hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Termékteszt

Meghökkentő eredmény született az ITM mosószertesztjén

Döbbenetes eredményt hozott az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) akkreditált vegyipari laboratóriumának összehasonlító vizsgálata. A folyékony mosószerek közül az a termék bizonyult a legjobb minőségűnek, amellyel a legkevésbé gazdaságoshoz képest kilencvenhárom forintot spórolhatunk meg minden mosáson - tájékoztatott a minisztérium.

hirdetés

A termékteszt magyar csoportgyőztesének összesített pontszámát a mosóporok közül is csak egy kihívó, a foltokkal szemben legkíméletlenebb tudta egy fikarcnyival felülmúlni - tették hozzá.

A labor a kereskedelmi forgalomban kapható, fehér ruhákhoz ajánlott mosószerek közül vizsgált tíz folyékonyat és tíz mosóport. A termékek összetételét a címkén olvasható tájékoztatással vetették egybe. A minőségi ellenőrzés során pedig a tisztítási hatékonyságot vizsgálták.

A szakemberek megmérték a mosószerek felületaktív-anyag- és oxigénalapú fehérítőszer-tartalmát, amely minden esetben belefért a csomagoláson feltüntetett értékhatárokba. Egyforma fehér textilmintákat kávéval, fűszerpaprikás olajjal, spenóttal és meggylével koszoltak össze, majd 24 órás száradás után automata mosógéppel, 40 °C-on mostak ki. A legismertebb, drágább termékek kevésbé teljesítettek jól a mesterségesen létrehozott szennyeződések eltávolításában. A foltok eltüntetésében egy illatszerbolt-hálózat saját márkás mosópora volt a leghatékonyabb. Az összesített pontszámban szoros másodikként végzett folyékony mosószert jó teljesítménye mellett legalacsonyabb ára repítette az élmezőnybe.

Forrás: 123rf

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta: "a labor a fogyasztói ár és az adagolási ajánlás alapján számította ki az egy mosásra eső költséget. Hatalmas szórással szembesültek: a legolcsóbb, 27 forintos adagárú termék és a 120 forintos másik véglet között több mint négyszeres a különbség. A vizsgálatok kedvező tapasztalata, hogy mindegyik mosószer megfelelt az előírt követelményeknek, egyetlen fogyasztóvédelmi hatósági eljárást sem kellett indítani. A teszteléssel a minisztérium abban is segít a fogyasztóknak, hogy az ár-érték arányt figyelembe véve tudatosabb, pénztárcájukat kímélő döntést hozhassanak vásárlásaik során".

A fogyasztóvédelmi portálon böngészhető eredmények alapján a fehér vagy világos színű, foltokkal szennyezett textíliák tisztításához érdemesebb lehet por alakú, fehérítő hatású mosószert választani. Általános, zsíros szennyeződésű ruhák esetén kíméletesek és hatékonyak a folyékony készítmények.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!