hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Halfogyasztás

"HalPéntek" marketing program

Az októberben debütált, „HalPéntek” elnevezésű, halfogyasztást ösztönző országos kampányt az Agárminisztérium támogatásával, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) indította el.

hirdetés

A program célja, hogy a fogyasztók awww.halpentek.hu weboldalon keresztül térképek segítségével megtalálják a halárusító helyeket és a halas ételeket kínáló éttermeket, emellett itt válogathatnak a folyamatosan bővülő receptek között, melyeken keresztül bemutatható, hogy a hazai halfajok változatosan és könnyen elkészíthetőek. 

Az agártárca államtitkára kiemelte: A kormány közel 2 évvel ezelőtt 5%-ra csökkentette a hal áfáját, ezzel is hozzájárulva, hogy minél több család asztalára felkerülhessen ez az egészséges étel. A magyar halak nemcsak nagyon finomak, de fogyasztásuk rendkívül egészséges. Ismertette, hogy az utóbbi években örvendetesen javult a haltermékek hozzáférhetősége a boltok polcain, és folyamatosan gyarapszik a halas éttermek, büfék, bisztrók száma is.

Ha péntek, akkor hal

A MA-HAL szóvivője, Lévai Ferenc elmondta, hogy szeretnék, ha a péntek újra a halfogyasztás napja lenne Magyarországon, mivel mindenki számára ismeretes, hogy a hal fogyasztása pozitív élettani hatással bír. Könnyen emészthető, magas fehérjetartalmú, vitaminokban gazdag táplálék.

A halhús tartalmaz foszfort, jódot, fluort, szelént, vasat, káliumot és kalciumot, A-, D-, B2-, B6- és B12-vitamint, továbbá a hal jelentős forrása az omega-3 zsírsavaknak, amelyekről bebizonyosodott, hogy csökkentik a szívroham kockázatát.

A nemzetközi statisztikák is alátámasztják, hogy a nagy halfogyasztó országok lakói között jóval kevesebb a szív- és érrendszeri beteg. Magyarországon jelenleg csupán 6,7 kg/fő az éves halfogyasztás, ami messze elmarad az EU 20 kg-ot is meghaladó átlagától.

 A halfogyasztás egészséges

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a „Kapj rá!” kommunikációs és promóciós kampány uniós célkitűzése a hazai halfogyasztás 20%-kal történő megemelése volt hét év alatt, azonban a kampány indulásakor, a 4 éve jegyzett 5,7 kg/fő éves átlag mára több mint 18%-kal 6,7 kg fölé emelkedett.

A kampányhoz kapcsolódó, most elkészített, országosan reprezentatív online megkérdezésen és fókuszcsoportos interjúkon alapuló piackutatás legfrissebb adatai szerint pozitív tendenciát mutat azok aránya is, akik eddig soha nem fogyasztottak halat, hiszen a 2013. évi kutatás 8,2%-os mutatójához képest 2020-ra 5,8-ra csökkent.

A „HalPéntek” és a Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző, tudatos táplálkozást célzó programok egymást erősítve tovább növelhetik a hazai halfogyasztást, felhívva a figyelmet a heti, rendszeres halfogyasztás egészségre gyakorolt pozitív hatásaira.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!