hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Élelmiszerválság

132 millióval többen éhezhetnek a világon

A koronavírusnál is halálosabb élelmiszerválság felé sodródik a világ.

hirdetés

A korábban vártnál 132 millióval többen éhezhetnek a világon 2020-ban. A koronavírus-járvány tönkreteszi az ellátási láncokat, példa nélküli élelmiszerválság felé sodródunk – írja a Bloomberg nyomán a Portfolio.

Az ENSZ becslése szerint év végén a COVID-okozta éhínség 12 ezer ember életét követelheti naponta, potenciálisan többet, mint ahányan elhunynak a betegségben.

Szétszakított ellátási lánc

A koronavírus-járvány egész gazdaságokat tesz tönkre, ellátási láncokat szakít szét, gyengíti a vásárlók vásárlóerejét. Az ENSZ előrejelzése szerint a legrosszabb esetben idén a világ tizedének nem jut elegendő vagy megfelelő élelmiszer: nem csupán éhezni fognak ezek az emberek, lesznek, akik a tápanyag-ellátási zavarok miatt elhíznak. A járvány hosszú távon is tönkreteszi az élelmiszerellátást, az ENSZ legjobb forgatókönyve szerint egy évtized múlva, 2030-ban 909 millióan éheznek a világon, a koronavírus-járvány előtti becslésükben még csak 841 millió éhezővel számoltak.

Covid okozta éhség

Az ENSZ becslése szerint év végén naponta már 12 ezer ember halhat meg a covid-okozta éhségben, vagyis potenciálisan többen veszítik életüket, mint ahányan közvetlenül a járványban hunynak el naponta.

A járvány zavart okoz az élelmiszerellátási rendszerben szerte a világon, olyan országokban is, melyekben az élelmiszerellátás általában stabilnak mondható. Sokan elveszítik a munkájukat és a vásárlóerejüket, a kijárási korlátozások ugyanakkor az ellátási láncokat is tönkre teszik: sokszor a termelők nem tudják eladni, de még csak megfelelő helyre sem juttatni a megtermelt élelmiszert.

A "termelőre rohad" az áru

Az Egyesült Államokban például az éttermi étkezés teszi ki az étkezések felét normális időszakban, a kijárási korlátozások miatt bezárt éttermek azonban azonnal felmondják a megrendeléseiket, viszont egyik pillanatról a másikra nem könnyű új kapcsolatokat építeni a boltokkal, új vevőkkel, így sok termelőnél egyszerűen megromlik a hús, tej, vagy éppen a fán rohadnak a gyümölcsök.

A lapnak nyilatkozó egyik gazda például 55 ezer dollárt bukott káposztatermésén, a veszteség fele eredt abból, hogy a feleslegesen megtermelt káposztát odaajándékozta olyan élelmiszerközpontoknak, amelyek rászorulóknak osztanak ételt. A káposztát ugyanis le kellett szedni, el kellett szállítani, sokkal egyszerűbb lett volna az eladhatatlan zöldséget egyszerűen a földeken hagyni megrohadni. Így is 50 ezer tonna káposzta ment tönkre, mert a rászorulóknak gyűjtő környékbeli központok sem tudnak akármennyi káposztát befogadni.

(forrás: szakszervezetek.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!