hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 16., csütörtök - Edit.
hirdetés

Kiskereskedelem

Tartósan magas élelmiszerárakra számítanak a Takarékbank szakértői

Tartósan magas élelmiszerárakra számítanak a Takarékbank szakértői; a pénzintézet agrár üzletágának online háttérbeszélgetésén elhangzott, hogy az élelmiszeripari alapanyagok mellett az építőipari árak is nőttek, ami a mezőgazdasági beruházások költségeit emelheti.

hirdetés

Az agrár üzletág ügyvezető igazgatója Hollósi Dávid ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a korlátozások enyhítése kedvezhet a gazdálkodóknak, akik a kereslet helyreállását várják a lazítástól. Az agrárkibocsátás az év második felében érheti el az éves szinten 5-7 százalékos növekedést - tette hozzá.

Elemzése szerint az elmúlt hónapok árrobbanásának legnagyobb nyertesei a szántóföldi növények termelői, akik a korábbiakhoz képest jóval magasabb áron értékesíthetnek. A gabona, az olajos magvak, a fehérjehordozók drágulása rövid idő alatt akár az 50 százalékot is elérhette, ami hatalmas profitot eredményez. A terméskilátásokat némileg ronthatja a szárazság, amely évek óta gondot jelent tavaszonként.

A hús, a tojás, és a tej előállítását megnehezítette a takarmányárak növekedése, de az állattartók beruházási kedve továbbra is magas. A visszajelzéseik szerint a kilátásaik kis mértékben javultak az első negyedévben. A kertészeti ágazat szintén jelentős fejlesztési forrásokra számíthat, különösen az üvegházi termelés fejlesztése áll nagy lehetőségek előtt. A barackot a tavaszi fagyok megviselték ugyan, de a magyar gyümölcstermelés túlnyomó részét kitevő almát nem érte jelentős károsodás - tette hozzá Hollósi Dávid.

Az üzletág elemzője, Héjja Csaba a borágazatról beszélt. Elmondta, a termelők jól alkalmazkodtak az egy éve előállt kihívásokhoz, amit az is igazol, hogy a magyar kivitel mennyisége 18 százalékkal nőtt 2020-ban. A világszintű fogyasztás közben 3 százalékkal csökkent, elsősorban a 17 százalékos kínai visszaesés miatt - tette hozzá. Véleménye szerint a járvány egyik legfontosabb tapasztalata, hogy minél több értékesítési megoldást kell kiaknázni, és érdemes nyitni az online forgalmazás iránt is. Héjja Csaba szerint az uniformizált, könnyű, újvilági borokkal szemben az európaiak akár évekig is érlelhetők, így eladásuk rugalmasabban tervezhető.

Kérdésekre válaszolva a szakértők kifejtették, hogy a következő hónapok során jelentős drágulás nem várhatók az élelmiszerpiacon, de az élelmiszerek fokozatos átárazása elkerülhetetlen. A hús előállításának költsége nem fog teljes mértékben beépülni a fogyasztói árakba, a gazdálkodók nyeresége lesz kisebb, ezért lehetnek olyanok, akik beszüntetik a tevékenységüket - tették hozzá. Számítanak ugyanakkor arra, hogy a magyar mezőgazdaság hatékonyságán sokat javítanak a minden korábbit felülmúló pályázati lehetőségek. A beruházási hullám sikerét vetíti előre, hogy mostanra azok a termelők maradtak versenyhelyzetben, akik jól tudják a forrásokat hasznosítani - hangsúlyozták.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!