hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

A grafénnel ismerkedik a Tetra Pak

A „csodaanyagban” rejlő csomagolóipari potenciált kívánja felmérni a társaság.

hirdetés

A csomagolóipar egyedüli képviselőjeként csatlakozott az Európai Bizottság Graphene Flagship nevű projektjéhez a Tetra Pak. A vállalat célja, hogy feltárja a grafén lehetséges felhasználási területeit a csomagolóiparban.

Amint az ismeretes, a grafén egy egy atom vastagságú, szénalapú anyag, amely az acélnál mintegy 200-szor erősebb, és kiváló hő- valamint áramvezető képességekkel rendelkezik.

A Graphene Flagship program részeként például meg fogják vizsgálni, hogy a szénlábnyom csökkentése céljából a grafént milyen formában lehetne felhasználni bevonatként a termékcsomagolásokban. A Tetra Pak szerint az anyagból emellett olyan ultravékony és rugalmas érzékelőket lehetne integrálni a csomagolásokba, amelyek fontos adatokat tartogathatnak a gyártók, a kiskereskedők vagy a fogyasztók számára. A grafénszenzorok kisebbek, könnyebbek és olcsóbbak lehetnek a tradícionális megfelelőiknél.

Grafénmolekulák (Illusztráció; Forrás: 123rf)

Konsztantyin Szergejevics Novoszjolov, Nobel-díjas fizikus így fogalmazott: „A grafén számos eljárást és iparágat forradalmasíthat. Első, 2004-es izolációja óta az elektronikában és az autóiparban óriási sikert aratott, és a piaci alkalmazása is széleskörűnek bizonyult. Alig várom már a Graphene Flagship következő szakaszát, és azt, hogy a potenciális újításokat immár a csomagolóipar területén is felkutassuk.”

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: FoodBev Media)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.