hirdetés
hirdetés

114 döntős a Mentes-M Díj 2019-en

Második alkalommal rendezte meg Mentes-M versenyét a PPH Média és a Store Insider szaklap. Az idei döntőben Food kategóriában 46, Drogéria kategóriákban 16 díjat adott át a kiadó a legjobbaknak.

 

hirdetés

A címkén szereplő „mentes” szó olyan erény, amely egyre nagyobb hívóerővel bír a vásárló számára. A piaci trendeket felismerve hazánk legnagyobb szaklapkiadója, a PPH Média is reagált, és Élelmiszer magazinja 2018-ban elindította első Mentes versenyét az FMCG szektor számára Mentes-M Díj néven. A verseny célja az volt, hogy megtaláljuk és elismerjük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban.

Mentes-M: food és non-food

– Nem volt ez másként idén sem, azzal a különbséggel, hogy immáron megújult néven, Store Insider szaklapként hirdettük meg a versenyt, és a kihívás nem csak élelmiszereket, hanem a kozmetikumokat, háztartási- és vegyiáru termékeket is megszólította. Ahogy az első alkalommal, idén is rengeteg nevezés érkezett, amelyek közül 114 nevezés lett finalista és versenyzett egymással a döntőben szakértő zsűri csapatunk előtt – mondta el az esemény megnyitóján Ács Dóra, a Store Insider szaklap főszerkesztője.

Világszerte több millió embert érintenek a különböző ételallergiák, melyek tünetei az enyhe kellemetlenségtől az életveszélyes állapotig terjedhetnek. Nem csak a felnőttek, fiatalok, de a gyermekek is egyre jobban érintettek: az elmúlt néhány évben megsokszorozódott az ételallergiás gyerekek száma – és a következő években is az várható, hogy lényegesen több glutén-, laktóz-, tejfehérje-, mogyoró-, zeller-, vagy más összetevőre érzékeny gyereket szűrnek ki az orvosok. A Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke közlése szerint gyorsabban nő a táplálkozási allergiákban érintett emberek száma, mint a légúti allergiákkal érintetteké. Ma már hétszer-tízszer annyi gyerek igényli a diétás étkezés, mint öt éve. Nem is tehetne mást a piac, mint hogy reagál ezekre jelenségekre, a fogyasztói igényekre, s ami azt illeti így is teszi.

80 milliárd forgalmat hoz csak a glutén

Ha csak a leggyakoribb allergénnek számító glutént vizsgáljuk: a hazai kiskereskedelem értékbeli összforgalmából 4 százalékot hasítottak ki a gluténmentes élelmiszerek 2018. július és 2019. június között, ami közel 80 milliárd forintot jelent. (Nielsen kiskereskedelmi index). A termékkategóriák között feltűnően erőteljesen jön fel többek közt a gluténmentes tortilla és fagyasztott pizza – ami arra utal, hogy a mentes termékek esetében ugyanolyan fogyasztói elvárás a gyors elkészíthetőség, a rohanó életmódhoz való alkalmazkodás, mint a hagyományos termékek esetében.

A kozmetikumok, tisztítószerek esetében hasonló a helyzet: a magyar piacon komoly vásárlói igény jelentkezik olyan termékek, termékcsaládok iránt, amelyek különböző mentességet biztosítanak a vásárlóiknak a természetesség jegyben.

Díjátadó szakmai előadásokkal

A szakmai előadásokkal kibővített díjátadón a szakemberek rávilágítottak arra, hogy hogyan érthető meg jobban a mentes termékek piaca, a fogyasztó, a biokémia, a termékfejlesztés és a piac vizsgálatának tükrében. A versenyre elsöprő számú nevezés érkezett, végül 114 termék került a döntőbe, amelyekből 8 fős szakmai zsűri véleménye alapján került ki a nyertesek sora.

A zsűrizésnek a Bálint Analitika Kft. adott otthont. A termékeket a bírálók érzékszervi bírálat alá vették, s minden kategóriában ellenőrzött vaktesztet végeztek. Miután a zsűri meghozta a döntését és felállította a sorrendet, az egyes termékek csomagolását is górcső alá vette annak érdekében, hogy a küllemét, így a csomagolást, címkézést, tervezést figyelembe véve is megszülessenek a pontok, majd pedig a végső sorrend.

  • Food kategóriában és a hozzá tartozó alkategóriákban 46;
  • Drogéria kategóriában 16 győztesünk.

A díjazottak pontos sora hamarosan elérhető EZEN a linken át.

A zsűri tagjai voltak:

  • Dömölki Lívia, Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület
  • Gangel András, m-Gel Hungary
  • Gyaraky Zoltán, Élelmiszermérnök
  • Dr. Miskucza Mária, Bálint Analitika
  • Ács Dóra, Store Insider főszerkesztő
  • Koltai Tünde, Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete
  • Papp Tímea, Store Insider felelős szerkesztő
  • Posta Renáta, cukor-, glutén-, tejtermékmentes receptek fejlesztője
(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél