hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

21 cég támogatta az adománykonvojt

A járművfelvonulással az ENSZ FAO és az Élelmiszerbank az élelmiszer-pazarlásra és éhezésre kívánta felhívni a figyelmet.

hirdetés

Élelmiszer-adományokkal teli gépjárművek sora haladt át Budapest történelmi belvárosán október 16-án délelőtt az Élelmezési világnap alkalmából. A FAO és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett akció az élelmiszerrel való pazarló bánásmódra és a táplálkozási problémák kettős terhére hívja fel a figyelmet.
 
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és az  Élelmiszerbank közös adománykonvoja 13 éves múltra tekint vissza – arra emlékeztetve bennünket évről évre, hogy a nagymértékű élelmiszer-pazarlás mellett az éhezők száma nem csökken.
 
A konvoj által szállított 30 tonna élelmiszer – 21 magyar és nemzetközi cég adománya – nélkülöző családokon segít majd.
 
A FAO adatai szerint a földünkön megtermelt élelmiszer elegendő lenne mindenki számára, mégis jelenleg 820 millióan – vagyis minden kilencedik ember – tartósan éhezik. Emellett a világszerte előállított élelmiszer egyharmada kárba vész. Az élelmiszerpazarlás globális költsége évente mintegy 2,6 billió dollárt tesz ki, beleértve a környezeti és társadalmi költségeket is.
 
Az élelmiszer-konvoj érkezését a Hősök terére a FAO, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és az Agrárminisztérium magas rangú képviselőinek sajtótájékoztatója előzte meg.
 
„Az éhezés elleni küzdelemben új kihívások jelentkeznek. Egy pozitív időszakot követően ismét terjed a krónikus éhezés és az alultápláltság, visszavetve több évtized munkáját,” –mondta Vladimir Rakhmanin, a FAO főigazgató-helyettese és Európáért és Közép-Ázsiáért felelős regionális képviselője.

Az adománykonvoj
 
Az idei Élelmezési világnap konvoj célja, hogy az embereket inspirálja a változásra, hangsúlyozta.
 
„Tetteink alakítják a jövőt, sugallja az Élelmezési világnap idei fő üzenete. Itt az ideje, hogy megújítsuk elköteleződésünket a fenntartható, éhezés- és táplálkozási problémáktól mentes jövő iránt,” – tette hozzá Rakhmanin.
 
Ahogy Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke kiemelte, mindenkinek megvan a maga szerepe a folyamatban.
 
„Az Élelmiszerbank nagyon fontosnak tartja az Élelmezési világnap kapcsán hangsúlyozni, hogy mindenki tehet a pazarlás ellen, legyen az nagyvállalat, magánszemély, civil szervezet  vagy hatóság, ” –  mondta.
 
„A fogyasztók számára felvilágosító kampányokat, szemléletformó akciókat szervezünk, a kapcsolódó szabályozó hatóságokkal szoros munkában dolgozunk együtt a megoldáson. Erről szól ez a nap is, hogy megmutassuk, a kormányzat, a FAO, az élelmiszeripari, kereskedelmi cégek és az Élelmiszerbank összefogva tudnak változást hozni,” – tette hozzá.
 
Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) elnöke arról a hazai célkitűzésről beszélt, hogy a vidéken élők életkörülményeit a helyi termelés és értékesítés támogatásával javítsák. „Arra törekszünk, hogy a vidéki kistermelőknek és családi gazdálkodóknak olyan kedvező környezetet teremtsünk, melyben hozzájutnak a szükséges erőforrásokhoz és piacokhoz, így képesek megfelelő életszínvonalat biztosítani saját maguk számára,” mondta.
 
Az adománykonvojban részt vevő cégek:
 
AccorHotels Magyarország, Aldi Magyarország Élelmiszer Bt., AmRest Kft. - KFC, Auchan Magyarország Kft., Bonafarm Zrt., Budapesti Nagybani Piac Zrt., Coca-Cola HBC Magyarország Kft., Detki Keksz Kft., Gyermelyi Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Kedvenc Kereskedőház Zrt., Kometa 99 Zrt., METRO Kereskedelmi Kft., Nestlé Hungária Kft., Nutricia Early Life Nutrition, Peck-Snack Kft., Penny Market Kft., Rauch Hungária Kft., Soós Tészta Kft., Tesco-Global Áruházak Zrt., Univer Product Zrt.
 
Az Élelmezési világnapról
 
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO), minden év október 16-án – az Élelmezési világnapon – a szervezet 1945-ös alapítására emlékezik. Szerte a világon több mint 150 országban tesznek ugyanígy, ezzel az ENSZ egyik legjelentősebb napjává emelve az eseményt. A cél felhívni a figyelmet az éhezőkre, hogy az élelem, a megfelelő táplálék még nem biztosított mindenki számára.
 
Az Élelmezési világnap egy fontos alkalom, hogy mindenkiben tudatosítsuk: képesek vagyunk felszámolni az éhezést akár egy emberöltő alatt is, így mi lehetünk az a generáció, amely számára az éhezés ismeretlen fogalom. De ezért közösen kell tennünk.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”