hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Fogyasztóvédelem

Nőtt a veszélyes termékekre vonatkozó bejelentések és intézkedések száma

Nőtt a veszélyes, nem élelmiszer termékekre vonatkozó bejelentések és intézkedések száma tavaly: az európai fogyasztók védelme érdekében létrehozott gyorsriasztási rendszerben részt vevő országok hatóságai 2253 riasztást jelentettek, és a riasztások alapján csaknem 5400 esetben intézkedtek, ami 2019-hez képest 20 százalékos növekedés - közölte Didier Reynders jogérvényesülésért és fogyasztóvédelemért felelős biztos online sajtótájékoztatóján.

hirdetés

Kiemelte: ez a teljes hálózat, a nemzeti hatóságok közös erőfeszítéseinek eredménye, ami a járvány miatti korlátozások ellenére fennakadás nélkül, sikerrel működött az emberek védelme érdekében.

Elmondta: a játékokkal kapcsolatban érkezett a legtöbb kifogás, az összes bejelentés 27 százalékát tette ki, majd a gépjárművek (21 százalék), valamint az elektromos készülékek és berendezések (10 százalék) kategóriája következett. Ezek az arányok az előző évhez képest alig változtak. A leggyakrabban jelentett kockázatok között az első a sérülést okozó termékkel kapcsolatos (25 százalék).

A második leggyakrabban jelzett aggály (18 százalék) vegyi anyagokra vonatkozott, ezt követte a gyermekek fulladásának kockázata (12 százalék).

A jelentés szerint Magyarországon szintén a játékok miatt érkezett a legtöbb bejelentés, az esetek 29 százalékában, ezt a fényfüzérek (28 százalék) és a világítóberendezések (15 százalék) követi. A leggyakoribb kockázat az áramütés, az égési sérülés, és a tűzkockázat volt 2020-ban, 28, 22, illetve 20 százalékkal.

A tagállamok hatóságaihoz tavaly csaknem 200 riasztás érkezett koronavírussal kapcsolatos termék, főként nem megfelelő védelemmel ellátott maszkok miatt - közölte.

Azt mondta, hogy egyre több kihívást kell kezelniük az online értékesítés növekedése miatt. Folyamatosan figyelik a kockázatos termékeket kínáló online platformokat, idén a Covid-19-cel kapcsolatos, veszélyes termékek mellett erre fektetnek nagy hangsúlyt.

A bizottság közleménye szerint az uniós riasztási rendszer mellett, az EU-ban a fogyasztók védelmét szolgálja az úgynevezett a termékbiztonsági vállalás, amely konkrét intézkedéseket határoz meg a piacterek számára annak érdekében, hogy a platformjaikról a lehető leghamarább eltávolítsák a nem biztonságos termékekre vonatkozó ajánlatokat. Eddig tizenegy online óriásvállalat csatlakozott a megállapodáshoz: a bol.com, az eMAG, a Wish.com, az AliExpress, az Amazon, az eBay, a Rakuten France, az Allegro, a Cdiscount, valamint kedden az Etsy és a Joom is.

Forrás: 123rf

Pinuccia Contino, az Európai Bizottság Fogyasztóvédelmi főigazgatósága termékbiztonsági és gyorsriasztási egységének vezetője hangsúlyozta: sikeres év volt a tavalyi, amit a gyorsriasztási rendszerben megtett intézkedések jelentős emelkedése mutat, a járvány ellenére. Minden tagállami hatóság megfelelt a válság kihívásainak.

Ismertette: az Európai Bizottság számára fontos a fogyasztók védelme, a rendszerben minden kereskedő azonnal rögzítheti a fogyasztóvédelmi szempontból aggályosnak talált termékeket, majd központi kivizsgálás után szintén ezen keresztül kaphatnak értesítést a termék további értékesítésének lehetőségeiről minden egyes országban, megelőzve ezzel azt, hogy a veszélyes termékek eljussanak a fogyasztókhoz.

Az egységes piac országainak termékbiztonságért felelős hatóságai a gyorsriasztási rendszer révén gyorsan tájékoztathatják egymást, ha veszélyes (nem élelmiszer jellegű) termék kerül forgalomba - emelte ki Pinuccia Contino. A rendszert 31 ország, azaz valamennyi uniós tagállam, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia használja. (Az Egyesült Királyság 2020. december 31-ig vett részt benne.)

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!