hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

A CBA ugrani készül

A CBA-nak készen kell állnia arra, hogy az országból kivonuló láncok üzleteit átvegye, amennyiben azok valóban értéket jelentenek a számára - mondja Baldauf László, a CBA Kereskedelmi Kft. elnöke és résztulajdonosa. Tavaly csaknem félszáz Profi és Match üzlet megvásárlásával tovább terjeszkedett a CBA, de Baldauf úgy véli, a kisebb üzleteket veszélyezteti a verseny, mert nehezen tudnak olyan választékot és színvonalat felvonultatni, mint a nagyobb szupermarketek. A Népszava interjúja.

hirdetés

- Hogyan épül föl a CBA hálózata? Milyen tulajdoni viszonyok érvényesülnek, a központi cégnek kik a tulajdonosai? Mekkora a külföldi tulajdonrész a CBA-ban és kik a külföldi részvényesek?

- A CBA franchise rendszerben működő kereskedelmi üzletlánc, mely országosan háromezernél több egységet működtet. A CBA Kereskedelmi Kft-nek, mint a CBA franchise rendszergazdájának jelenleg 31 tulajdonosa van, a cég működését tíztagú igazgatóság és négytagú felügyelőbizottság irányítja. Ehhez a céghez kapcsolódik több mint 1500 franchise tag. A partnereink mindegyike önálló gazdálkodóegységként működik, így döntéseiket is önállóan hozzák meg. Üzletláncunk a megalakulás óta 100 százalékban magyar tulajdonosi körrel rendelkezik.

- Milyen szisztéma szerint fizetik a franchise-, illetve letéti díjat? Ezek mekkora összeget jelentenek?

- A franchise szabályzatunk alapján a hálózatunkba belépő vállalkozások letéti díjat kötelesek fizetni, ez egyfajta biztosítékként szolgáló pénzösszeg a franchise partnerek áruvásárlásaira, amely a tag esetleges kilépésekor teljes egészében visszajár. A fenti összeg a csatlakozó vállalkozás méretének és forgalmának függvényében változik.

- Hogyan érinti a CBA-t az online kasszák körüli káosz?

- Egyértelműen jó döntésnek tartom azt, hogy a pénztárgépeket on-line kapcsolattal összekötik az adóhivatal rendszerével. Mindez ugyanis a gazdaság kifehéredését eredményezi. A változásra való felkészülést a legkorábbi időpontban megkezdtük, a határidő előtt vállalkozásaink a megrendeléseiket leadták, a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól, azaz a NAV-tól megérkeztek a regisztrációs számok is. Az eszközöket szállító cégek sajnálatosan mindezidáig nem tudták maradéktalanul biztosítani a felszereléseket, reményeink szerint a folyamat felgyorsul, és hamarosan minden üzletünkkel megvalósulhat az online kapcsolat.

- Hogyan oszlik meg a hálózaton belül a kisebb, illetve a nagyobb alapterületű üzletek aránya és mely üzletfajták a sikeresebbek, illetve hogyan oszlik meg a kis- és a nagykasszák aránya?

- Üzletláncunkat túlnyomó többségében kényelmi-, és szupermarket-kategóriájú üzletek alkotják, de megtalálhatók a kötelékünkben egészen kis méretű, akár száz négyzetméteres egységek is, de éppúgy hipermarketek is. Mindenhol a helyi igények és lehetőségek szerinti üzletméretet működtetik tagjaink. Több mint öt esztendeje indítottuk útjára a ma már közel 130 üzletet számláló Príma hálózatunkat, a vásárlók legmagasabb szintű kiszolgálása érdekében. Ez a bolttípus a legsikeresebb, folyamatosan jelentős forgalmi bővülést ér el. A kasszák tekintetében nagyságrendileg hálózatunkban fele-fele arányban vannak a hagyományos kasszák és az úgynevezett elektronikus naplóval rendelkező nagykasszák.

Az interjú folytatása ezen a linken olvasható.

(forrás: Népszava)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai