hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

A Coca-Cola az év hirdetője

Bejött az új típusú márkamenedzselés

Az Adage szerint a Coca-Cola a 2010-es év hirdetője, főleg új típusú márkamenedzselése miatt: vége a nagy kampányoknak, és inkább kisebb csapatokkal dolgoznak egy-egy termék marketingjén, hogy el tudjanak szakadni a cég „zászlóshajójától”, a Coke-tól.

hirdetés

cokeJoe Tripodi, a Coca-Cola marketing- és kereskedelmi vezetője szerint az óriáscég „az elmúlt tíz évben elvesztette a helyes irányt az arrogancia és az önhittség miatt” – mondta az Adage-nek. Néhány éve azonban egy olyan modellt dolgoztak ki, amely nem vall egy ekkora óriáscégre, és akár útmutatásul is szolgálhat kisebb cégeknek arra, hogyan lehet csökkenteni a büdzsét stratégiai együttműködéssel és kreatív megoldásokkal. A modell másik célja, hogy enyhítsék a vállalat függését legnagyobb terméküktől, magától a Coca-Colától.

Nézzünk néhány tényt: a Diet Coke (nálunk Light) is lehagyta a Pepsit, és ezzel a második legnagyobb szénsavas italmárkává vált az Egyesült Államokban a Coke után. A cég kétmilliárd dollárt költött márkák bevezetésére az új piacokon, pl. Kínában. A Coke és a Fanta egyaránt 3 százalékos éves forgalomnövekedést produkált világszinten.

A kisebb márkáikra is ugyanúgy hangsúlyt fektet a vállalat, a Smartwater nevű vizüket Jennifer Anistonnal népszerűsítették, a Fuze nevű üdítőnek pedig tv-szpot is kijárt. A különböző márkákat külön kreatívügynökségek viszik, így például a Wieden+Kennedy reszortja a Coke és a Diet Coke, A Crispin Porter & Boguskyé a Coke Zero és a Vitaminwater, míg az Ogilvy&Mather felelős a Fanta és a Freestyle kreatívfeladataiért.

A Coca-Cola Freestyle egy új italadagoló gép, lényege, hogy mikroadagolással 125 fajta italt cocatud kikeverni, és a fogyasztási szokásokról információkat ad, így pontosan nyomon tudják követni, hogy mely ízek, termékek a legkelendőbbek az adott masina esetében.

Ugyancsak újdonságnak számít a színezetlen kólásdoboz, amelyből 1,4 milliárd darabot gyártanak, és ezzel próbálják segíteni a World Wildlife Fund jegesmedvék megmentésére irányuló törekvéseiket.

Tripodi szerint ezzel a fejlődési ütemmel teljesíthetik a Vision 2020 nevű tervüket, melynek központi eleme a bevétel és az eladások megduplázása a fenti dátumig.

(forrás: AdAge/Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.