hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés
hirdetés

szerkesztő Schäffer Dániel cikkei

#1
2020-03-27 09:31:00

Milyen változások jönnek a kijárási korlátozás hatására? Lesz-e újabb vásárlói roham? Újabb vásárlási szabályok és nyitvatartás - összefoglalónk.

#2
2020-03-25 11:29:00

A kiskereskedelemben hatalmas lendületet vett az online, és a kisebb üzletek, ha csak tehetik a webre menekítik át tevékenységüket. Ettől függetlenül a fizikai boltoknak üzemelniük kell, betartva az egészségügyi előírásokat is. Lapunk összegyűjtötte a jó gyakorlatokat. Ha hasonlóra bukkan, küldje el nekünk!

#3
2020-03-02 12:39:00

Szinte folyamatosan napirenden van a pálmaolaj felhasználása a kereskedelemben és az élelmiszeriparban – környezetvédők és civil szervezetek hangoztatják a mára már szinte megkerülhetetlen összetevő termelésének fenntarthatatlanságát. Az Európai Bizottság ugyanakkor fokozatosan megszünteti a pálmaolaj bioüzemanyagként való felhasználását. Az élelmiszeriparban más a helyzet.

#4
2020-02-21 11:37:00

Lassan a kereskedelmet is elhódítják az embertől a gépek, ám az biztosnak látszik, hogy egyes fogyasztói kívánalmak és érzések nem változnak: a vásárlók tájékozódni szeretnének, a pénzükért pedig korrekt kiszolgálást, terméket/szolgáltatást és egy kis élményt szeretnének kapni. De vajon tudja-e mindezt nyújtani a technológia?

#5
2020-02-17 15:23:00

Három évente rendezik meg az Euroshop nemzetközi kereskedelmi szakvásárt Düsseldorfban  - idén február 16-20 között -, ahol 61 ország, közel 2400 vállalata képviselteti magát. Idén nyolc tematika körül forog a kiállítás, kiemelt téma a fenntarthatóság és a csúcstechnológia. Bár a koronavírus némileg megtépázza az eseményt, az üzlet láthatólag mindent felülír.       

#6
2019-12-06 10:32:00

A 28 éves Agrosprint Zrt. számtalan véletlennek, kedvező körülménynek, de kockázatos döntéseknek is köszönheti mai jelenlétét a fagyaszott termékek piacán. A családi vállalkozás a hazai piac mellett több mint 45 országgal alakított ki kereskedelmi kapcsolatokat. Augusztusban átadott üzemük Európa legnagyobb csemegekukorica-gyártó üzeme. Az eddig megtett útról, a szerepek átadásának sajátosságairól, néha nehézségeiről, fejlődési lehetőségekről és fejlesztési kényszerről beszélgettünk az idősebb és az ifjabb Fülöp Gáborral, valamint arról, hogy mi a titka egy jól működő családi vállalkozásnak.

#7
2019-10-28 15:07:00

A fogyasztók egyre inkább igénylik a testreszabhatóságot a házhozszállításban, valamint hogy nyomon tudják követni az adott áru mozgását. Az átláthatóság egyre inkább alapkövetelmény. Növekednek a gyorsabb és rugalmasabb szállítási és házhozszállítási igények.

#8
2019-10-08 13:25:00

A kereskedelemben folyamatosak az átalakuló vásárlói-fogyasztói szokások: az erősödő online kereskedelem, a fenntarthatóság és a kényelmi szempontok az FMCG-szektort is lassan, de biztosan átalakítják. A lassú metamorfózis pedig nem csupán a termékkínálatot, de ennek nyomán az üzlettereket is átformálja.

#9
2019-07-05 12:57:00

Egyre hangsúlyosabbak egy cég működésében az informatikai megoldások, az adatelemzés és a mesterséges intelligencia. Milyen korúak és neműek a vásárlóink? Az üzlet mely pontján foghatjuk meg őket, és milyen épp a hangulatuk? Egy üzletbe betérő vevőről komplett adatsort kaphatunk, amelyből profitot generálhatunk. Az FMCG-szegmens jól érzékelhetően le van maradva a rendszerek használatában, de már itt is látható a növekedés.

#10
2019-06-24 13:02:00

A Store Insider kétnapos szakmai rendezvényén, az FMCG TOP konferencián idén is sor került az immár hagyományosnak számító vezérigazgatói kerekasztal-beszélgetésre. Az „Aktuális kérdések és jövőkép – vezérek egy asztalnál” idei vezérfonalai az új fogyasztói kihívások, a növekedés és technológia, valamint a tisztuló piac voltak. A beszélgetés moderátora Ács Dóra, a Store Insider főszerkesztője volt.

#11
2019-04-12 13:11:00

Mi kell ahhoz, hogy termékünk szerelemmárka legyen? Hogyan lehet elérni az áhított love brand státuszt? Jó hír vagy sem: a fogyasztók love mark utáni sóvárgása sokszor nem racionális alapokon nyugszik, hanem az egészen egyszerűen hit kérdése.

#12
2019-04-03 12:41:00

Az írott kommunikáció, a verbalitás fontossága és az erre való képesség is csökken a Z generáció körében. A leírt és kimondott szavakat és mondatokat egyre inkább felváltják az emotikonok, fotók, gifek, videók, ami nem lenne hátrány a marketingnek, ha a fiatalok ugyanakkor nem lennének reklámkerülők is.

#13
2019-03-28 11:54:00

A folyamatos online jelenlét, a digitális technikák és az egyre inkább előtérbe kerülő ügyfélélmény alapjaiban változtatja meg az impulzusvásárlásra ösztönző klasszikus módszereket.

#14
2019-03-13 11:28:00

Ipacs Géza neve ma már fogalom, ha boroscímkék kerülnek szóba itthon egy asztaltársaságnál. Kevesen tudják, de a mára itthon egyik legkeresettebb grafikus sörcsomagolásokkal kezdte. A márkaépítésről, az alkalmazott grafikus és a megbízó közötti olajozott együttműködés titkairól, a fogyasztókat érő hatásról és a saját történet fontosságáról kérdeztük. 

#15
2019-03-12 14:55:00

2018-ban a kereskedelmi szektor számára az adat értékesebb lett, mint korábban bármikor. Az ellátási lánc szakembereinek 46 százaléka már előnyben részesíti az adatok által irányított üzleti tevékenységet – például az eladások növelésénél. A fogyasztókra vonatkozó adatok, a mesterséges intelligencia és azon belül a gépi tanulás az eladótérben lehetővé teszik, hogy a kereskedők célzottan, egyre hatékonyabban alakítsák kínálatukat. 2019-ben a kereskedelem növekedésének fő építőeleme az adat lesz.

#16
2019-01-21 13:14:00

A körforgásos, vagy körkörös gazdaság szerint a termékek véges élettartamát el kell felejteni - a gyártási és termékéletciklus különböző állomásaiból fordul vissza a folyamat a kiinduláshoz. A felhasználó szintjén ez karbantartást, újrahasználatot jelenthet, gyártói szinten felújítást, újragyártást vagy újrafeldolgozást.

#17
2019-01-16 14:19:00

A sajátmárkás termékek népszerűsége globálisan felívelőben van, amely mögött a kiskereskedelemben tapasztalható forradalmi változások húzódnak meg. Ennek eredményeként a kereskedők – terjeszkedési stratégiájuk kiemelt részeként – mind nagyobb hangsúlyt fordítanak saját márkáik megjelentetésére online és offline csatornáikon egyaránt.

#18
2018-12-11 12:10:00

A fogyasztói trendek folyamatosan változnak, ami egyre újabb és újabb termékeket, fogyasztói és vásárlói csoportokat, vásárlói szokásokat hoz magával. Kialakult-e itthon új fogyasztói csoport és kikből áll? Valódi siker-e a kiskereskedelemé? Tényleg narcisztikusak az új fogyasztók? Dr. Törőcsik Mária trendkutatóval, marketingszakemberrel, a Pécsi Tudományegyetem tanárával beszélgettünk a megokosodott fogyasztó mítoszáról, az ünnepi szezon csúcsra járatásáról, „bulvárdigitálisokról”, trendekről és ellentrendekről.

#19
2018-07-24 14:10:00

Az előrejelzések szerint 2050-re 9 milliárdnyira duzzad a Föld lakossága. A népesség 70 százaléka városokban fog élni. Mindemellett pedig egy globális középosztály van kialakulóban, amelynek egyre inkább nagy az igénye a jó minőségű élelmiszerre. 

#20
2018-06-19 15:18:00

Az évtizedek óta ismert és működő üzleti modellek a fejük tetejére álltak. Az online kereskedelem jelenlegi - globális forgalom szerinti - 10 százalék körüli részaránya két év múlva duplájára nő. Megnéztük mik hátráltatják, és mik segítik elő az online vásárlást az FMCG piacon. 

#21
2018-06-11 13:14:00

Az idei FMCG TOP konferencián is sor került szakértői beszélgetésekre, véleménycserékre, melyek közül nagy érdeklődés övezte az ügyvezetői kerekasztalt. Mesebeli szám: hét vezető cserélt gondolatokat munkaerőpiaci válságról, a fejlődés lehetséges útjairól, technológiáról és digitalizációról. A „Vezérek egy asztalnál – aktuális kérdések és jövőkép” nem hozott minden kérdésben egyetértést. A moderátor Ács Dóra, az Élelmiszer szaklap főszerkesztője volt.

#22
2018-05-18 17:42:00

Az export állt a középpontban a HG Media „Fókuszban: A kereskedelmi mérleg” című szakmai konferenciáján, ám a hazai élelmiszer sok előadásban és kerekasztal-beszélgetésben kapott hangsúlyos szerepet. A résztvevők arra is keresték a válaszokat, hogy merre érdemes terjeszkednie a hazai élelemiszerexportnak és melyek az ebben rejlő nehézségek? Persze szó esett a nagy mumusról: a munkaerőpiaci válságról is. 

#23
2018-05-11 11:38:00

A kényelmi termékek sok esetben impulzusvásárlással kerülnek a fogyasztói kosárba, így marketing szempontból különösen fontos, hogy már a vásárlás előtt is megfelelő márkaélményt kapjon a fogyasztó, amely a helyszínen vásárlásra készteti. A véleményvezérek egyre meghatározóbbak a piacon.

#24
2018-04-25 14:42:00

A digitalizáció és a technológia fokozatosan a vásárlók kezébe ruházza át a hatalmat – az e-kereskedelem pedig lassan, de biztosan megváltoztatja a hagyományos csatornákat. FMCG és főleg élelmiszerek terén egyelőre tradicionálisak vagyunk, bár az elkövetkező évek radikális változásokat fognak hozni. Vidéki és városi fiatal – mást- és mást vásárol online.

#25
2018-04-20 15:24:00

Egy nemrégiben létesített élelmiszeripari üzem átadásakor egy hazai döntéshozó úgy nyilatkozott, hogy az élelmiszeripar a leginnovatívabb és a legjobban fejlődő gazdasági ágazat - mindezt egy amerikai tanulmányra hivatkozva. Ha ezzel számos ipari szegmens képviselője vitatkozna is, az biztosnak látszik, hogy a luddizmus nem fog visszatérni a kereskedelembe, a technofóbiás vezetésű vállalatok pedig lemaradásra számíthatnak. Új területeken robban a robotika az élelmiszeriparban is.

#26
2018-04-03 12:34:00

A Maryland állambeli Washington melletti Relevance promóciós online ügynökség minden évben közzéteszi digitális marketinggel kapcsolatos előrejelzéseit.

#27
2018-02-16 15:06:00

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. bejelentette, hogy megvásárolja az Alföldi Tej Kft. márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben. A népszerű tejtermékeket csak az Aldi üzleteiben lehet kapni.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha belegondolok, hogy mikor kezdték el Magyarországon is árulni az instant kávét, vagy az első ehető üveges majonézt, akkor úgy tűnik, igencsak le vagyunk maradva. De ha a másik oldalról nézem, akkor ennyivel tovább tudtunk piacra járni, és valódi élelmiszereket vásárolni. A reklámok minden esetre zseniálisak egytől-egyig!

Valóban az élménymarketing lenne a jövő kulcsa? És ha igen, minden márkának és célcsoportnak való? Kissé tripes elmélkedés Sas István előadása kapcsán.

Már a HVG Extra Pszichológia magazinjának kritikájakor megírtuk, hogy itthon is egyre menőbb a pszichológia, nos, a fent említett mestermű, a Mindennapi Pszichológia és a mellettük csak bulvárlapnak nevezhető Nők Lapja Psziché után a Kreatív is betör a piacra, amely ősszel Üzlet és Pszichológia címmel indít újságot.