hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 18., péntek - Diána.
hirdetés

Édesség Expo Köln

Február 5-én zárta kapuit a világ legjelentősebb édesség expója, az ISM Kölnben, amely idén lett 50 éves.  A jubileumi rendezvény 148 országból 37 000 szakmai látogatót fogadott, és 76 ország 1 774 kiállítójának adott helyet. A német kereskedelem jelentős képviselői mellett az édességek legnagyobb vásárlói, importőrei és forgalmazói között jelen voltak a Walmart, a Carrefour, a Costco, a Schwarz Gruppe, a Tesco, az Aldi, az Edeka, a Rewe, az Amazon és a Walgreens is.

hirdetés

Tizennégy magyar kiállító vett részt az eseményen, köztünk a Magyar Édességgyártók Szövetségének több tagja. Idén növekvő tendenciát mutattak a prémium termékek, szokatlan ízkomponensek, természetes összetevőkre alapozott, növényi vagy rovar alapú fehérjékkel készülő rágcsálnivalók, továbbá a vegán, a vegetáriánus, a zsír- és a cukorcsökkentett, valamint az igazoltan etikus körülmények között előállított termékek. Ezzel együtt, a kiállítás gerincét továbbra is a hagyományos édességek adták.  

A kiállítókat szondázva az általános vélemény az volt, hogy az üzleti várakozások optimisták, de nem kerülhető meg, hogy az édesipar számos kérdéssel néz szembe. A fogyasztók megváltozott vásárlási szokásai, a preferenciák változása, az ökológiai elvárások, mint a fenntarthatóság, a környezeti és társadalmi érdekek betartása az ellátási láncban, valamint az egyre rövidebb innovációs ciklusok mind fontosabbá válnak. A szabályozás változásai is sok országban jelenthetnek kihívást. Az élvezeti érték, az autentikus termékek, a fenntarthatóság, valamint a különféle trendek és igények kombinálása az alkalomhoz vagy az évszakhoz igazodva kulcsfontosságúak a vásárlói döntések szempontjából.

Növekszik a fogyasztói igény az előre csomagolt kis, kompakt ételek iránt, amelyekről külön szekció szólt. Ezek között megtalálhatók a sütőben vagy mikróban sült ropogtatnivalók, egyedi termesztési régiókból származó diófélék és ínyenc magvak különféle fajtái, a belőlük készült szeletek, innovatív zöldségcsipszek, zöldségsnackek, rizssnackek és más, gabona vagy zöldség alapú harapnivalók, mint a burgonyachips új alternatívái. A bio-, vegán-, vegetáriánus-, csökkentett zsírtartalmú, cukormentes, glutén- és laktózmentes mellett erősen növekvő a halal- és kóser piac is, amely területeken még van piaci rés a gyártók számára.

A táplálékok fehérjével dúsítása mind gyakoribb - számos snack szeletet állítanak elő magas fehérjetartalmú összetevőkből, gyakran gyümölcsökkel vagy zöldségekkel kombinálva. Friss fejlemény a növényi fehérjék, például a lencse, a bab és a borsó fokozott felhasználása, amely összetevőként szolgálhat például a diófélékkel és kender-adalékanyagokkal dúsított müzliszeletekben, vagy a ropogós snack-ekben. A rovarszeletek sem hiányoztak, például zöld hangyákkal dúsított csokoládét, rovarfehérje-rudakat, valamint csokoládéval bevont szöcske snacket is bemutattak. 

A gyümölcstrend egyre meghatározóbb, legyen szó klasszikus szárított gyümölcsről, egzotikus bogyókról, diófélékről vagy gyümölcsgranulátumokról: a természetes gyümölcsösszetevőkkel készült pasztillák, szeletek, golyók, vagy más természetes gyümölcsalapú harapnivalók egyre népszerűbbek. Összetevőik lehetnek például alma, kajszibarack, datolya, bogyós gyümölcsök, gránátalma, málna, áfonya, vagy egyéb édesítetlen száraz gyümölcsök és diófélék. Ízesítésnek előszeretettel alkalmazzák a citromot, lime-ot és a mentát.

A következő ISM-re jövőre, január 31. és február 3. között kerül sor Kölnben. A Magyar Édességgyártók Szövetsége bízik abban, hogy 2021-ben még több magyar cég lesz jelen az eseményen.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!