hirdetés
hirdetés
2022. január. 19., szerda - Sára, Márió.
hirdetés

Fenntarthatóság

Itthon elsőként a Gránit Bank vezette be a Mastercard Carbon Calculatort

Világviszonylatban is elsők között vezette be november 15-én a Gránit Bank a Mastercard Carbon Calculatort, melynek köszönhetően a kártyabirtokosok mobilbankjukban láthatják, hogy vásárlásaiknak milyen hatása van a környezetükre. A Carbon Calculatort a Mastercard a svéd Doconomy-val közösen fejlesztette azzal a céllal, hogy így is segítse a fogyasztói kiadásokról való tájékoztatást és ösztönözze az éghajlat-tudatosabb vásárlási döntéseket.

hirdetés

A Mastercard az ENSZ Éghajlatváltozási Konferenciája (COP26) kapcsán jelentette be, hogy egy évtizeddel - 2050-ről 2040-re - gyorsítja a nettó zéró üvegházhatású gázok kibocsátási ütemtervét. Fenntartható megoldásának úttörői európai- és latin-amerikai ügyfelek, akik a Gránit Bankkal egy időben, elsők között írták alá a Mastercard Carbon Calculator bevezetését. A Gránit Bank pedig már élesítette is a funkciót saját ügyfelei számára. A Carbon Calculator a svéd Doconomy nevű cég Åland Indexére épülő szoftver, amely a legnagyobb cégek tényleges karbon kibocsátási adataiból, valamint iparági átlagok alapján megbecsüli minden egyes kártyás tranzakció karbonlábnyomát.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a magyar bankok, köztük a Gránit Bank számára mindig fontos, hogy az innovatív megoldásokat világviszonylatban is elsők között tegyék elérhetővé saját ügyfeleik számára. Gratulálunk a Gránit Banknak ehhez a példaértékű lépéshez, amivel sokat tesznek az ügyfelek környezettudatosságának előmozdításáért. Nagyon reméljük, hogy egyre több banki szolgáltatás segíti majd a magyar felhasználókat abban, hogy tudatos és fenntartható döntéseket hozzanak vásárlásaik során, hiszen ez közös érdekünk bolygónk védelme érdekében” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.  

„A digitális platformokon szolgáltató Gránit Bank választásával az ügyfelek már önmagában is sokat tesznek a környezetért, hiszen jelentős mennyiségű papír és CO2 kibocsátását előzik meg az online bankügyintézéssel. A bank mobilapplikációjában elérhető új funkció, az Öko Kalkulátor használatával magasabb szintre léphetnek a környezettudatosságban. Nagyon örülünk, hogy a világon első kereskedelmi bankként, a Gránit Bank adja meg a lehetőséget az ügyfeleinek, hogy a kalkulátor segítségével személyre szabottan, kártyás vásárlásaik alapján követhessék a mindennapjaikat kísérő CO2 kibocsátást. Ráadásul kibocsátásukat könnyedén semlegesíthetik, hiszen az applikációban pár kattintással egy hazai alapítvány közreműködésével a CO2-t hatékonyan elnyelő fákat is ültethetnek, sőt napról napra nyomon követhetik saját fáik CO2 semlegesítő hatását.

Forrás: Adobe Stock

Az új megoldás zöld forradalmat indít a pénzügyekben is”   – emelte ki Jendrolovics Péter a Gránit Bank ügyvezető igazgatója, a lakossági üzletág vezetője.

A Mastercard nemrégiben végzett felmérése szerint a válaszadók 85%-a világszerte úgy nyilatkozott, hogy 2021-ben hajlandó személyes lépéseket tenni a környezeti és fenntarthatósági kihívások leküzdése érdekében. A Mastercard egy hamarosan publikálásra kerülő kutatása pedig arra is rámutat, hogy társadalmunk fordulóponthoz érkezett mind a fenntartható lehetőségek kínálata, mind a kereslet tekintetében.

A nettó zéró kibocsátásra vonatkozó stratégiája részeként a Mastercard már korábban elkötelezte magát az üvegházhatású gázok csökkentésére vonatkozó, tudományosan megalapozott célkitűzései (SBTi) teljesítése mellett, amelyek összhangban vannak az ENSZ 1,5°C-os jövőre vonatkozó üzleti célkitűzésével. A vállalat 2018-ban 100%-ban megújuló energiára állt át működésében, és kibocsátás-csökkentési stratégiája elsősorban az értékláncának további dekarbonizációjára összpontosít.

Az új, globális fenntarthatósági innovációs laboratóriumának támogatásával a vállalat célja, hogy világszerte 2,9 milliárd Mastercard kártyát használó embert ösztönözzön kézzelfogható cselekvésre a bolygónk érdekében. Ennek keretében a bankok többek között olyan digitális eszközöket kínálnak fogyasztóiknak, amelyek klímatudatos választásokra ösztönöznek. A Mastercard Carbon Calculator mellett ilyen például az alternatív anyagokból készült kártyák kibocsátásnak ösztönzése is.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Február 9-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2021 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Pályázzon Ön is a zöld elkötelezettség díjáért új versenyünkön, a Greengage-en! Első nevezési határidő: 2022. február 18.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! Márciustól!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!