének elégedettek?

Sz. Á.: Természetesen tovább szeretnénk bővíteni ezt a portfóliót is újabb ízekkel, illetve amennyiben a bevezetés jól sikerül, idővel valószínűnek tartom, hogy a multipack csomagolással is megjelenünk. Hogy mit várunk tőle? Nagyon dinamikus növekedést. Az alutálkás termékeink értékesítési adataihoz képest arányosan 15 százalékos forgalmat várunk tőle a közeljövőben, majd további növekedést.

M. M.: Most két dolgon múlik a siker. Az edukáción, hogy sikerüljön tudatosítani a vásárlókban, hogy ez egy visszazárható doboz. Másrészt, hogy elérjük, próbálják ki, hogy saját maguk megtapasztalhassák, ez a csomagolás maximálisan védi a macskaeledelt, frissen tartja azt, így gazdaságos a használata, nincs maradék, nincs többé kellemetlen szag a hűtőben. Ezeket az üzeneteket online és Tom&Jerry tévékampánnyal, illetve nanoinfluencerek segítségével szeretnénk minél hatékonyabban átadni. El kell érnünk, hogy a kísérletezők kipróbálják a termékeinket, megtapasztalják, ez a modern csomagolás valóban más és működik.

Az imént azt mondták, hogy a Previtalnál mindig történik valami, hogy fenntartsák az érdeklődést. Várható még valami aktivitás idén a márka háza táján?

Sz. Á.: Valóban, az idei év az innováció éve a Previtalnál. Idén egyébként már a most ismertetett egyedi innovációnk megjelenése előtt is volt újdonság, hiszen még év elején megújult a Prevital teljes szárazportfóliója. Ez azért érdekes, mert a macskapiac mintegy 30 százalékát adják a szárazeledelek, tehát igen jelentős piaci potenciált jelentenek. Emellett most indul a visszazárható tetra marketingkampánya, és átesünk egy teljes dizájnváltáson is, tehát teljesen megújul a márka arculata. Bár az idei fő attrakciónk a tetra recart bevezetése volt, még ebben az évben megjelennek a Prevital snack termékek is.

Igen feszes tempót diktálnak, ami ambiciózus terveket sejtet.

Sz. Á.: Nem titkoljuk, szeretnénk a macskaeledel-piac első számú brandjévé válni, hogy a fogyasztóknak mi jussunk elsőként eszébe, amikor kis kedvencüknek vásárolnak. Gyakorlatilag igyekszünk minden olyan innovációt megvalósítani, minél szofisztikáltabb portfóliót kialakítani, ami közelebb vihet a célunkhoz. Néhány év leforgása alatt egy igen telített és innovációra éhes piacon felértünk a második helyre. Miért ne sikerülne még egy szintet feljebb lépni?

Ács Dóra, Store Insider főszerkesztő
a szerző cikkei

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!