hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Árjelölés

Duplázott árcímkék a német Pennyben

A Penny Market egyik németországi boltjában 16 élelmiszer dupla árcímkét kap: az egyiken az az ár látható, amit a pénztárnál fizetni kell érte, a másikon pedig, amennyibe akkor kerülne, ha beleszámolnák az árába az előállításához igénybe vett összes környezeti erőforrást. Az augsburgi egyetem kutatása alapján kalkulált számok megdöbbentőek.

hirdetés

A dpa hírügynökség információi alapján a német internetes lapok széles köre tudósít az augsburgi egyetem és a nálunk is a „legkeményebb diszkontok” között számon tartott, de a jelek szerint talán stratégiát váltó Penny közös kutatásáról, amelyben egyes élelmiszerek úgynevezett valódi árát kalkulálták ki.

„Jelenleg senki nem számolja bele az élelmiszerek árába a környezeti károkat, amelyeket a gyártásuk előidéz, azokat egyszerűen hozzácsapjuk a nagy közöshöz, és a következő generációkra hagyjuk a megoldásukat” – fogalmazott az augsburgi kutatócsapat gazdasági informatikusa, Tobias Gaugler.
 

A valódi ár kiszámításához a kutatók egyebek között azt vették figyelembe, hogy mennyi üvegházhatású gázzal jár, mire egy-egy termék eljut az üzlet polcaiig, illetve számszerűsítették a túltrágyázás következményeit, valamint a folyamatok energiaigényét is.

A végeredmény megdöbbentő

főleg a húsoknál és más állati eredetű termékeknél:eszerint egy félkilós darált hús ára 173%-kal lenne magasabb a bolti árnál, ha a rejtett költségeket is figyelembe vennék, vagyis 2,79 euró helyett 7,62 eurót kellene fizetnünk érte (kerekítve kb. 1000 forint helyett kb. 2500-at). A tej 122%-kal lenne drágább, a gouda sajt 88%-kal, a mozzarella 52%-kal. Lényegesen kisebb a rejtett költség a zöldségeknél és gyümölcsöknél, még a világ másik feléről ideszállított banán ára is csak 19%-kal lenne magasabb, ha mindent beleszámolnának, míg a burgonyáé és a paradicsomé 12%-kal, az almáé pedig 8%-kal.

A biotermesztés kisebb ökológiai lábnyoma miatt a biotermékeknél kisebb ez a fajta rejtett költség, de még ott sem elhanyagolható:

a biohús „tényleges ára” is 126%-kal magasabb

a boltinál a kutatók számítása szerint. A Penny egyik berlini üzletében tizenhat saját márkás élelmiszer (nyolc-nyolc konvencionális és bio) példáján a vevők mostantól nap mint nap szembesülhetnek vele, hogy mennyibe is kerül valójában az életmód, amit megszoktunk.

Stefan Magel, a Penny területi vezetője – amellett, hogy rövidlátó szemléletnek nevezte az eddigi hozzáállást, és hangsúlyozta, hogy a fenntarthatóság felé vezető út első lépése, hogy legalább rálássunk rá az élelmiszerek közvetlen előállítási költségén túl a kapcsolódó rejtett költségekre is –, mindenesetre leszögezte, hogy a kasszánál nem a magasabb árat kell kifizetni, számol be róla a fruchthandel.de cikke.

hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!