hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Karácsony

Üdítőital kidobott fenyőfákból?

Újfajta felhasználási módját találták ki Észtországban a kidobott karácsonyfáknak.

hirdetés

Az ünnepi szezon elmúltával rengeteg fenyő kerül az utcára a balti államban is. Egy részük viszont a Saaremaa szigetén fekvő családi cég udvarára kerül, számol be a szokatlan kezdeményezésről az euronews.com portál.

Az üdítőital-gyártó ugyanis fenyő ízesítésű tonikot készít a karácsonyfák ágaiból. A tűleveleket ledarálják, kardámommal és citromhéjjal ízesítik. A végeredmény egy különleges, édes-keserű ízű ital, némi karácsonyi hangulatú aromával.

"A fenyőt jól ismerik itt az északi országokban. Évszázadok óta használjuk, ásványokban és vitaminokban gazdag, magas a C- és D-vitamin tartalma. És persze, ezekben az időkben, amikor az emberek a járvánnyal küzdenek, erre egyre nagyobb az igény, mondta az üzem vezetője, Tamro Virki.

Forrás: 123rf
 

A cég először három évvel ezelőtt készített tonikot, a település városházája előtt felállított karácsonyfából. Utána Észtország más városából is hoztak fát. Most már ott tartanak, hogy a finn főváros, Helsinki, és a lett üdülőfalu, Jurmala hivatalos fenyőfája is hozzájuk kerül.

"Ez egy eléggé érdekes ötlet. Ez valami új. De az ötlet, hogy adjunk a karácsonyfáknak egy második életet, nagyon jól hangzik", mondta Jurmala turisztikai vezetője, Aleksandra Stramkale.

De az Európa otthonait szépítő mintegy 50 millió karácsonyfának csak kis része kerülhet ezekbe az üvegekbe. A kisebb, szobai fenyőfát túlságosan kiszáradnak, ahhoz, hogy üdítőt lehessen készíteni belőlük. Az északi városok főtereit díszítő, nagyméretű fenyőfák viszont megtartják eredeti nedvességüket.

Egy fenyőfából mintegy tízezer liter üdítő készülhet.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!