hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

"20 évvel ezelőtt egy mission impossible projekten dolgoztam" - Szabó Barnabás, Tchibo

1992 májusában-júniusában egy mission impossible projekten dolgoztam, aminek lényege az volt, hogy a rendszerváltás utáni "nagy káoszban" hogy lehet egy alacsony tőkéjű, a változások során üzleti partnerei döntő többségét elveszítő céget a 30% feletti hitelkamatok világában pénzügyileg felszínen tartani. 1995-ig sikerült..

hirdetés

Azóta megváltozott minden, de tulajdonképpen semmi sem változott meg. A nemzetközi láncok megjelenésével, majd később az EU-ba történő belépés után a vámok és egyéb korlátozások megszűnésével egyrészt megnőtt a verseny, másrészt kinyílt a világ a hazai fogyasztók előtt, megszűntek a "történelmi" monopóliumok. Ennek hatására nagyon sokat fejlődtek a kereskedelmi-és marketing technikák, annak érdekében, hogy a rendszerváltás utáni "új király", a fogyasztó kegyeit elnyerjék a cégek.

A számítástechnika hihetetlen fejlődése nyomán pedig lehetővé vált a pénzügyi területen dolgozó kollégáknak, hogy akár naponta újra tudják kalkulálni a rövid, közép-és hosszútávú üzleti terveket. Ebből a szempontból szinte minden megváltozott. Ugyanakkor 20 éve is, és most is az "árbevétel-profit-piacrész" szentháromság határozta meg a cégek mindennapjait, nem elfelejtkezve arról, hogy ez optimális esetben természetesen növekedéssel párosul.

A külső körülmények 20 éve is kiszámíthatatlanok voltak, és az elemzési/előrejelzési technikák számítástechnikai hátterének fejlődése ellenére most is kiszámíthatatlanok. Az elemzők 20 éve is utólag mondták meg, hogy miért kellett annak a dolognak úgy történnie, ahogy történt, és most is utólag mondják meg, csak most több és szebb grafikont tudnak kreálni.

A legfontosabb tanulság, hogy csak a változás állandó, iránya, mértéke nehezen kalkulálható. Szóval tervezz óvatosan, hajtsd végre hatékonyan, ellenőrizz gyakran, ha kell változtass gyorsan, amit hajts is végre gyorsan. Ja, és mindig kell hogy legyen egy B terv.

Szabó Barnabás
Gazdasági igazgató
Tchibo 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.