hirdetés
hirdetés
2021. február. 25., csütörtök - Géza.
hirdetés

Környezetvédelem

A járvány alatt is nőtt a környezetbarát csomagolóeszközök iránti kereslet

A koronavírus járvány minden korábbinál nagyobb kihívás elé állította a vendéglátóipari vállalkozásokat. Az éttermek számára a házhozszállítás, illetve az elviteles értékesítés jelentette és jelenti még ma is a működés lehetséges módját, ezért a készételek csomagolására alkalmas dobozok iránti igény jelentősen nőtt. Az Indepack Kft. 2020-as évi eladási adatai szerint stabil növekedést mutatott a környezetbarát csomagolóeszközök iránti kereslet is, vagyis a környezettudatos szemléletű éttermek továbbra is kitartottak a zöld termékek mellett.

hirdetés

A korábbi években egyre több hazai vendéglátóipari vállalkozás állt át környezetbarát csomagolóeszközökre. Az Indepack Kft tavalyi év elején végzett kutatásából kiderült, hogy a cégek 40%-a már használ valamilyen lebomló, komposztálható anyagú csomagolóeszközt.

Az Indepack Kft. megvizsgálta a 2020-as év eladási adatait és a számok jelentős növekedést mutattak a környezetbarát csomagolóeszközök értékesítésben. Az adatok rávilágítottak, hogy akik már korábban lebomló, öko csomagolóeszközt használtak (pl: papír, növényi keményítőből (PLA) készült eszközök, cukornád doboz) azok a járvány alatt, a megnövekedett dobozhasználat ellenére sem álltak vissza a hagyományos műanyagra.

A grafikon jól mutatja, hogy a koronavírus járvány első hullámakor, a korlátozó intézkedések bevezetését követően, az értékesítés visszaesett. Ennek több oka volt. Egyrészt az éttermeknek időre volt szükségük, hogy átszervezzék működésüket. Több étterem esetében profilváltásra is sor került, hogy házhozszállításra és elviteles értékesítésre alkalmas kínálatot állítsanak össze. Másrészről a „zöld” termékek gyártói sem tudtak ilyen rövid idő alatt kellő mennyiségű PLA és más lebomló alapanyagú terméket előállítani, hiszen az ezekhez szükséges nyersanyagok pl PLA granulátum, gyakran hiányterméknek számítanak.

Áprilistól azonban az éttermek forgalma és ezáltal a környezetbarát csomagolóeszközök eladása ismét beindult. Júniusra beérte az év eleji adatokat és tovább növekedett, majd decemberig egy állandó, de magasabb eladási szintre állt be.

A környezetbarát eszközök értékesítése tehát 2020-as évben stabil emelkedést mutatott, ami azt jelenti, hogy a hazai éttermek számára a nehézségek ellenére is fontos szempont maradt a környezet védelme.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!