hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Árjelölés

Duplázott árcímkék a német Pennyben

A Penny Market egyik németországi boltjában 16 élelmiszer dupla árcímkét kap: az egyiken az az ár látható, amit a pénztárnál fizetni kell érte, a másikon pedig, amennyibe akkor kerülne, ha beleszámolnák az árába az előállításához igénybe vett összes környezeti erőforrást. Az augsburgi egyetem kutatása alapján kalkulált számok megdöbbentőek.

hirdetés

A dpa hírügynökség információi alapján a német internetes lapok széles köre tudósít az augsburgi egyetem és a nálunk is a „legkeményebb diszkontok” között számon tartott, de a jelek szerint talán stratégiát váltó Penny közös kutatásáról, amelyben egyes élelmiszerek úgynevezett valódi árát kalkulálták ki.

„Jelenleg senki nem számolja bele az élelmiszerek árába a környezeti károkat, amelyeket a gyártásuk előidéz, azokat egyszerűen hozzácsapjuk a nagy közöshöz, és a következő generációkra hagyjuk a megoldásukat” – fogalmazott az augsburgi kutatócsapat gazdasági informatikusa, Tobias Gaugler.
 

A valódi ár kiszámításához a kutatók egyebek között azt vették figyelembe, hogy mennyi üvegházhatású gázzal jár, mire egy-egy termék eljut az üzlet polcaiig, illetve számszerűsítették a túltrágyázás következményeit, valamint a folyamatok energiaigényét is.

A végeredmény megdöbbentő

főleg a húsoknál és más állati eredetű termékeknél:eszerint egy félkilós darált hús ára 173%-kal lenne magasabb a bolti árnál, ha a rejtett költségeket is figyelembe vennék, vagyis 2,79 euró helyett 7,62 eurót kellene fizetnünk érte (kerekítve kb. 1000 forint helyett kb. 2500-at). A tej 122%-kal lenne drágább, a gouda sajt 88%-kal, a mozzarella 52%-kal. Lényegesen kisebb a rejtett költség a zöldségeknél és gyümölcsöknél, még a világ másik feléről ideszállított banán ára is csak 19%-kal lenne magasabb, ha mindent beleszámolnának, míg a burgonyáé és a paradicsomé 12%-kal, az almáé pedig 8%-kal.

A biotermesztés kisebb ökológiai lábnyoma miatt a biotermékeknél kisebb ez a fajta rejtett költség, de még ott sem elhanyagolható:

a biohús „tényleges ára” is 126%-kal magasabb

a boltinál a kutatók számítása szerint. A Penny egyik berlini üzletében tizenhat saját márkás élelmiszer (nyolc-nyolc konvencionális és bio) példáján a vevők mostantól nap mint nap szembesülhetnek vele, hogy mennyibe is kerül valójában az életmód, amit megszoktunk.

Stefan Magel, a Penny területi vezetője – amellett, hogy rövidlátó szemléletnek nevezte az eddigi hozzáállást, és hangsúlyozta, hogy a fenntarthatóság felé vezető út első lépése, hogy legalább rálássunk rá az élelmiszerek közvetlen előállítási költségén túl a kapcsolódó rejtett költségekre is –, mindenesetre leszögezte, hogy a kasszánál nem a magasabb árat kell kifizetni, számol be róla a fruchthandel.de cikke.

hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Indul a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startolunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!