hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Kiskereskedelem

2,0 százalékkal visszaesett a kiskereskedelmi forgalom márciusban

Márciusban a nyers adat szerint 1,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2,0 százakkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakihoz képest. Az előző hónaphoz viszonyítva 0,8 százalékkal nőtt a szezonális és naptárhatástól megtisztított forgalom - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

hirdetés

A forgalom éves összevetésű csökkenése nyolcadik hónapja tart.

Márciusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 2,0 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 5,9 százalékkal csökkent. Egy év után ismét növekedésnek indult az üzemanyagforgalom, 2,1 százalékkal nőtt a naptárhatástól megtisztított értékesítés.

Az első negyedévben 3,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 1,8 százalékkal, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 2,9 százalékkal mérséklődött.

Az üzletbezárások jellemzően a nem élelmiszer-kiskereskedelmet érintették. Az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 8,8 százalékkal nőtt a forgalom. Csökkent a naptárhatástól megtisztított forgalom volumene 18,6 százalékkal a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben, 22,0 százalékkal a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk boltokban, 45,9 százalékkal a bútor és műszakicikk üzletekben és 48,2 százalékkal a textil-, ruházati cikkeket és lábbelit árusító helyeken, valamint 59,4 százalékkal a használtcikküzletekben.

Forrás: 123rf

Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 13 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 61,8 százalékkal bővült, 140 milliárd forintos rekordforgalmat ért el.

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 2,9 százalékkal nőttek.

Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1095 milliárd forint volt.

Az országos kiskereskedelmi forgalom 51 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 34 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 15 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott - közölte a KSH.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!