hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 16., csütörtök - Edit.
hirdetés

Jogérvényesítés

A magyarok jól járnak a GVH döntéseivel

Az eMAG megkezdte a kuponok kibocsátását felhasználói számára, amelyre a versenyhatóság májusi döntése kötelezte. A GVH eljárásai során született, hasonló kötelezettségvállalások előnyösek a fogyasztóknak és a jogérvényesítés szempontjából is fontosak.

hirdetés

Az elmúlt héten megkezdődött az eMAG kedvezménykuponjainak kiküldése az érintett fogyasztóknak, amelyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) írt elő a vállalkozás számára. A kedvezmény fél évig használható fel, és 3000 forintos engedményt biztosít 10.000 forint feletti vásárlásból minden fogyasztónak, akik az elmúlt egy évben az eMAG platformján vásároltak. A kupont minden jogosult e-mail üzenetben kapja meg, és egy kattintással automatikusan hozzáadható a felhasználó eMAG fiókjához. A vállalkozás a kuponok felhasználási ideje alatt 4 alkalommal fog emlékeztető e-mail üzenetet küldeni mindazok számára, akik még nem használták fel a kedvezményt.

A cégcsoport a 2021 májusában lezárult versenyfelügyeleti eljárás során tette a fogyasztók jóvátételére vonatkozó önkéntes vállalásait, amelyeket a nemzeti versenyhatóság Versenytanácsa bírságcsökkentő tényezőként vett figyelembe. Az utóbbi időszakban a Versenyhivatal bírság kiszabása mellett vagy helyett kiemelten figyelembe vette, ha egy cég önkéntesen vállalta, hogy orvosolja a felmerülő versenyaggályokat és kompenzálja a fogyasztókat. A tavalyi esztendőben, a rekord összegű 8,4 milliárd forint kiszabott versenyfelügyeleti bírság mellett a GVH Versenytanácsa által elfogadott, közvetlenül a fogyasztóknál hasznosuló jóvátétel értéke meghaladta a 2,1 milliárd forintot. Hasonlóan előnyös lehet a fogyasztók és a közérdek szempontjából, ha a versenyhatóság jogsértés megállapítása (esetlegesen bírság kiszabása) mellett, bírságcsökkentéssel ismeri el a cégek önkéntes jóvátételi vállalásait – mint az eMAG esetében.

A kötelezettségvállalások rugalmasan képesek lezárni az eljárásokat, hiszen általában nem követi őket hosszas bírósági jogvita. A döntés ilyenkor iránymutatást adhat a többi piaci szereplő számára is. Emellett további előnye, hogy olyan területre is kiterjedhet, amelyet a Versenyhivatal egyébként nem tudna kikényszeríteni – ilyen például az eMAG vállalásai a magyar vállalkozások külpiaci terjeszkedésének elősegítésére a cégcsoport külföldi platformjain.

– A GVH minden eljárásban egyedileg mérlegeli az érintett cégek vállalásait, melyre a hatályos jogszabályok alapján van lehetőség. A versenyhivatal 2020-ban az ügyeinek 20%-ában fogadott el vállalásokat a cégek részéről, és zárta le eljárásait jogsértés (vagy annak hiánya) kimondása nélkül. A Versenytanács a legsúlyosabb versenyjogi jogsértések, azaz a kartellek esetében nem fogad el ilyen vállalásokat, és csak kivételesen fogad el például akkor, ha a vizsgált kereskedelmi gyakorlat sérülékeny fogyasztói kört (pl. időseket, gyermekeket, betegséggel küzdőket) érint. Az elfogadott, majd határozatban rögzített kötelezettségvállalások végrehajtása a cégek számára minden esetben kötelező hatósági előírás. A határozat ilyen esetekben részletesen meghatározza a pontos kötelezettségeket, végrehajtásuk határidejét, valamint igazolásuk módjait. A megadott határidőt követően a GVH utóvizsgálat keretében hivatalból az utolsó fillérig ellenőrzi a határozatban foglaltak pontos betartását, és nem megfelelő vagy hiányos végrehajtás esetén bírságot is kiszabhat. – hívta fel a figyelmet Rigó Csaba Balázs, a nemzeti versenyhivatal elnöke.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!